Toon posts:

NT4 trager na bijprikken 2 x 256Mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En niet zo'n beetje ook!

Bij het opstarten loopt de memory-check netjes door tot 640 Mb, maar het opstarten van WinNT 4 (SP3) kost nu veel meer tijd dan normaal. Alles is echt rete-traag, zelfs de schermopbouw.

Kan iemand mij vertellen wat ik nu kan doen om mijn systeempje (PII 350) toch weer normaal te laten lopen, liefst met het extra geheugen? Op niet al te lange termijn ga ik over naar Win2K, kan ik daar hetzelfde verwachten?

Kan het te maken hebben met de plaatsing van het geheugen? Ik heb twee keer twee slots, in de eerste zat al 128Mb, ik heb nu ervoor gekozen die twee nieuwe 256Mb reepjes in het tweede bankje te doen. Dus nu ziet het eruit als: 128 - leeg - 256 - 256. Moet dat anders?

Thanks,

Jacco

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die p2 350 die je hebt is dat mischien een beetje een oud modelletje? er waren als ik me niet vergis ook welken bij welke niet meer als 512mb konden cachen (2nd level cache onboard ging niet zo hoog)

dit kan eventueel je probleem zijn,

je zo 2x256 erin kunnen doen (totaal 512mb) kijken of dit hetzelfde geeft

suc6

A wise man's life is based around fuck you

• Zwelgje
heb het even nagetrokken, de 350mhz p2 variant kan 4gb cachen, dit is je probleem dus niet,

alleen de 333mhz versie (en lager) kan maar tot 512mb

mischien een hoger servicepack? 6 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, thanks, wat een service :-)

Ik heb net de 128 Mb eruit getrokken, en alles loopt nu in ieder geval weer op 'normale' snelheid, dus dat was al een hele verbetering!

Servicepack heeft niet zoveel zin, ik wil toch zo snel nogelijk naar Win2K.

Nogmaals dank!

• Zwelgje
suc6 met het upgraden dan, laat maar ff weten hoe het is verlopen!