Toon posts:

[PHP] Meerdere files openen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in 1 map meerdere bestanden bestaan. Deze hebben gegenereerde namen en ze bevatten stukjes HTML.
Het zijn eigenlijk table's die in die bestanden staan.
( <table> ... </table> )

Nu wil ik dat al die bestanden die in 1 map staan geopent worden en samen 1 pagina vormen. Liefst gesorteerd op laatst gewijzigde datum. Laatste dus bovenaan.

Is dit mogelijk en/of weet iemand al een manier hoe dit te doen ?

BvD
Uni

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Open je output file
Open direcory
Lees filenamen in gesorteerd datum
Voor elke file:
    Zoek je <table>...</table>
    Schrijf naar output file
Sluit directory
Sluit output file

Dit had je zelf ook kunnen bedenken. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ?

Verwijderd

gewoon require('blaaat.html'); zou moeten werken, als er niets aan veranderd hoeft te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee,

Want de bestands namen worden 'verzonnen' door de server dus ik weet van te voren niet hoe ze gaan heten, en er worden er constant nieuwe bij gemaakt. Ook deze moeten er dan direct bij komen.
Sommige worden gewijzigd en die moeten dan weer boven aan komen te staan.

Ik ben nog niet zo lang met php bezig, ben al blij dat het tot nu toe is gelukt, en de uitleg van arien begrijp ik wel, maar ik heb geen id hoe je dat moet doen.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 21:11 schreef UniKoNSieMeN het volgende:
Nee,

Want de bestands namen worden 'verzonnen' door de server dus ik weet van te voren niet hoe ze gaan heten, en er worden er constant nieuwe bij gemaakt. Ook deze moeten er dan direct bij komen.
Sommige worden gewijzigd en die moeten dan weer boven aan komen te staan.

Ik ben nog niet zo lang met php bezig, ben al blij dat het tot nu toe is gelukt, en de uitleg van arien begrijp ik wel, maar ik heb geen id hoe je dat moet doen.
Ik zou haast denken dat require($blaat); ook mag?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je nou ??

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aub helpen ...

Verwijderd

Arien postte de oplossing al, wat je moet doen is naam php.net/manual gaan en opzoeken, ik wil je nog wel wat verklappen:

kijk maar eens naar de volgende functies:
get_cwd, fopen, if_exists, fread, eregi, dir

vooral filehandling zal je nodig hebben.
suc6
Pagina: 1