Toon posts:

Xbox en Dolby Digital ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1e kwartaal volgend jaar komt de Xbox uit. Deze ondersteunt Dolby Digital (optisch, met fiberkabel, lasergedoe enzo). Nu heb ik een Philips 32pw9616 tv, met ingebouwde Dolby Digital Decoder, maar deze heeft volgens mij alleen maar een coax (tulpstekker) in. Dus, is er een mogelijkheid om die Dolby van de Xbox (opt) aangesloten te krijgen op die tv (coax) ? Dmv een converter ofzo?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 20:47 schreef Wika het volgende:
1e kwartaal volgend jaar komt de Xbox uit. Deze ondersteunt Dolby Digital (optisch, met fiberkabel, lasergedoe enzo). Nu heb ik een Philips 32pw9616 tv, met ingebouwde Dolby Digital Decoder, maar deze heeft volgens mij alleen maar een coax (tulpstekker) in. Dus, is er een mogelijkheid om die Dolby van de Xbox (opt) aangesloten te krijgen op die tv (coax) ? Dmv een converter ofzo?
Er bestaan vast wel converters.. maar het lijkt me sterk dat er geen coax dig. uitgang opzit. Aangezien het signaal eerst al "coaxiaal" is.. dus electrisch en daarna wordt het pas naar optisch geconverteerd.
Wat is trouwens een Xbox ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Xbox is de nieuwste gamesconsole van Microsoft..
Leuke feature die erin zit is de dvd-speler met DD 5.1..

Verwijderd

nee die tv heeft geen digitaal in, als je tv wel tulp in heeft dus front rear center en sub ( in totaal 6 tulp pluggen ) en Xbox heeft tulp uit ( ook 6 ) dan maak je die aan mekaar vast en rear speakers komen dus aan je tv ( eventueel sub ) en dan maakt ie gebruik van je front en center speaker in je tv en heb je dus dolby digital ( 5.1 ) bij je spellen

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Converter bij conrad.
NLG 59,39 bestelnr. 35.02.04-60

Zo en nu is de vraag opgelost. :)

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Xbox is de nieuwste gamesconsole van Microsoft..
Leuke feature die erin zit is de dvd-speler met DD 5.1..
Het is zelfs de enige console van Microsoft :r DolbyDigital zit toch ook al op de PLaystation2? En is t nou waar dat je een meerprijs moet betalen om DVD films op de Xbox te kunnen spelen?

|Specs|

• JvS
  • Laatst online: 21:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 29 oktober 2001 21:26 schreef Korn21 het volgende:

[..]

Het is zelfs de enige console van Microsoft :r DolbyDigital zit toch ook al op de PLaystation2? En is t nou waar dat je een meerprijs moet betalen om DVD films op de Xbox te kunnen spelen?
DOlby digital zit "op" alle DVD spelers. Alleen zit het er vaak niet "op", maar geven ze het door aan de decoder in de versterker :o. En waarom je geen Xbox zou kopen omdat een PS2 ook al dolby digital heeft is me enigszins een raadsel? Niet echt een argument ofzo :P.

Zeg, je koopt toch geen opel?? Ik bedoel een VW heeft ook een uitlaat man! :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdzaak natuurlijk zijn de GAMES!
In de games zit ook DD 5.1 ! Dus dat is genieten geblazen van het geluid onder games..
Op maandag 29 oktober 2001 21:00 schreef MASTER_M het volgende:
nee die tv heeft geen digitaal in, als je tv wel tulp in heeft dus front rear center en sub ( in totaal 6 tulp pluggen ) en Xbox heeft tulp uit ( ook 6 ) dan maak je die aan mekaar vast en rear speakers komen dus aan je tv ( eventueel sub ) en dan maakt ie gebruik van je front en center speaker in je tv en heb je dus dolby digital ( 5.1 ) bij je spellen
Er is wel een Digital In op die TV. Alleen coaxiaal, en aangezien de Xbox een optische line out heeft wordt het dus denk ik een converter kopen.

(Er is al eerder een dvd op de tv aangesloten geweest, was een kwestie van 1 tulp, die coax dus, door te lussen naar de tv en DD 5.1 was aanwezig)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die converters nog meer krijgen!?!
Dus van Optisch digitaal naar Coaxiaal digitaal..?

• JvS
  • Laatst online: 21:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij raf verkopen ze ze ook. Alleen heb je dan een kastje met 2x coax naar toslink (optisch) of andersom. (2x2 kanten op dus) en kost het je 150-200 piek.. Niet doen dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30

DrDrax

Bacdafucup

Bij de conrad zijn ze wel goedkoper ..
Ik heb er 2 besteld (coax > Opti.)
Ff onderdelen opde print bakken, kassie alu dr omheen, natuurlijk een blauwe led dr in op 5 volt. >:)
Totaal denk ik zo rond de 70 piek....
Werkt perfecto :)

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21
Je bedoelt dat die convertors ook AC3 converteren? ze zijn gemaakt voor 44.1kHz bij 16 bits dus....

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Geen echte tweaker aanwezig hier.. :D
Die Xbox heeft dus optical out, en die moet Coax out worden... is hier dus een soort van verlengstuk voor te koop bij de conrad (of een andere zaak) ?!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Als je je zelf echt een held vind, schroef je hem open en tap je het signaal voor het "lasertje" af. Dat is namelijk "coax" signaal, dat naar optisch wordt omgezet. Als je een convertortje koopt gebeurt er dit:

"coax"-->optisch-->coax

Dat ziet er niet efficient uit hè?

Je kan er niet direct een kabel aan solderen, je moet er wel iets meer aan doen. Maar het is een kwestie van 3 componentjes en een 10 minuten werk.

Gat boren, cinch connector vastschroeven en je hebt de eerste gemodde xbox op de planeet 8-) *

*is toch wel een van mijn favo smilies

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dus gewoon een convertertje kopen hehe....
Is die 50,00 wel waard dat extra DD 5.1 :)
Pagina: 1