Toon posts:

Voeding doorgebrandt: garantiezegel verbreken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vanmiddag een paar casefans aansluiten, maar aan de fans zaten de verkeerde stekkertjes om ze op het moederbord aan te sluiten. Ik had een goed stekkertje, met losse draadjes. Die er maar opgezet, om zo te kijken of de fans werken, hoe hard ze blazen enzo.

Je raadt het al: losse draadjes raken de kast aan nadat ik 'm aanzette, de voeding springt meteen uit en ik krijg 'm sindsdien (ruim 2 uur geleden) niet meer aan. Na gesearched te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat dat ding niet meteen helemaal dood hoef te zijn, maar dat een zekering oid vervangen misschien genoeg is.

De voeding heb ik uit de kast gesloopt, maar om 'm open te doen moet je de garantiezegel verbreken . . . De voeding is net 2 weken oud, dus er zit nog wel garantie op.

Mijn vraag is dus: als ik 'm opstuur, kunnen ze dan nagaan dat het eigenlijk mijn domme fout is en als ze dat kunnen, vervangen ze 'm dan? Als het geen fabrieksfout oid is, kost het me namelijk 25 onderzoekskosten. Voor dat geld kan ik ook een nieuwe voeding kopen. Maar als ze de voeding vervangen, scheelt me dat weer 50 gulden.

Of moet ik dat ding zelf opbreken?, Dan kan ik de voeding dus zeker niet meer opsturen. Det is nog maar de vraag of ik de voeding zelf kan repareren, zo ontzettend technisch ben ik nou ook weer niet.

Ik heb 'm bij Gistron besteld en er gaat ook een ander onderdeel terug, dus voor de verzendkosten hoef ik het niet te laten. Alleen die 25, daar zit ik een beetje mee.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bromt je voeding als deze aan de stroom zit?

/dev/null

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik zou 'm openmaken, veel kans dat het gewoon de zekering is die doorgebrand is. Tenzei je een verbrande geur oid rook dan niet :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bij sommige voedingen zit de zekering vast met soldeer, dus niet tussen tussen 'voetjes'

/dev/null

Verwijderd

gewoon terug sturen, nix aan het handje

Verwijderd

Topicstarter
Dat 's 't 'm juist, waar ik ook mee zit, maar vergeten was te vermelden: Ik heb he-le-maal niets geroken/gehoord/gezien. Toen de twee draadjes kortsloten, schakelde de voeding zichzelf meteen uit. Ik heb 3 vd 4 schroefjes opengemaakt en een beetje binnenin gekeken, het is daar ook niet helemaal doorgebrand of gesmolten oid.

Als ik de stroomkabel aansluit, gebeurt er niets. Geen gezoen of gebrom.

De draadjes waren btw aangesloten op een sysfan aansluiting op het moederbord. Toen ik er een andere voeding aan hing, bootte het moederbord wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker snelle reacties trouwens :) Ik heb m'n ene post nog niet af, of er staan al weer nieuwe posts.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Als het geen fabrieksfout oid is, kost het me namelijk 25 onderzoekskosten. Voor dat geld kan ik ook een nieuwe voeding kopen. Maar als ze de voeding vervangen, scheelt me dat weer 50 gulden.
Een voeding van 25 PIEK is toch alleen geschikt om de lichtjes van een kerstboom te laten branden. Koop nu maar gewoon een goede voeding (search ;)) want daar heb je nu een goede reden voor en geef dat andere speelgoed maar aan de kerstman terug.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 20:14 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

[..]

Een voeding van 25 PIEK is toch alleen geschikt om de lichtjes van een kerstboom te laten branden. Koop nu maar gewoon een goede voeding (search ;)) want daar heb je nu een goede reden voor en geef dat andere speelgoed maar aan de kerstman terug.
Waarschijnlijk kan jouw browser geen eurotekens aan, voor de 25 stond namelijk een (<-- euroteken). Dat rekenen ze bij Gistron standaard als onderzoekskosten, wanneer het geen fabrieksfout oid is, maar bijvoorbeeld een softwarefout. Dat moet ik dus misschien betalen als ze er achter komen dat het eigenlijk mijn fout is.

Als ik dat moet betalen, ben ik dus 55 GULDEN lichter en heb ik nog steeds niets. Voor 55 gulden kan ik ook een mooie 300 watt voeding kopen (pricewatch ;)). Ziet u mijn dillema?

[edit] En mijn (kapotte) voeding is dus een 300 watt voeding, bepaalt geen kerstboomlampjesstroomomrekenaar (26x de woordwaarde :)))

Verwijderd

Topicstarter
vaude knop . . .

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Op maandag 29 oktober 2001 20:17 schreef Berran het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kan jouw browser geen eurotekens aan, voor de 25 stond namelijk een (<-- euroteken).
[edit] En mijn (kapotte) voeding is dus een 300 watt voeding, bepaalt geen kerstboomlampjesstroomomrekenaar (26x de woordwaarde :)))
Dan kan mijn browser (IE6) jouw euroteken ook niet aan, want ik zag niets. Maar 55 gulden is nog steeds geen kwaliteitsvoeding, ook al is 't een 300W. (Mijn voeding kostte me 175 piek, en nog steeds geen spijt van).

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op maandag 29 oktober 2001 20:25 schreef JF_ het volgende:

[..]

Dan kan mijn browser (IE6) jouw euroteken ook niet aan, want ik zag niets. Maar 55 gulden is nog steeds geen kwaliteitsvoeding, ook al is 't een 300W. (Mijn voeding kostte me 175 piek, en nog steeds geen spijt van).
Sja ik moet JF_ toch gelijk geven >:)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Gewoon terug gaan joh. >:) Ik werk in een computerzaak, tis zo makkelijk voor een winkel om die dingen geclaimd te krijgen, en zeker als je nix ruikt/ziet ofzo :D

Good luck

Verwijderd

Topicstarter
JF_: Ok, voor 50 gulden heb je geen kwaliteitsvoeding. Maar mijn kast was in totaal 99 gulden, inclusief voeding dus. Dus deze voeding was al niet van zo'n hele goede kwaliteit en ik ga er niets op achteruit. Verder heb ik op het moment he-le-maal geen geld, dus om eerst *euroteken* 25 te betalen en dan niets te krijgen, om vervolgens nog een keer minstens dat bedrag te moeten betalen om een werkende voeding te krijgen, heb ik helemaal geen zin in.

SKyLIne: Thanx, ik stuur 'm maar gewoon terug. Ik hoop dat ik een werkende terugkrijg . . .

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
je moet gewoon ff je zekeringetje vervangen.

euro teken is alt 0128

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Topicstarter
[off-topic]Euroteken is bij mij ook rechter alt + 5, [off-topic]

Ik stuur 'm dus op.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, dus alleen als d'r een fabricagefout is, heb je recht op garantie, ROTFLMAO.
Echt niet, als die stuk is na 2 weken, dan heb je recht op garantie.
Ook al heb je hem zelf gesloopt, zoalng ze dat niet zien, is d'r nixs aan de hand.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
IT IS A MIRACLE!!

De voeding werkt ineens weer, net als tevoren. Ik hoopte er stiekem al op en het is uitgekomen. Joy!! :) :)

/me blij

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik had ook eens dat ik een voeding had opengeschroeft. Ik wilde namelijk de fan die erin zat vervangen (hij liep aan -> herrie! :)). Heb ik 'm opengschroeft, blijkt er een losse condensator oid in te liggen! Eruit gehaald, fan vervangen, weer in elkaar gezet en computer aangezet... en het werkte nog gewoon. Nog steeds trouwens.

Waar dat condensatortje nou weer vandaan kwam...?
Pagina: 1