Toon posts:

K7S5A waarom werkt kingston DDR niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik eindelijk het moederboard aan de praat.
Is mijn 1000Mhz Athlon nog maar 667Mhz waard.
Tevens kan ik mijn nieuw aangeschafte Kington 256Mb DDR2100 niet gebruiken en moet ik mij nu behelpen met een 64Mb Sdram reepje.
Wat is hier aan te doen?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:46
zet in de bios je fsb eens op 133 (CPU PnP setup)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Ja je moet hem wel eerst ff goed instellen he! Dit kan in het menutje PnP feutures geloog ik!
Succes. En je DDR geheugen moet in de blauwe slotjes! SDram in de zwarte. Kimgston moet werken hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets fout instel in de Bios dan hoort deze na het opstarten toch weer in de Bios terecht te komen.
Als ik iets instel en de Bios opnieuw opstart blijft het scherm zwart en moet ik de battery kortsluiten.
Waarom kom ik niet terug in de Bios???

Verwijderd

Hmm toen ik mijn computer de eerst keer opstarte was ie maar 700MHz ook 66MHz bus dus. Hij startte wel gewoon op. Doe anders ff dat met die jumpertjes, clear cmsos ff. Zit de Dimm wel in de blauwe Bank?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad Clear Cmos en hij loopt nu als een zonnetje.
Thnx

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 18:24 schreef larsieboy het volgende:
Hmm toen ik mijn computer de eerst keer opstarte was ie maar 700MHz ook 66MHz bus dus. Hij startte wel gewoon op. Doe anders ff dat met die jumpertjes, clear cmsos ff. Zit de Dimm wel in de blauwe Bank?
Hoe kan je nou SDR ram in een DDR slot proppen? Die gaatjes zitten anders toch... Maarja, misschien heeft ie wel brute kreacht gebruikt om het erin te krijgen.. Wie weet

Verwijderd

Ik heb het eigenlijk zelf nog nooit geprobeerd. Ze leken zo hetzelfde(op de kleur na).

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

de 1e keer na een clearCMOS (oid) start ie altijd op met en FSB van 66. Als je de biosinstellingen opslaat zonder iets aan te passen pakt ie de volgende keer standaard 100MHz. Die 66MHz zal wel een veilige modus zijn oid die ie standaard doet nadat het CMOS leeg is gegooid. Welke batterij en waarom moet je die kortsluiten?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1