Toon posts:

Webcam Livestream op homepage, waarmee hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'k ben al een tijdje op zoek geweest naar hoe ik dit nou moet aanpakken.
Ik heb een webcam, en ik heb een vissekom.
Mijn vissen schrééuwen om aandacht en nou heb ik ze beloofd ook een plaatsje te geven op het WWW. Maar hoe pak ik dit aan/ het enige dat me tot dusver is gelukt is via camarades. een vereiste is echter wel dat er ook geluid mogelijk is en bij camerades is dat niet het geval :(
Ik wil op mijn eigen homepage (nu nog XS4all/~reddie) een livestream hebben. Wat heb ik hiervoor nodig, hoe pak ik dit aan???

Verwijderd

dat zou ik ook wel es willen weten

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 29 oktober 2001 20:26 schreef reddie het volgende:
Maar hoe pak ik dit aan/ het enige dat me tot dusver is gelukt is via camarades. een vereiste is echter wel dat er ook geluid mogelijk is en bij camerades is dat niet het geval :(
Ik ben vooral erg benieuwd naar die vissen van je.. en vooral het geluid dat ze maken ;) maar kijk eens op downloads.com ik had vroeger een proggie webcam32 en dat werkte wel ok. Zelfs nog voor betaald toen.. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Webcam 32 is idd perfect. Als je trouwens een brede upsteam hebt dan kun je ook direct streamen vanaf je eigen machine met bijvoorbeeld windows media encoder.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, voor nieuwschierigen onder ons, heb net Webcam32 gedownload, het heet nu ISPY 6.0.1 en je kunt het hier downloaden.
Wie checkt er mee uit wat het is en hoe het werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Webcam 32 is idd perfect. Als je trouwens een brede upsteam hebt dan kun je ook direct streamen vanaf je eigen machine met bijvoorbeeld windows media encoder.
En hoe doen we dit? Ik heb een goeie upstream, how to pak it aan???

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Arme goudvissen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Als je een Logitech webcam hebt zit er standaard software bij en kun je een gratis account krijgen.

En als je bv. ADSL hebt kun je aardige streaming video publiceren op internet.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

* cutter kijkt of generally proclaimed [W&G Video Guru] XangadiX uit zijn toren wil komen

Livestream is lastig. Om het goed te doen heb je Realmedia server (of zoiets) nodig. Als 100 mensen op jouw site je goudvissen gaan bekijken hou je geen bandbreedte meer over. Gein is dus je stream naar een server te uppen waavan bezoekers hem kunnen downen. Ik zou gewoon om de zoveel seconden een image uploaden naar een server. Door middel van een javaappletje (zit bij de meeeste camera pakketjes) kun je de images aan je bezoekers aanbieden.

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
ik gebruik altijd: Vision Gs PE

ben er erg tevreden over :)

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 29 oktober 2001 20:26 schreef reddie het volgende:
Maar hoe pak ik dit aan/ het enige dat me tot dusver is gelukt is via camarades. een vereiste is echter wel dat er ook geluid mogelijk is en bij camerades is dat niet het geval :(
Kijk uit dat je vissen niet gebruikt worden als masturbatie object door homoseksuele vis-fetisjisten.
* cutter kotst op camarades achtige sites (zials cu2) en raadt iedereen aan daar ver van weg te blijven

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:20 schreef cutter het volgende:
* cutter kijkt of generally proclaimed [W&G Video Guru] XangadiX uit zijn toren wil komen
* oh,when? wil toch wel weten wie er nu allemaal van de goeroes is, en welke afdelingen per torentje...

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Guru ben je of dat ben je niet -- je vraag toch ook niet aan God hoe hij weet dat hij God is ;)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX komt niet naar beneden maar roept heel hard naar de meute aan de voet van zijn witte toren:

een grove misvatting is dat een webcam een livestream is; het zit zo. De meeste webcam proggies waarva webcam 32 er inderdaad een uitstekende is; duwen telkens een plaatje (screenshot) in een plaatje op de server. Stel je voor dat je een image.jpg op je server hebt staan dan duwt webcam32 bijvoorbeeld telkens een nieuwe inhoud in dat image, namelijk een screenshot en de page refreshed. Natuurlijk is hier een heel aardig javascript voor geschreven genaamd javacampush (tenminste toen ik er mee aan het prutsen was)

Een stream maak je inderdaad met een server programma zoals realmedia server. Wat die doet is de videooverlay van je camera (meestal een digitale IEEE camera) naar een plek op internet; dit beeld "zweeft" oftewel wordt direct doorgegeven. Daarom hoef je voor een webcam dus geen speciall viewertje te downen (realplayer, mediaplayer etc) het namelijk gewoon een plaatje; en voor een livestream wel.

Ik neem aan dat we niet middels een livestream naar je goudvissen hoeven te kijken, dus down ff een webcam proggie; zoals webcam32 en installeer het (windows 2000 doet er moeilijk over omdat dat niet goed UYH overlay ondersteunt (is het UVY UHVY UHY?! ik weet het ff niet uit mijn hoofd) maar all 9x en XP ondersteunen het uitstekend.

Daarna koppel je de cam aan het proggie en zet je de bijgeleverde java applet op je site en presto, je vissen staan online.

Wil je toch een stream moet je dus realmedia server kopen (a 3000,-) en een digitale camera (hoewel een webcam vast ook wel werkt) maar dat lijkt me overdreven, nietwaar?

succes

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:10 schreef cutter het volgende:
Guru ben je of dat ben je niet -- je vraag toch ook niet aan God hoe hij weet dat hij God is ;)
Ja maar je hebt ook mensen die roepen:

"Ik ben de zoon van God!!!.."

Die worden vaak ook stilletjes afgevoerd, met spoed

;)

"You're only as good, as what you did last week."

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 14:37

appelsientje

Het beste onder de zon

oke toch nog iets gevonden over webcams

ik heb webcam32 nu ook gedownload, maar snap er nog niet echt veel van,
ik wil dus ook livestream hebben op mijn site (van chello)

kan iemand een kleine duw in de goede richting geven :)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Er zit echt documentatie bij hoor.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 14:37

appelsientje

Het beste onder de zon

Op vrijdag 22 februari 2002 15:25 schreef OzBoz het volgende:
Er zit echt documentatie bij hoor.
jah idd :) ik keek er een beetje erg over heen |:(

voor de gene die niet willen zoeken http://www.surveyor.com/support/webcam32help/index.html

daar staat alles ;)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:12 schreef willem169 het volgende:
Als je een Logitech webcam hebt zit er standaard software bij en kun je een gratis account krijgen.
Dat is 60 uur free als ik het goed heb, of het was 6.
Maar niet onbeperkt iig.

Verwijderd

Ik heb nog eens een camera van het Philips DCN systeem mogen koppelen aan het internet.. dat was een hele ervaring. Een raadslid drukte zijn spreekknop in, Zoefffffff, binnen enkele milliseconden zoomde de camera in op de juiste persoon.. geweldig spul.. alleen vond ik 13500NLG voor een webcam een beetje teveel geld :P

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 14:12
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:59 schreef XangadiX het volgende:

Wil je toch een stream moet je dus realmedia server kopen (a 3000,-) en een digitale camera (hoewel een webcam vast ook wel werkt) maar dat lijkt me overdreven, nietwaar?
Er is ook een gratis versie van de realserver (maximaal 25 kijkers) maar die is moeilijk te vinden op de site...
Ik weet wel zeker dat hij bestaat ( heb hem zelf ook)
Pagina: 1