Toon posts:

Prijsverlaging AMD Atlon XP ???

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik dacht echt dat ik ongeveer 3 weken geleden ofso een bericht op tweakers.net las waarin stond dat er op maandag 29 okt. (vandaag dus) een prijsverlaging van de XP's zou komen. Ik zie er vandaag echter helemaal NIX over terug.

Ik kan dat berichtje waarin stond dat die prijsverlaging vandaag was niet meer vinden :(. Zit ik nu helemaal mis? Of is er een andere datum voor de prijsverlagingen gekomen.

AMD 1600+ kost toch al bijna nix meer, maarja...blijf wel Hollander he.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Beetje geduld meneertje :) De winkels zullen niet op stel en sprong hun prijslijsten veranderen hoor, daar gaat wel een dagje extra overheen :)

/dev/null

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
dat heb ik ook gelezen... ik wachte met het kopen van kts66a chipset, dacht die pak ik er nog ff bij, maar waar blijft ie nou?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 19:48 schreef Asprine het volgende:
dat heb ik ook gelezen... ik wachte met het kopen van kts66a chipset, dacht die pak ik er nog ff bij, maar waar blijft ie nou?
DIT d8 ik dus ook....

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op maandag 29 oktober 2001 19:48 schreef Asprine het volgende:
De kt266a zit pas op somige borden. Als je die zonodig die chipset wil hebben dan moet je maar ff een maantje w8ten. Dan zijn de prijzen van de XP weer gezakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 19:52 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

De kt266a zit pas op somige borden. Als je die zonodig die chipset wil hebben dan moet je maar ff een maantje w8ten. Dan zijn de prijzen van de XP weer gezakt.
Correct me if I'm wrong. Maar onder andere Epox (8KHA+), Gigabyte (GA 7VTXH), MSI (K7t Pro 2) en nu ook al Asus (Av7 266-E) hebben bordjes gebasseerd op de KT266A chip.

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op maandag 29 oktober 2001 19:45 schreef colawodka het volgende:
Hallo medetweakers,

Ik dacht echt dat ik ongeveer 3 weken geleden ofso een bericht op tweakers.net las waarin stond dat er op maandag 29 okt. (vandaag dus) een prijsverlaging van de XP's zou komen. Ik zie er vandaag echter helemaal NIX over terug.

Ik kan dat berichtje waarin stond dat die prijsverlaging vandaag was niet meer vinden :(. Zit ik nu helemaal mis? Of is er een andere datum voor de prijsverlagingen gekomen.

AMD 1600+ kost toch al bijna nix meer, maarja...blijf wel Hollander he.
Bedoel je deze:
http://www.tweakers.net/nieuws/18874?highlight=prijsverlaging

Verwijderd

Topicstarter
Yep, Die bedoel ik.

Hier staat toch echt dat de XP 1600+ 35 Dollar goedkoper wordt. Ik neem aan dat de prijs voor een XP 1600 voor ons consumenten dan toch wel met 5 tientjes naar beneden gaat.

Als dat nou deze week is, dan kan ik nog wel een paar dagen w88. Ik moet deze week trouwens toch verhuizen en heb daardoor geeneens tijd om een nieuwe comp te kopen.in elkaar te zetten.

Thx voor de link

Verwijderd

Je moet nog ff geduld hebben denk ik!!

morgen en overmorgen zullen de eerste komen met een prijs verlaging!!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Laten we dat hopen ik wou ook een Xp 1600+ kopen deze week :P
Wel een van Eynstein natuurlijk gelijk ff laten unlocken en voila kloken maar >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik bedoel dit niet als flame maar ik heb al een aantal keer een datum gezien waarop een prijsverlaging zou plaatsvinden. Ik heb daarna elke keer 2 weken ofzo gewacht maar zag uiteindelijk elke keer maar gewone prijsdalingen of stijgingen zoals die altijd zijn zeg maar. Dus niks bijzonders :(

Maar ik hoop morgen en anderes deze week wel een prijsverlaging te zien, want ik wil een 1800+ hebben :)

offtopic:
Ik had ooit in een pc-active gelezen dat je beter geen nieuwe proc kan kopen als ie niet minimaal 30-40% sneller is omdat je anders niet zoveel verschil zult merken... misschien onzin maar ik heb dit toch altijd een beetje gehanteerd en ik denk dat die 1800+ (ook al zijn het geen echte mhz-en) zeker wel boven dit percentage gaat liggen.

Mhhh waarom moest ik dit nou eigen lijk vermelden |:( ... nou ja laten ik maar zeggen dat ik exited ben omdat de HCC er weer aankomt :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ik denk dat het niet meteen morgen of overmorgen word de leveranciers moeten ook eerst van hun (duur ingekochte) voorradem af dus als die op zijn gaat de prijs naar beneden en dan moet je als zaak net geluk hebben met een goeie leverancier :)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Nou, wat mij betreft mag die verlaging wel komen, ik wil weer een werkende pc verdomme (heb mobo, cpu, geheugen verkocht). Dat ze eerst door de voorraad heen moeten kan kloppen idd, ik hoop alleen dat het een beetje opschiet.

.... Ik weet het ook niet

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

bitflusher

flushed die *** pc

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:34 schreef mbvisiontt het volgende:
Nou, wat mij betreft mag die verlaging wel komen, ik wil weer een werkende pc verdomme (heb mobo, cpu, geheugen verkocht). Dat ze eerst door de voorraad heen moeten kan kloppen idd, ik hoop alleen dat het een beetje opschiet.
yeps ik heb ik ook gedaan, maar een echte tweaker heeft nog ergens een pctje staan waat het tijdelijk mee kan toch ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De prijzen zijn de laagste dagen al behoorlijk gedaald, dus de prijsdaling van gisteren zit er al redelijk in verwerkt.

Een aantal distributeurs heeft de prijs trouwens eerder dan de officiële prijsverlaging van AMD omlaag gehaald omdat ze teveel voorraad hadden. Daardoor verlopen de prijsverlagingen bij AMD zo geleidelijk.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:41 schreef bitflusher het volgende:
yeps ik heb ik ook gedaan, maar een echte tweaker heeft nog ergens een pctje staan waat het tijdelijk mee kan toch ?
Dit was mijn eerste eigen pc, dus ik moet nu wat kloten op de uni... ;)

Maar on-topic: Wat Femme zegt klopt ook wel, maar de 20-30% die ervan af zou gaan hebben ze nog lang niet bereikt, toch? Dus ze kunnen nog heel wat zakken lijkt me dan.

.... Ik weet het ook niet

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik zou inderdaad ook best zo'n sappige Athlon XP willen maar ik vindt het echt onzin om dat nu te doen. Draai nu 1333 mhz en deze proc haalt met wat extra cooling de 1500 wel. Om dan een 1533 mhz XP te gaan kopen (plus een ander mobo enzo) vindt ik echt zonde......dit schatje doet het nog prima!

:9~

Verwijderd

MSI kt266a moederbordje is er al in België: www.tones.be
voor 7000 fr. is wel die versie zonder raid en usb 2.0

Verwijderd

Da's fl 370,- ongeveer dan.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:56 schreef HlpDsK het volgende:
Da's fl 370,- ongeveer dan.
1 florijn is 18.3 Bef.
Dus 7000Bef komt ongeveer overeen met 382,51 gulden.

Ik ben net bezig geweest met mijn boekhouding.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:28 schreef mbvisiontt het volgende:

[..]
Maar on-topic: Wat Femme zegt klopt ook wel, maar de 20-30% die ervan af zou gaan hebben ze nog lang niet bereikt, toch? Dus ze kunnen nog heel wat zakken lijkt me dan.
20-30% ??? ik had gelezen dat ze maar iets van, zeker de topmodelen, 10-12% omlaag gingen!!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01
Gewoon gaan kopen. Als de ene prijswijziging is geweest is de volgende alweer bekend. Zo kun je bezig blijven....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon kopen wanneer jij denkt dat je hem nodig hebt. Ik heb nu een Duron 900 @ 910. Ik ga eind november naar de HCC en als ik daar evt aantrekkelijk een XP zie liggen, koop ik em. Zo niet, dan blijft het gewoon een jaar lang bij mijn Duron.

Wrom zou je altijd het nieuwste willen? toch nergens voor nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie -o zo waardevolle- meningen ;)

Ik heb vandaag een meeltje gekregen van iemand die me huidige comp wel voor 700 pieken wil kopen. Als ie strax 750 biedt mag ie em hebben. Dan koop ik na het weekend wel een nieuwe comp!

P.S. is dit een redelijke prijs voor me comp vinden jullie? en JAH ik heb em ook al (een paar dagen geleden) gepost bij "Wat is me huidige systeem nog waard" ofzo..

Enne...Als iemand anders nog balangstelling heeft : Laat et me weten!
Pagina: 1