debian: invalid compressed format (err=2)

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Dag Allemaal,

Ik wil Debian (Woody) via netinstall installeren. Heb daarom maar een paar bootfloppy's gemaakt via "rawrite2 -f rescue.bin -d a" ook natuurlijk "root.bin".

Vervolgens heb ik die rescue disk in mijn diskettedrive gestopt, gaan booten en kreeg ineens de error:

invalid compressed format (err=2)
system halted

spul vast, nieuwe rescuedisk gemaakt op andere diskettes, zelfde verhaal.....:(

Wat te doen?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Misschien heb je een paar oude cd's van debian liggen.

Dan kun je die erop zetten met het volgende dat je het met apt-get kunt upgrade

Eenvoudige oplossing.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
er zijn zoveel eenvoudige oplossingen (windows installen) kies ik ook niet voor, wil gewoon dat dit werkt, fouten zijn om van te leren, niet om ze maar simpel uit de weg te gaan. Iemand een OPLOSSING?

Verwijderd

heb jij ook een draaiende linux distributie in de buurt ??
dan kan je die root.bin namelijk ff renamen naar root.bin.gz em kijken of je hem kan decompressen met gzip
als dat kan...
gzip hem dan weer met de volgende optie : -6
dat wordt meestal gebruikt voor de compressie voor bootdisks
anders zou ik het ook niet weten....

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een probleem wat *erg* snel optreedt bij bootdisks is dat ze niet goed geschreven worden. Een diskette kan het nog helemaal goed doen om bestanden op te zetten en weer te verwijderen, maar een bootdisk soms een probleem. Heb het probleem zelf meen ik ook ooit gehad en in ieder geval meldingen van anderen erover gezien en in principe zou het moeten helpen als je nieuwe bootdisks maakt op goede (betere) floppen. De foutmelding die je krijgt lijkt ook te wijzen op een klein schrijffoutje waardoor hij niet kan decomprimeren. En natuurlijk ook even kijken of de md5sum's kloppen, als je dat nog niet gedaan had.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 29 oktober 2001 20:23 schreef deepman het volgende:
er zijn zoveel eenvoudige oplossingen (windows installen) kies ik ook niet voor, wil gewoon dat dit werkt, fouten zijn om van te leren, niet om ze maar simpel uit de weg te gaan. Iemand een OPLOSSING?
Image verrot, of diskette verrot, of wattanook.
Ik gebruik zelf de woody-bootfloppen niet (net iets teveel problemen de laatste tijd). Ik installeer altijd een potato-basissysteem, en dan upgrade ik gelijk naar woody.
Wat is daar mis mee? Ik heb woody draaiende, jij niet.

Wie lost hier nu het beste problemen op? ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Pagina: 1