Toon posts:

Radeon 64MB DDR ViVo wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus maar de Radeon 64MB DDR video in en uit gekocht omdat de verkoper vertelde dat die beter was dan de asus V7700 Pro Deluxe 64MB.

Dus ik wil dat ding installeren maar na software installatie kom ik niet verder dan 16 kleuren in windows.

Als ik drivers van internet af haal en installeer krijg ik blauwe schermen en nog steeds 16 kleuren.

Ik heb nu win98 geinstalleerd (werkt GOED! met 1gig geheugen) met alleen een netwerkkaart (3com 3c905b PCI) geinstalleerd. Overige dingen heb ik afgekoppeld..

WIE kan mij advies geven wat er hier fout gaat of wat ik vergeet.

HELLUP!!! Ik word HELEMAAL gek.. Ik wil zo graag dat ding aan de praat helpen!! :'( |:( :r

Verwijderd

Andere drivers proberen, was met mijn PowerColor Geforce II Pro ook een probleem, moest 4 verschillende testen, en toen werkte het goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 20:42 schreef ExiRana het volgende:
Andere drivers proberen, was met mijn PowerColor Geforce II Pro ook een probleem, moest 4 verschillende testen, en toen werkte het goed. :)
Euh,, tsjaa.. Waar haal ik die vandaan? Die ik van de officiele site afhaal (waar dit forum ook naar verwijst) dan slaat ie daar ook op vast :( :'(

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 20:44 schreef Plutto het volgende:

[..]

Euh,, tsjaa.. Waar haal ik die vandaan? Die ik van de officiele site afhaal (waar dit forum ook naar verwijst) dan slaat ie daar ook op vast :( :'(
Zoek eens! Ga eens naar Tweakers.net en zoek eens naar de goeie drivers, met driver update`s enzo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 20:46 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Zoek eens! Ga eens naar Tweakers.net en zoek eens naar de goeie drivers, met driver update`s enzo. :)
|:( Denk je leuk een nieuwe kaart te hebben.. Krijg je deze ellende.. Dan gaat het downloaden ook nog een TRAAG van andere drivers..!!!

Ik vind het wel stom dat de gewone drivers NIET werken...

Is niemand die ook zoiets heeft met dezelfde kaart?
Onder win2000 en WIN98SE heb ik er last van...

GRrrr.. :(

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi Pluto, jammer dat je zulke problemen hebt met zo'n goeie videokaart. Hij kán fantastisch werken, ik ben er nog steeds heel blij mee.

Even de installatie doornemen:

Stel dat je een AMD processor hebt, dan zit deze meestal op een moederbord met een VIA chipset. Hiervoor moeten drivers gedownload worden, maar kijk even voor de zekerheid in het boekje van je moederbord of dit inderdaad zo is. De VIA 4-in-1 drivers kan je hier vinden. Deze zijn de eerste die je installeert nadat win2k of win98 geinstalleerd is.

Hierna moet DirectX geinstalleerd worden. Deze is hier te vinden voor windows 98 en ME, en hier voor Windows 2000. Om de video-in van je kaart te kunnen gebruiken moet je ook de directx digital video update installeren, die hier op te halen valt.

Nadat je je pc herstart hebt, kan je de drivers voor je Radeon installeren. Voor windows 98 & me, en voor Windows 2000

Dáárna kan het MultiMediaCenter worden geinstalleerd, wat bij Ati valt te halen

Omdat deze de DVD speler nog niet bevat, moet ook deze van Ati vandaan komen.

Let op: de DVD software installatie wilt graag even de cdrom die bij je radeon zat in de drive hebben, en ook het serienummer wat op de cd staat moet hiervoor ingevoerd worden.

Nog een tip; herstart bij elk geinstalleerd onderdeel, om problemen te voorkomen.

Mocht je nu nog problemen ondervinden, stel je vraag dan gerust, er zijn vast een paar tweakers die je willen helpen. Radeon experts zijn ook bij Rage3D te vinden, engelstalig, maar toch.

Zij hebben ook een paar installatieguides geschreven, die je hier kan vinden: 1, 2, en 3

Succes met je Radeon, en dat je er nog veel plezier van mag hebben! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hee! Bedankt voor je reactie! Daar heb ik tenminste wat aan!

Ik ga nu eerst DirectX installeren, dan die drivers...
En dan hopen ;)

Ik heb trouwens een Intel Pentium III 1gig met 1 gig werkgeheugen.

Ik ben blij dat je zegt dat het een goede kaart is, dan heb ik er (nog) geen spijt van! :)

Verwijderd

Topicstarter
Bios update.. HELPT OOK NIET...

is er niet IEMAND die een oplossing weet??
Ik ben de wanhoop nabij... :((

Verwijderd

topictitel aangepast:
"Radeon 64MB DDR ViVo --> HELLUP!!!" >> "Radeon 64MB DDR ViVo"

• Vinnie
  • Niet online
Kijk of je de "Assign IRQ for VGA" in de BIOS enabled heb.

Het kan zijn dat Windows ( welke had je in 1e instantie installed? ) het niet leuk vind als je geen IRQ voor de VGA geeft.

C:\>_

Verwijderd

Heel bekend probleempje hiero,

haal maar eens wat geheugen uit je pc.

win98 kan nml niet met 1gb aan geheugen aan!!!

staat zelfs bekend mij ms.

pasin win2000 kan dit wel./ zelf win ME kan dit niet aan

het os. kan wel draaien , maar de vga kaart dan niet meer.

tip . haal 1 plakje eruit en je systeem gaat weer als een speer.

Verwijderd

Topicstarter
*D JOEHOE!!! JOEPIE!!!!!!!!!!

Allen bedankt voor de goede tips!

Ik heb ALLES eruit geplukt wat er uit te plukken viel uit mijn systeem! (256MB laten zitten)

En na herinstallatie win98SE en toen de drivers van de kaart als eerste... WOUW! ALS EEN SPEER!!! :)

Nu ga ik langzaam alles weer opbouwen om te zien OF het weer fout gaat, en waarmee dan ook!

maar EERST wou ik mijn internet er weer op (UITERAARD! 8-) ) om jullie te bedanken!

Ik ga straks zodra ik redelijk het minimale geinstalleerd heb een Image maken!!

Ohja, ik heb al even Quake3 Arena gespeeld!!!! WOEEEHOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Wat een monster!! :)
De hoogste resolutie en qualiteit ZONDER problemen!!!

GEWELDIG!!!!! Video in werkt ook goed! :)

IK BEN BLIJ!!! (EINDELIJK!!!)

• Vinnie
  • Niet online
:z :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
De kaart werkt GEWELDIG!!! :+

(PS, Karun, je moet je ook aanmelden op dit SUPER forum!!)

• Tele
  • Niet online
Kijk, weer een tevreden radeon user. Voor aanvullende info kan je ook in de " Radeon topic ** " (1 tm 24) veel vinden!
Pagina: 1