richedit in delphi

Pagina: 1
Acties:

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb een edit veld en een knop en een richedit als je op de knop klikt komt de invoer van editveld 1 in het richedit.
dit lukt nog wel

in het richedit staat nu alles onder elkaar maar ik wil de color veranderen kun je kiezen met colorgrind maar inplaats van dat de laatste regel de kleur verandert verandert de hele tekst van kleur. Hoe kan ik het zo maken dat alleen de laatste regel van het richedit van kleur verandert tot dat er weer een nieuwe kleur wordt gekozen.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op maandag 29 oktober 2001 20:51 schreef mitchel het volgende:
in het richedit staat nu alles onder elkaar maar ik wil de color veranderen kun je kiezen met colorgrind maar inplaats van dat de laatste regel de kleur verandert verandert de hele tekst van kleur. Hoe kan ik het zo maken dat alleen de laatste regel van het richedit van kleur verandert tot dat er weer een nieuwe kleur wordt gekozen.
Je kunt gebruik maken van de RichEdit.Sel*-functies (SelAttributes.Color etc.).

Verwijderd

D.m.v. SelStart en SelLength die regel selecteren, en vervolgens SelAttributes.Color aanpassen.

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
leg even uit hoe het moet dan want daar ben ik niet bekend mee.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op maandag 29 oktober 2001 21:21 schreef mitchel het volgende:
leg even uit hoe het moet dan want daar ben ik niet bekend mee.
Gewoon RichEdit1 intypen, dan een punt vervolgens verschijnt er een lijstje met de opties...* Ik kan persoonlijk (nog) geen delphi, maar dit had ikzelf zo uitgevogeld...

*werkt alleen in de nieuwere Delphi versies, iig versie 6