Toon posts:

Zone Alarm probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhm ik heb een probleempje.

Ik heb een tijdje terug de firewall zone alarm geinstalleerd. Prima progje!!! Maar het vreemde was dat ik soms vijf keer moest inbellen via MxStream om verbinding te krijgen. Hiervoor had ik hier geen enkel probleem mee. Ik belde in en ik werd direct ingelogd en dus meteen internetten. Maar na de installatie van zone alarm, werd ik gedwongen meerdere keren in te bellen. Ik kon gewoon inbellen, maar ik zag aan het display icoontje rechts onder op de task bar dat ik slechts enkele bytes binnen kreeg. Ik kon niet internetten, omdat (denk ik) de firewall mijn poorten blokte. Na een keer of vijf te hebben ingebeld lukte het wel met zone alarm om voldoende bytes te krijgen om te kunnen internetten. Ik vind dit erg wazig, alhoewel ik moet zeggen dat ik niet superveel weet van netwerken en zeker niet van firewalls. Nu heb ik pas alles geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, omdat ik vijf keer inbellen echt irritant begon te vinden. Ik wil nu alsnog een firewall installen, aangezien ik vaak online ben met adsl. Kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe bij zone alarm? Of misschien een betere firewall voorschrijven? Alvast bedankt!!!

Tha Master.

Verwijderd

eeuh, ik heb kabel maar ik kon op een moment ook niet meer internetten omdat zonealarm de pc iets te goed afschermd
dus gewoon sygate personal firewall of 1 van de andere 100 instaleren

Verwijderd

Je kunt in Zone Alarm aangeven welke progjes het internet op mogen en welke progjes als servre mogen dienen