Yo mede tweakers, ik als Star Trek fan ben er van overtuigt dat de 24e eeuw uit Star Trek allemaal echt is, in hoeverre geloven jullie Star Trek? En kom, geef toe: wie van jullie wil heen Holodeck thuis?
Het is bewezen dat sommige technologiën van Star Trek echt mogelijk zijn. Veel dingen uit ons leven komen ook van Star Trek. De mobieltjes bijvoorbeeld, allemaal bedacht en gemaakt naar aanleiding van Star Trek. Als we straks gaan koloniseren op Mars...begint toch al aardig te lijken op star trek
Na ja.. denk dat veel wel haalbaar is..
(in theorie klopt het allemaal) maar denk wel dat veel van die dingen nog erg lang op zich gaan laten wachtennn
500 jaar is denk ik echt nog te kort bij..
Dingen als inderdaad bv een holo dek kan theoretisch maar heb je sick veel energie voor nodig.. (lees 1000den keren wat er hier op aarde aanwezig is) daarom zal dat echt nog wel ff op zich laten w88 als het er uberhaupt ooit komt..
(in theorie klopt het allemaal) maar denk wel dat veel van die dingen nog erg lang op zich gaan laten wachtennn
500 jaar is denk ik echt nog te kort bij..
Dingen als inderdaad bv een holo dek kan theoretisch maar heb je sick veel energie voor nodig.. (lees 1000den keren wat er hier op aarde aanwezig is) daarom zal dat echt nog wel ff op zich laten w88 als het er uberhaupt ooit komt..
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Anoniem: 35113
Het heeft er wel iets van weg ja, alleen zal het nog wel een lange tijd duren eer Mars leefbaar is gemaakt.Op maandag 29 oktober 2001 19:29 schreef fdork het volgende:
Het is bewezen dat sommige technologiën van Star Trek echt mogelijk zijn. Veel dingen uit ons leven komen ook van Star Trek. De mobieltjes bijvoorbeeld, allemaal bedacht en gemaakt naar aanleiding van Star Trek. Als we straks gaan koloniseren op Mars...begint toch al aardig te lijken op star trek
Anoniem: 35465
Star trek is niet helemaal echt. Want binnen nu en 400 jaar word de aarde aangevallen door een buitenaards ras die van ons allemaal slaven gaat maken
Dag individualiteit.Op maandag 29 oktober 2001 19:34 schreef Virtual-nobody het volgende:
Star trek is niet helemaal echt. Want binnen nu en 400 jaar word de aarde aangevallen door een buitenaards ras die van ons allemaal slaven gaat maken

Maar goed, even serieus (
Klopt, in het jaar 2063 (5 april) wordt er de eerste Warp vlucht gemaakt. In de film wordt op 4 april de aarde aangevallen door de Borg. Maar dankzij de Enterprise weten er maar weinig mensen van dit voorval af. Het erge is dat vlak voor de eerste warpvlucht de 3e wereldoorlog was, enne....met die shit in amerika zit dat er wel aan te komen...
lees eens "De wereld van StarTrek" (The physics of StarTrek) van Lawrence M. Krauss en kom dan nog es terug in deze topic
Why?Op maandag 29 oktober 2001 19:41 schreef monkel het volgende:
lees eens "De wereld van StarTrek" (The physics of StarTrek) van Lawrence M. Krauss en kom dan nog es terug in deze topic
daar worden een aantal technieken uit startrek besprokenOp maandag 29 oktober 2001 19:44 schreef fdork het volgende:
[..]
Why?
en het is zowiezo een leuk boek voor trekkies
Zeker....vroeg me alleen af waarom je zei dat "we dan maar terug moeten komen in deze topic"...Op maandag 29 oktober 2001 19:46 schreef monkel het volgende:
[..]
daar worden een aantal technieken uit startrek besproken
en het is zowiezo een leuk boek voor trekkies
Waarschijnlijk, omdat je dan je visie dusdanig verbreed hebt, dat de discussie dan meer diepgang zal krijgen.Op maandag 29 oktober 2001 19:49 schreef fdork het volgende:
Zeker....vroeg me alleen af waarom je zei dat "we dan maar terug moeten komen in deze topic"...
Huh niks alleen ik haat groen en milieu waren we maar net als de homeplanet van de aliens in Battle field EarthOp maandag 29 oktober 2001 19:38 schreef Kyori het volgende:
[..]
Dag individualiteit. [afbeelding]
Maar goed, even serieus () vertel het eens, wat zit er je dwars?
Er is natuurlijk niets zo mooi als een serie als Star-Trek te volgen. Technologie die daar achterhaald is kunnen wij nog niet van dromen te gebruiken. Ik zelf denk dat als we de tijd krijgen dat "de mensheid" technologisch nu nog in zijn kinderschoenen staat. 500 jaar geleden zou je als heks verketterd worden als je mobieltje daar af zou gaan en nu is dat gemeengoed. Wie weet kunnen we over 100 jaar inderdaad een "holo-deck" "aandrijven" maar tot nu toe is het jammer genoeg alleen maar fictie 
ps. Ik zou best wel zo'n holo-deck thuis willen hebben
ps. Ik zou best wel zo'n holo-deck thuis willen hebben
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Er zijn gewoon dingen in Star Trek die gewoon niet haalbaar zijn. Zo niet technologisch, dan wel maatschappelijk of politiek.
Een leuk dingetje bijvoorbeeld is dat de mensheid pas vrij laat kwam kijken in de wereld van Warp Travel. Ze zijn ontdekt door de Vulcans na een kort testvluchtje met een warp ship.
In korte tijd daarna werd de Aarde één van de belangrijkste machten in het kwadrant. Lijkt me heel erg sterk.
En wat dacht je van de samenleving zoals die op aarde bestaat? Hoe werkt dat? Alles gratis en niemand werkt? Er zijn wel mensen die werken... Waar werken die dan voor? Puur voor de lol? Wat is er dan gebeurd met al het klotewerk dat wel gedaan moet worden maar dat niemand wil doen? Ohja, daar zijn natuurlijk technologische oplossingen voor. Hoe werkt het met handel enzo? Zonder currency wordt dat vrij moeilijk. En er wordt wel degelijk handel gedreven - waarom zouden er anders vrachtschepen zijn? Of is dat ook allemaal gratis?
En dan die Universal Translator. Die is ook vrij selectief, niet? Bijna alles vertaalt hij. Maar als een Klingon Qapla' (succes / tot ziens) zegt wordt het niet vertaald terwijl Heghlu'meH QaQ jajvam (het is een goede dag om te sterven) dan wordt het vaak (maar niet altijd) wel vertaald. Ook als Worf een religieus ritueel uitvoert wordt weigert de Universal Translator dienst. En de naam van het spel wa'cha' wordt ook niet vertaald met onetwo ofzo - hoe weet die Universal Translator nou of je "een twee" wilt zeggen, of "het spel wa'cha'"? En natuurlijk ook het alombekende "p'taH" dat nooit vertaald wordt. Hoewel dat wel enigszins logisch is, want als het wel vertaald zou worden, dan zou Star Trek meteen R-rated zijn
Oh, en die Universal Translator schijnt kennelijk ook op tekst te werken. Want verscheidene malen bleken mensen met buitenaardse technologie om te kunnen gaan zoals computers, schepen, transporters, replicators, wapens...
En dan de Communicators. Ik zie ze ze nooit uitzetten. Op de een of andere manier weet dat ding automatisch of je het tegen de persoon "aan de andere kant" hebt, of tegen iemand lokaal.
En dan die phasers. Ten eerste is er natuurlijk de "stun" functie die universeel schijnt te werken, ongeacht de fysiologie van het target. En dan is er nog het feit dat als je hem op maximaal zet, en je op een levend wezen vuurt, dat levende wezen volledig desintegreert. Inclusief kleren. Maar alles eromheen blijft onbeschadigd. Als je hem op dood materiaal richt dan verwarmt het dat, in plaats van dat het het desintegreert. Maar ook dat niet helemaal. Als je hem bijvoorbeeld richt op een tricorder waarin gevoelige informatie opgeslagen staat, dan desintegreert die tricorder. Weer zonder schade aan te richten aan het oppervlak waar hij op ligt.
Dat alles terzijde ben ik een echte Trekkie. Vooral DS9 en Voyager was ik volledig aan verslaafd. Er is een geniaal universum neergezet, met volkeren die ieder andere aspecten van de mensheid zoals die er nu is neerzetten. Echt geniaal.
Een leuk dingetje bijvoorbeeld is dat de mensheid pas vrij laat kwam kijken in de wereld van Warp Travel. Ze zijn ontdekt door de Vulcans na een kort testvluchtje met een warp ship.
In korte tijd daarna werd de Aarde één van de belangrijkste machten in het kwadrant. Lijkt me heel erg sterk.
En wat dacht je van de samenleving zoals die op aarde bestaat? Hoe werkt dat? Alles gratis en niemand werkt? Er zijn wel mensen die werken... Waar werken die dan voor? Puur voor de lol? Wat is er dan gebeurd met al het klotewerk dat wel gedaan moet worden maar dat niemand wil doen? Ohja, daar zijn natuurlijk technologische oplossingen voor. Hoe werkt het met handel enzo? Zonder currency wordt dat vrij moeilijk. En er wordt wel degelijk handel gedreven - waarom zouden er anders vrachtschepen zijn? Of is dat ook allemaal gratis?
En dan die Universal Translator. Die is ook vrij selectief, niet? Bijna alles vertaalt hij. Maar als een Klingon Qapla' (succes / tot ziens) zegt wordt het niet vertaald terwijl Heghlu'meH QaQ jajvam (het is een goede dag om te sterven) dan wordt het vaak (maar niet altijd) wel vertaald. Ook als Worf een religieus ritueel uitvoert wordt weigert de Universal Translator dienst. En de naam van het spel wa'cha' wordt ook niet vertaald met onetwo ofzo - hoe weet die Universal Translator nou of je "een twee" wilt zeggen, of "het spel wa'cha'"? En natuurlijk ook het alombekende "p'taH" dat nooit vertaald wordt. Hoewel dat wel enigszins logisch is, want als het wel vertaald zou worden, dan zou Star Trek meteen R-rated zijn
Oh, en die Universal Translator schijnt kennelijk ook op tekst te werken. Want verscheidene malen bleken mensen met buitenaardse technologie om te kunnen gaan zoals computers, schepen, transporters, replicators, wapens...
En dan de Communicators. Ik zie ze ze nooit uitzetten. Op de een of andere manier weet dat ding automatisch of je het tegen de persoon "aan de andere kant" hebt, of tegen iemand lokaal.
En dan die phasers. Ten eerste is er natuurlijk de "stun" functie die universeel schijnt te werken, ongeacht de fysiologie van het target. En dan is er nog het feit dat als je hem op maximaal zet, en je op een levend wezen vuurt, dat levende wezen volledig desintegreert. Inclusief kleren. Maar alles eromheen blijft onbeschadigd. Als je hem op dood materiaal richt dan verwarmt het dat, in plaats van dat het het desintegreert. Maar ook dat niet helemaal. Als je hem bijvoorbeeld richt op een tricorder waarin gevoelige informatie opgeslagen staat, dan desintegreert die tricorder. Weer zonder schade aan te richten aan het oppervlak waar hij op ligt.
Dat alles terzijde ben ik een echte Trekkie. Vooral DS9 en Voyager was ik volledig aan verslaafd. Er is een geniaal universum neergezet, met volkeren die ieder andere aspecten van de mensheid zoals die er nu is neerzetten. Echt geniaal.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Anoniem: 31760
En zo hoort het ook. Superieure rassen heersen, de rest is underdog.Op maandag 29 oktober 2001 19:34 schreef Virtual-nobody het volgende:
Anoniem: 24614
Tijdens een gevecht enterprise vs ......, dan wordt het schip weleens geraakt. Iedereen op het schip valt om of ze komen hard neer (dat zie je duidelijk op "the bridge").
Maar mag/kan dat wel gebeuren...
Er is een zwaartekracht aanwezig op dat schip. Dus als het ship op zijn kop zou vliegen, dan zou men niet vallen. Waarom dan wel bij een stootje?
Er is een zwaartekracht aanwezig op dat schip. Dus als het ship op zijn kop zou vliegen, dan zou men niet vallen. Waarom dan wel bij een stootje?
Anoniem: 27642
of het wel of niet kan boeit nietOp maandag 29 oktober 2001 20:38 schreef Kemo het volgende:
Tijdens een gevecht enterprise vs ......, dan wordt het schip weleens geraakt. Iedereen op het schip valt om of ze komen hard neer (dat zie je duidelijk op "the bridge").
explosies in de ruimte kunnen ook niet.
maar het ziet er cool uit en het blijf een tv serie.
de tricorder is btw wel eens na gemaakt net zoals de phasers
En niet te vergeten the lightsaber van luke skywalker, oeps dat is een andere serie movies 
Ff over de zwaarte kracht wat d8 je van compensatie bij plotselinge bewegingen?
In star trek wordt trouwens ook beweert dat ons atoomsysteempje (perodieke systeempje) niet meer klopt na het vinden van een soort supernova waarin ze allemaal andere deeltjes vinden.
Wat denken we daarvan?
Ff over de zwaarte kracht wat d8 je van compensatie bij plotselinge bewegingen?
In star trek wordt trouwens ook beweert dat ons atoomsysteempje (perodieke systeempje) niet meer klopt na het vinden van een soort supernova waarin ze allemaal andere deeltjes vinden.
Wat denken we daarvan?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
ons atoomsysteem klopt voor hier op aarde.
meer weten we nog niet meer kunnen we nog niet weten.
er kunnen best een ander soort quarks bestaan die weer een ander soort atoom vormen.
meer weten we nog niet meer kunnen we nog niet weten.
er kunnen best een ander soort quarks bestaan die weer een ander soort atoom vormen.
Anoniem: 5243
STAR TREK IS COOOOL.
VOYAGER RULEZZZZ!!!!!
EN (sorry) DEEP SPACE NINE SUCKS..!
tuurlijk is het allemaal fictie, maar ik kijk maar naar weinig programma's zo graag als naar VOYAGER, die vind ik zooooo goed...
VOYAGER RULEZZZZ!!!!!
EN (sorry) DEEP SPACE NINE SUCKS..!
tuurlijk is het allemaal fictie, maar ik kijk maar naar weinig programma's zo graag als naar VOYAGER, die vind ik zooooo goed...
Anoniem: 20279
Men leeraar Chemie heeft me ooit in een ver verleden verteld dat er misschien nog enkele atomen gevonden zouden kunnen worden (maar die onmiddellijk uiteen zouden vallen), maar dat het PSE voor de rest compleet is, zelfs als we naar andere melkwegstelsels zouden gaan.Op maandag 29 oktober 2001 21:17 schreef MaDLiVe het volgende:
Wat denken we daarvan?
Wél zei hij dat andere culturen molecuulformaties zouden kunnen hebben waar wij alleen maar van kunnen dromen. Of hier iets van waar is weet ik natuurlijk niet, Chemie was mijn sterkste vak niet
Enneuh, wat betreft transporters. Ik heb ooit eens een artikel gelezen dat beweerde dat zoiets zelfs met huidige technologie mogelijk is, alleen het probleem van de 'storage' zou een probleem zijn. Het menselijk lichaam zou ZÓ veel moleculen bevatten, dat er een paar miljard keer meer opslagruimte nodig is dan dat nu op de ganse aarde beschikbaar is.
Ik heb echter ook mijn vragen bij die 'warp' technologie. Zogezegd zouden schepen door het zogenaamde 'deflector shield' niet tegen planeten/nova's/kometen vliegen, omdat de deflector ze uit de weg duwt. Teneerste kan een piepklein schip NOOIT genoeg energie opwekken om een planeet uit zijn baan te 'duwen', en ten tweede zou het te traag zijn bij snelheden die tot 9x de lichtsnelheid gaan.
En dan is mij ook ooit nog eens een discrepantie opgevallen tussen The Next Generation en Voyager. In de allerlaatste aflevering van ST:TNG, is Picard in 3 tijdsruimten aanwezig, om zo het hele universum te redden van een beproeving van de Quarks. In de toekomst komt hij op de Enterprise, waarbij men Warp 13 haalt. Nu was er zo'n aflevering van Voyager, waarbij Paris het net haalde om boven Warp 10 uit te komen, met heel wat neveneffecten vandien (oa paring met Janeway, maar meer verklap ik niet). Consequent zijn ze dus niet echt tussen de series in...
Bovendien vind ik Voyager maar brakjes. Toegegeven, er zitten goede afleveringen tussen, maar de meeste zijn maar van een heel laag niveau en slecht geacteerd (Kate Mulgrew ZUIGT grote tijd). The Doctor en 7of9 houden zowat eigenhandig de serie aaneen. Nee, geef mij maar de latere afleveringen van ST:TNNG en DS9. Vooral de war met The Dominion heerste grote tijd
de warp theory zoals gebruikt in ST komt op dit neer
je pleurt een soort bubbel rond het schip
je trekt aan de ruimte voor het schip
je duwt tegen de ruimte achter het schip
daardoor verplaats je zonder echt te bewegen.
dit is teminste wat ik eens een keer uit een verdwaalde discovery channel programma gehoord heb.
maar dan vind ik het space folden van Dune nog steeds een
stuk meer mogelijker klinken.
wat hoe kun je iets duwen of trekken wat niet is (als in geen materie)
dit is teminste wat ik eens een keer uit een verdwaalde discovery channel programma gehoord heb.
<off-topic>Op maandag 29 oktober 2001 22:31 schreef Hawk het volgende:
Hmm, Dune. Ook lekker boekenreeksje.
Long Live The Fighers !
</off-topic>
The Spice Must Flow
</off-topic>
Het is FRIET!
Anoniem: 32035
Antwoord is Enertial dempersOp maandag 29 oktober 2001 20:38 schreef Kemo het volgende:
En van dat warp 13 dat komt omdat ze een andere meting/schema volgen in die tijd
En ehhh dit is al zo vaak beantwoord in andere topics...
Owja ik vind alle StarTreks wel
Anoniem: 38595
Voyager is de beste van alle series. op de voet gevolg door TNG. DS9 is drie keer niks.Bovendien vind ik Voyager maar brakjes. Toegegeven, er zitten goede afleveringen tussen, maar de meeste zijn maar van een heel laag niveau en slecht geacteerd (Kate Mulgrew ZUIGT grote tijd). The Doctor en 7of9 houden zowat eigenhandig de serie aaneen. Nee, geef mij maar de latere afleveringen van ST:TNNG en DS9. Vooral de war met The Dominion heerste grote tijd
Volgens mij kunnen de meeste dingen, zelfs nu.
Anoniem: 20279
Voor de geïnteresseerden, dit is wat mensen op Nasa van sommige technologieën vinden:
http://ssdoo.gsfc.nasa.gov/education/just_for_fun/startrek.html
http://ssdoo.gsfc.nasa.gov/education/just_for_fun/startrek.html
Leuke link. Maar ben het er toch niet mee eens...
Kijk, de verklaringen waarom dingen niet kunnen zijn gebaseerd op hedendaagse technologie. Da's logisch. Maar als iemand 100 jaar geleden tegen een tijdsgenoot had gezegd dat er computers zouden komen, waar je supersnel berekeningen mee uit kan voeren. Die persoon zou voor gek worden verklaard.
Een transporter -->
materie naar energie KAN!
energie bundelen en naar ander punt sturen KAN!
energie naar materie KAN!
Het 'enige' is dat alle moleculen weer op de zelfde plaats moeten komen. En dat komt ook nog wel.
Kijk, de verklaringen waarom dingen niet kunnen zijn gebaseerd op hedendaagse technologie. Da's logisch. Maar als iemand 100 jaar geleden tegen een tijdsgenoot had gezegd dat er computers zouden komen, waar je supersnel berekeningen mee uit kan voeren. Die persoon zou voor gek worden verklaard.
Een transporter -->
materie naar energie KAN!
energie bundelen en naar ander punt sturen KAN!
energie naar materie KAN!
Het 'enige' is dat alle moleculen weer op de zelfde plaats moeten komen. En dat komt ook nog wel.
Mijn volgorde is :Op maandag 29 oktober 2001 22:44 schreef Paveway het volgende:
[..]
Voyager is de beste van alle series. op de voet gevolg door TNG. DS9 is drie keer niks.
Volgens mij kunnen de meeste dingen, zelfs nu.
1. TNG (Vooral door sterke verhalen en acteer werk van Patrick Stewart)
2. TOS (Bones vs. Spock heerst!)
3. ENTERPRISE (Nieuwe serie, belooft veel!)
4. DS9 (Spacebattles!!!)
5. VOY (Wel toevallig dat Voyager in elke aflevering weer gloednieuw is, geen schade e.d. En natuurlijk de immer strenge Janeway die elke aflevering zowat 10 prime directive regels breekt).
DS9 is in de eerst paar seizoenen inderdaad 3x nix, maar de laatste 2 a 3 seizoenen zie je toch wel een goede serie uit de verf komen!
Mijn lijstje:
1. DS9. Geniale serie! Heerlijk hoe het Bajoraanse geloof wordt neergezet, en hoe Sisko midden tussen dat Bajoraanse geloof en de Federatie-wetenschap valt, en hoe hij de daardoor ontstane conflicten oplost. Vooral de climax van de serie - een gevecht tussen goed en kwaad op meerdere niveaus. Geniaal.
2. Voyager. Ook een zeer goede serie. Spiritualiteit van Chakotay, Kes, en andere geloofszaken van 7of9, Neelix, Janeway en anderen. Heel mooi gedaan.
3. The Next Generation. Jarenlang aan verslaafd geweest. Een beetje te los - er zit geen lijn in het verhaal.
4. The Original Series. Niet al te vaak gezien. Normaal scenario lijkt: Ontmoeting met onbekend ras met een cultuur dat lijkt op een cultuur die vroeger op aarde was. Shirt van Kirk scheurt in een gevecht met een alien. Redshirt dies. Kirk gets laid.
Enterprise - nog niet ingepast. Eerst zien, dan geloven
1. DS9. Geniale serie! Heerlijk hoe het Bajoraanse geloof wordt neergezet, en hoe Sisko midden tussen dat Bajoraanse geloof en de Federatie-wetenschap valt, en hoe hij de daardoor ontstane conflicten oplost. Vooral de climax van de serie - een gevecht tussen goed en kwaad op meerdere niveaus. Geniaal.
2. Voyager. Ook een zeer goede serie. Spiritualiteit van Chakotay, Kes, en andere geloofszaken van 7of9, Neelix, Janeway en anderen. Heel mooi gedaan.
3. The Next Generation. Jarenlang aan verslaafd geweest. Een beetje te los - er zit geen lijn in het verhaal.
4. The Original Series. Niet al te vaak gezien. Normaal scenario lijkt: Ontmoeting met onbekend ras met een cultuur dat lijkt op een cultuur die vroeger op aarde was. Shirt van Kirk scheurt in een gevecht met een alien. Redshirt dies. Kirk gets laid.
Enterprise - nog niet ingepast. Eerst zien, dan geloven
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
even kort een reactie op wat dingetjes die ik tegenkwam 
Vulcans hebben alles wat ze willen op de twee planeten die ze hebben.
De mensen daarentegen zoeken eeuwige roem d.m.v. ontdekking... of deze strategie in werkelijkheid ook zou werken is nog maar de vraag

Niets kan sneller reizen dan licht, er is echter geen limiet aan de snelheid waarmee ruimte kan worden gevouwen. Voor het schip wordt de ruimte dus met hoge snelheid gevouwen en achter het schip weer met een even zo grote snelheid weer uitgevouwen. Het enige wat het schip aan reizen doet, is telkens eventjes over de plooi heen stappen.
Enige nadeel van deze technologie is, dat voor het vouwen van ruimte zoveel energie nodig is... dit is namelijk ongeveer gelijk aan de totale energie die de zon (de ster sol) in zijn hele leven op kan wekken...
--nog iets anders--
Enterprise klopt van geen kanten...
het is een erg gave serie, maar zou eigenlijk niet de naam StarTrek moeten dragen -- Klingons met groeven in hun voorhoofd...
Aan dit soort vraagstellingen wordt wel kort afentoe aandacht geschonken; zo zou dit komen doordat de mens een veel grotere drang naar ontdekking heeft dan andere rassen. Klingons willen alleen maar vechten, niet veroveren.Een leuk dingetje bijvoorbeeld is dat de mensheid pas vrij laat kwam kijken in de wereld van Warp Travel. Ze zijn ontdekt door de Vulcans na een kort testvluchtje met een warp ship.
In korte tijd daarna werd de Aarde één van de belangrijkste machten in het kwadrant. Lijkt me heel erg sterk
Vulcans hebben alles wat ze willen op de twee planeten die ze hebben.
De mensen daarentegen zoeken eeuwige roem d.m.v. ontdekking... of deze strategie in werkelijkheid ook zou werken is nog maar de vraag
Dit heeft zoals iemand eerder al noemde te maken met de inertial compensators - een techniek waar niet van bekend is hoe dat zou moeten werken - deze "dempers" zorgen ervoor dat je niet als een vlek tegen de achterkant van het schip zit geplakt als het schip naar FTL springt. De techniek schijnt alleen niet snel genoeg te kunnen reageren om te kunnen compenseren bij een wapen inslagTijdens een gevecht enterprise vs ......, dan wordt het schip weleens geraakt. Iedereen op het schip valt om of ze komen hard neer (dat zie je duidelijk op "the bridge").
Warpdrive wordt alleen gebruikt bij het reisen in "deepspace", oftewel het reisen tussen 2 zonnestelsels. Een zonnestelsel eindigt bij de laatste planeet, dus de deflector hoeft geen volledige planeten uit hun baan te duwen, dit zou trouwens ook vernietigende gevolgen hebben voor eventueel leven op die planeten, wat weer zou botsen met de prime directive.Ik heb echter ook mijn vragen bij die 'warp' technologie. Zogezegd zouden schepen door het zogenaamde 'deflector shield' niet tegen planeten/nova's/kometen vliegen, omdat de deflector ze uit de weg duwt. Teneerste kan een piepklein schip NOOIT genoeg energie opwekken om een planeet uit zijn baan te 'duwen', en ten tweede zou het te traag zijn bij snelheden die tot 9x de lichtsnelheid gaan
Dit is inderdaad gedeeltelijk waar. Het is gebasseerd op de relativiteits theorie van Albert E.:de warp theory zoals gebruikt in ST komt op dit neer
Niets kan sneller reizen dan licht, er is echter geen limiet aan de snelheid waarmee ruimte kan worden gevouwen. Voor het schip wordt de ruimte dus met hoge snelheid gevouwen en achter het schip weer met een even zo grote snelheid weer uitgevouwen. Het enige wat het schip aan reizen doet, is telkens eventjes over de plooi heen stappen.
Enige nadeel van deze technologie is, dat voor het vouwen van ruimte zoveel energie nodig is... dit is namelijk ongeveer gelijk aan de totale energie die de zon (de ster sol) in zijn hele leven op kan wekken...

--nog iets anders--
het is een erg gave serie, maar zou eigenlijk niet de naam StarTrek moeten dragen -- Klingons met groeven in hun voorhoofd...

In times of war the law falls silent
Die Klingons met groeven in hun voorhoofd kloppen wel. Ooit TOS gezien, en de eerste Star Trek films? Je ziet dat de Klingons eerst gewone voorhoofden hebben, en dan steeds meer groeven krijgen, tot de in de latere versie voorkomende "versie".Op dinsdag 30 oktober 2001 10:27 schreef Skimmer het volgende:
--nog iets anders--
Een theorie is dat Klingons in den beginne altijd geboren werden zonder "ridges". Die begonnen dan pas later te groeien. De meeste Klingons kwamen niet verder dan een paar groeven. Alleen de echt sterke Klingons kregen ridges zoals je die bijvoorbeeld bij Worf enzo ziet. Er brak vervolgens een ziekte uit, waar sterke Klingons tegen immuun waren, en zwakke Klingons, met gladde voorhoofden, dus niet. Er wordt ook gespeculeerd dat de Tribbles er wat mee te maken hebben - dat Tribbles bijvoorbeeld de dragers van die ziekte waren.
Het is dus heel logisch dat de Klingons in Enterprise minder ontwikkelde voorhoofds"ridges" hebben, niet meer dan groeven. Past goed in de snelle evolutie van de Klingons veroorzaakt door die ziekte.
Grappig... nog nooit eerder gehoord... maar zou wel een deels sluitende verklaring zijn...
ik zeg deels omdat dat zou betekenen dat de klingons in TOS alleen maar zwakke soort genoten naar de mensen zouden sturen... ?
lijkt me niet... de klingons zijn juist een erg trots ras, en zouden hun "zieken" niet "tentoon stellen"
ik zeg deels omdat dat zou betekenen dat de klingons in TOS alleen maar zwakke soort genoten naar de mensen zouden sturen... ?
lijkt me niet... de klingons zijn juist een erg trots ras, en zouden hun "zieken" niet "tentoon stellen"
'Op dinsdag 30 oktober 2001 00:15 schreef EquiNox het volgende:
[..]
Mijn volgorde is :
1. TNG (Vooral door sterke verhalen en acteer werk van Patrick Stewart)
2. TOS (Bones vs. Spock heerst!)
3. ENTERPRISE (Nieuwe serie, belooft veel!)
4. DS9 (Spacebattles!!!)
5. VOY (Wel toevallig dat Voyager in elke aflevering weer gloednieuw is, geen schade e.d. En natuurlijk de immer strenge Janeway die elke aflevering zowat 10 prime directive regels breekt).
DS9 is in de eerst paar seizoenen inderdaad 3x nix, maar de laatste 2 a 3 seizoenen zie je toch wel een goede serie uit de verf komen!
Qua captain ben ik het met je eens, Patrick Stewart is heel goed, beter dan Janeway. Ik vind Picard trouwens beter in de films dan in de serie.
Ik ben toch bang dat de toekomst meer op Mad Max lijkt
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
Anoniem: 9942
Het standaardmodel sluit uit dat er meer dan 3 quarkfamilies kunnen zijn, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.er kunnen best een ander soort quarks bestaan die weer een ander soort atoom vormen.
Je hebt verschillende maten van onwaarschijnlijkheid in de natuurkunde en dit is er nu net eentje die door de repercussies die het bestaan van een vierde quarkfamilie zou hebben zeer hoog scoort op de onwaarschijnlijkheidsschaal.Captain Proton schreef:
Het standaardmodel sluit uit dat er meer dan 3 quarkfamilies kunnen zijn, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Nee, dat waren geen zieken. Dat waren gewoon een ander "ras" Klingons. Ik bedoel, politiek is toch voor mietjes?Op dinsdag 30 oktober 2001 13:21 schreef Skimmer het volgende:
Grappig... nog nooit eerder gehoord... maar zou wel een deels sluitende verklaring zijn...
Nouja, het is allemaal heel erg hush hush. Als de DS9-crew in de aflevering Trials and Tribble-ations in de tijd terugkeert naar de Tribbles aflevering van TOS, vraagt O'Brian aan Worf hoe dat nou zit met dat voorhoofd, omdat hij maar niet kan geloven dat die Klingons zonder voorhoofdsgebergten echt Klingons zijn, en Worf zegt "dat is iets waar we liever niet over praten".
zoals je al zegt.Op dinsdag 30 oktober 2001 16:46 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Het standaardmodel sluit uit dat er meer dan 3 quarkfamilies kunnen zijn, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.
een standaart model.
maar is het niet zo dat we pas sins kort b.v. anti-materie kennen.
en daarvoor was het vrij simpel. je had materie en geen materie, maar toen kwam er opeens wat onverwachts.
zo kan het ook met zulk soort spul gaan hoor.
(nou niet mijn voorbeeld gaan afkraken want het is maar een voorbeeld)
Lijkt mij persoonlijk ook. Ik ben geen scheikunde expert(mavo d met een 7 afgesloten). Maar waarom zouden alle atomen die er zijn perse op aarde moeten bevinden. Persoonlijk denk ik dat er in andere zonnenstelsels andere atomen plaats zullen vinden. Net als dat wij er meteen vanuit gaan dat buitenaards leven ook uit co2 en h2o moeten bestaan.Op dinsdag 30 oktober 2001 18:52 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
[..]
zoals je al zegt.
een standaart model.
maar is het niet zo dat we pas sins kort b.v. anti-materie kennen.
en daarvoor was het vrij simpel. je had materie en geen materie, maar toen kwam er opeens wat onverwachts.
zo kan het ook met zulk soort spul gaan hoor.
(nou niet mijn voorbeeld gaan afkraken want het is maar een voorbeeld)
We dwalen een beetje af...
Ja, in een ander sterrenstelsel/universum/dimensie zullen ongetwijfeld ontzettend veel atoompjes en quarks
zijn die wij nog nooit hebben gezien/gemeten, en wat de meeste van ons waarschijnlijk ook nooit gaan doen...
En allemaal machtig interresant, maar het gaat hier over STAR TREK!!!!
Het begon ongeveer zo:
mafkees komt met stelling: "Enterprise - Kirk - Picard - Het is allemaal echt, en wij kijken in de toekomst. Wie gelooft dit ook"
Kort gezegd: Jij hebt Galaxy quest een keer te veel gezien, maar voor de rest hoop ik dat het de prettige vorm is
Ja, in een ander sterrenstelsel/universum/dimensie zullen ongetwijfeld ontzettend veel atoompjes en quarks
Het begon ongeveer zo:
mafkees komt met stelling: "Enterprise - Kirk - Picard - Het is allemaal echt, en wij kijken in de toekomst. Wie gelooft dit ook"
Kort gezegd: Jij hebt Galaxy quest een keer te veel gezien, maar voor de rest hoop ik dat het de prettige vorm is
Geloof er niet zo in denk eerder zoals eerder genoemd. Dat we een wereld als in mad max of als in battle field Earth krijgenOp dinsdag 30 oktober 2001 20:44 schreef Skimmer het volgende:
We dwalen een beetje af...
Ja, in een ander sterrenstelsel/universum/dimensie zullen ongetwijfeld ontzettend veel atoompjes en quarkszijn die wij nog nooit hebben gezien/gemeten, en wat de meeste van ons waarschijnlijk ook nooit gaan doen...
Het begon ongeveer zo:
Dat idee heb ik ook, als je ziet wat de mens de laatste eeuw heeft bereikt, dan zijn de grootste uitvindingen iets vernietigends als bijvoorbeeld een A-bom...Geloof er niet zo in denk eerder zoals eerder genoemd. Dat we een wereld als in mad max of als in battle field Earth krijgen
Wij mensen zijn immers slechts "een barbaars ras, met stammen oorlogen" En dan gaat het vaak nog over echt debiele dingen als "mijn God is groter dan dan de jouwne"
ik stem in met de gene boven mij.
er zal echt heel wat evolutie over de mens heen moeten gaan voordat wij een beetje star trek achtig ras word
nee denk eerder dat er een soort blade-runner of mad max achtige toekoms komst.
er zal echt heel wat evolutie over de mens heen moeten gaan voordat wij een beetje star trek achtig ras word
yep. Of ik vind het niet leuk dat jij mij buurman helpt dus gooi vlieg ik maar met een vliegtuig in een torentjeOp dinsdag 30 oktober 2001 21:13 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, als je ziet wat de mens de laatste eeuw heeft bereikt, dan zijn de grootste uitvindingen iets vernietigends als bijvoorbeeld een A-bom...
Wij mensen zijn immers slechts "een barbaars ras, met stammen oorlogen" En dan gaat het vaak nog over echt debiele dingen als "mijn God is groter dan dan de jouwne"
hmm, was laatst een topic hier waar ze molekulen konden "overstralen" van de ene naar de andere plek, dat klonk ook wel veelbelovend.
Linkje?Op woensdag 31 oktober 2001 00:00 schreef RaVeNgEr het volgende:
hmm, was laatst een topic hier waar ze molekulen konden "overstralen" van de ene naar de andere plek, dat klonk ook wel veelbelovend.
Beam me up Scotty...Op woensdag 31 oktober 2001 07:59 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Linkje?
Tot nu toe de laatste reactie uit Beam me up Scotty...
1. Computer analyseert te transporteren object
2. Object wordt omgezet in pure energie
3. De energie wordt naar het doelgebied "gestraald" (energie van buitenaf bij nodig, je mag geen verlies hebben)
4. Energie wordt weer omgezet in object.
Het is nou eenmaal een feit dat er niet veel meer is dan energie, energie met een bepaalde waarde, wordt tastbaar, en gaat up of down quarkjes vormen. Quarks maken -electronen, neutronen en protonen - deze vormen weer atomen, die gezamelijk moleculen vormen. Moleculen zijn de stoffen waar alles wat wij kennen uit opgebouwd is, van lucht tot water tot staal tot hout tot levend weefsel.
Aangezien de energie maar op een plaats tegelijk kan zijn (het is of op het start punt of op het eindpunt(ja of halverwege
)) lijkt een "transporter accident" zoals waar riker gecopieerd wordt, erg onwaarschijnlijk...
Dit is inderdaad een goed voorbeeld van wat er volgens de startrek theorie zou moeten gebeuren:Op donderdag 25 oktober 2001 19:14 schreef mark_m het volgende:
als er een copie word gemaakt dan heet het een cloon machine
maar een teleport machine(laten we even star trek nemem,die pakt de deeltjes(jij dus)vervoert ze en zet ze in de juiste elemaentaire volgorde weer neer,pak maar 2 glazen water en een slangetje,1 glas hoog en de andere laag en met dat slangetje overhevelen,zo is het dus
1. Computer analyseert te transporteren object
2. Object wordt omgezet in pure energie
3. De energie wordt naar het doelgebied "gestraald" (energie van buitenaf bij nodig, je mag geen verlies hebben)
4. Energie wordt weer omgezet in object.
Het is nou eenmaal een feit dat er niet veel meer is dan energie, energie met een bepaalde waarde, wordt tastbaar, en gaat up of down quarkjes vormen. Quarks maken -electronen, neutronen en protonen - deze vormen weer atomen, die gezamelijk moleculen vormen. Moleculen zijn de stoffen waar alles wat wij kennen uit opgebouwd is, van lucht tot water tot staal tot hout tot levend weefsel.
Aangezien de energie maar op een plaats tegelijk kan zijn (het is of op het start punt of op het eindpunt(ja of halverwege
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:18 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
ik stem in met de gene boven mij.
offtopic:
Ik zit op m'n werk nix te doen en ik lees zowaar een W&L topic
Ik zit op m'n werk nix te doen en ik lees zowaar een W&L topic
Waarom zijn er toch zoveel films dis zich afspelen in een post-apocalyptisch (leuk scrabblewoord) tijdperk. Heeft iedereen dan zo'n negatief beeld over onze toekomst ??? Ik geef toe... Alien overlords de kont trappen is koel, maar wie weet zijn we zelf over een paar honderd jaar wel de alien overlords.
Om even terug te komen op de fictie van Star Trek:
1. De Inertial Dampners zijn niet in staat plotselinge bewegingen te corrigeren. Dus het kan wel degelijk dat bemaningsleden over de grond rollen. Wat zeg ik: die rotdingen bestaan helemaal niet, maar mochten ze bestaan, dan zou dit dus het geval zijn
2. Heisenberg compensators zijn alleen maar om de theorie van Heisenberg tegen te gaan (Heisenberg zei ooit dat het onmogelijk was om materie om te zetten naar energie, en die energie dan weer naar de oorspronkelijke materie, omdat...). Het is dus gewoon een Star Trek Gizmo
3. Warpfactors: In Star Trek TNG tellen ze tot warp 10 als de onhaalbare factor (Oneindige snelheid (overal tegelijk), maar ook oneindige energie nodig). In bepaalde TNG afleveringen (All Good Things I & II) wordt echter gesproken over Warp 13. Dit komt omdat de schaal opnieuw ingedeeld is. Warp factors werken ongeveer exponentieel. Warp 9.9 is dus misschien (fictief gesproken nogsteeds) wel 400 keer zo snel als warp 9. Voyagers snelheid (Emergency Engine Burnout, Maximaal haalbare snelheid, autoshutdown na 10 minuten) is maximaal Warp 9,975. Nu zijn er in de toekomst scenario's van All Good Things natuurlijk alweer een hoop verbeteringen in warptechnologie doorgevoerd. Hierdoor ontstonden snelheden als Warp 9,999999999 enzovoorts. Daarom hebben ze de schaal opnieuw ingedeelt, gewoon omdat het handiger was (en meer catchy voor de captain: "Helm, Warp 13... Engage !" is natuurlijk een stuk koeler als "Helm, Warp 9,9999945238... erm, Right... Engage !")
Dit is geloof ik de 20e keer dat ik dit tik op GoT ofzo... Maarjah, je moet wat als je nix te doen hebt heh
By each crime and every kindness, we birth our future
Ehm het heet ook geen star trekOp dinsdag 30 oktober 2001 10:27 schreef Skimmer het volgende:
bla
--nog iets anders--
mag niet want daar heb de vrouw van roddenberry een stoke voor gestoken want zij heb de rechten op haar naam.
En zij vond het niet in de lijn passen.
het is alleen Based op startrek zoals ook in het begin stukje te zien is.
Dit kan je allemaal terug vinden op startrek.com
Anoniem: 6921
Het is onmogelijk om iets in energie om te zetten en op een andere plek weer in de oorspronkelijke staat te zetten omdat met alle verplaatsingen of omzetteing energie wordt omgezet in niet-nuttige energie. Dat betekent dat er altijd energie verloren gaat waardoor het terugzetten in orginele staat (hoe je dat ook voor je ziet) niet kan! 
Lees aub ff een quantum mechanica boek voor de bewijzen hiervan.
Lees aub ff een quantum mechanica boek voor de bewijzen hiervan.
Alsjeblieft zeg waar je heb je deze onzin gelezen? Ik lach me doodHet is nou eenmaal een feit dat er niet veel meer is dan energie, energie met een bepaalde waarde, wordt tastbaar, en gaat up of down quarkjes vormen. Quarks maken -electronen, neutronen en protonen - deze vormen weer atomen, die gezamelijk moleculen vormen. Moleculen zijn de stoffen waar alles wat wij kennen uit opgebouwd is, van lucht tot water tot staal tot hout tot levend weefsel.
oeps dit is door iemand anders gepost met mijn cookie
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
In water zwerven de moleculen van de ene naar de andere plek. Of de ene molecuull nou helemaal links of rechts of onder of boven is of verdwijnt dat merk je nietpak maar 2 glazen water en een slangetje,1 glas hoog en de andere laag en met dat slangetje overhevelen,zo is het dus
Met materie wel en met levend materie helemaal
En nu reageer ik nog maar op de ongelooflijke onzin reacties in deze thread, ik heb geen zin om verder te gaan met harde bewijzen tegen overstraling, warp technologie of andere star trek technologien
Anoniem: 40038
Mijn Lijst:
1) DS9. De beste serie van allemaal. Met een goed, doorlopend plot (idee gejat van B5), goede, geloofwaardige characters en een goede ontknoping.
2) Enterprise. De meest herkenbare serie, omdat het veel minder ver in de toekomst afspeelt. Geen problemen die worden opgelost in de trant van: "reroute transporter signal through main deflector array" en weg probleem. Alle oplossingen moeten komen van de durf van de characters en hun inschattingsvermogen van de tegenstander. Ook zijn de characters veel minder "strak", dus ze hoeven zich nauwlijks te houden aan Federation Protocol.
3) Voyager. De beste serie qwa leuke characters. Veel relaties (zowel vriendschappelijk als romantisch als iriterend) in de crew maakt de serie eerder een space soap dan een SF-serie.
4) ST: The Original Series. Helaas ingehaalt door bijna alle vervolgseries. Gelukkig is de beste StarTrek film met deze cast. The Undiscovered Country is de beste ST film tot nu toe, voornamelijk vanwege het goede verhaal en de link tussen The Original Series (waarin de Klingons vijanden zijn) en The Next Generation (waarin de politieke situatie heel anders).
5) ST: The Next Generation. Alhoewel in deze serie het gedrag van de nieuwe Federation goed wordt neergezet, is de serie zelf ENORM bagger. De characters hebben niet of nauwlijks diepgang, vrijwel alle problemen worden opgelost met de "techno-babble" marnier, en alleen de afleveringen waarin de Borg een rol spelen zijn de moeite waard.
1) DS9. De beste serie van allemaal. Met een goed, doorlopend plot (idee gejat van B5), goede, geloofwaardige characters en een goede ontknoping.
2) Enterprise. De meest herkenbare serie, omdat het veel minder ver in de toekomst afspeelt. Geen problemen die worden opgelost in de trant van: "reroute transporter signal through main deflector array" en weg probleem. Alle oplossingen moeten komen van de durf van de characters en hun inschattingsvermogen van de tegenstander. Ook zijn de characters veel minder "strak", dus ze hoeven zich nauwlijks te houden aan Federation Protocol.
3) Voyager. De beste serie qwa leuke characters. Veel relaties (zowel vriendschappelijk als romantisch als iriterend) in de crew maakt de serie eerder een space soap dan een SF-serie.
4) ST: The Original Series. Helaas ingehaalt door bijna alle vervolgseries. Gelukkig is de beste StarTrek film met deze cast. The Undiscovered Country is de beste ST film tot nu toe, voornamelijk vanwege het goede verhaal en de link tussen The Original Series (waarin de Klingons vijanden zijn) en The Next Generation (waarin de politieke situatie heel anders).
5) ST: The Next Generation. Alhoewel in deze serie het gedrag van de nieuwe Federation goed wordt neergezet, is de serie zelf ENORM bagger. De characters hebben niet of nauwlijks diepgang, vrijwel alle problemen worden opgelost met de "techno-babble" marnier, en alleen de afleveringen waarin de Borg een rol spelen zijn de moeite waard.
Als we kijken naar de technologie van Startrek, dan zijn enkele daarvan helemaal niet zover weg.
* De palmtop begint erg te lijken op de "pad" die de crew gebruikt als notebook. Zeker als we een "pad" ontwikkelen die, net als in ST, een touch-screen interface heeft die verandert met het menu waarin je je bevind. Dit is denk ik de meest herkenbare ontwikkeling, alhoewel sommigen dat niet vinden. Zeker als de "pad" een wireless WWW link krijgt ingebouwt.
* De mobieltjes lijken veel op de communicators in ST. Helaas niet helemaal, want de onze werkt niet als er binnen een paar honderd meter geen ontvanger staat. Gelukkig is de voice interaction (Picard to Bridge) al wel goed ingevoert.
* In de serie "Enterprise" is het design al erg goed ontwikkelt, maar nog niet onherkenbaar. Veel van de technologie die ze later hebben (zoals transporters, food replicators, shields, deflector dish, tractor beam etc.) zijn nog niet beschikbaar. De enige technologie die wij nog niet hebben kunnen ontwikkelen (en waar we nog niet aan begonnnen zijn) is de Warp-Drive. De matter-antimatter reactor die de energie levert, kunnen we al bouwen als we weten waar we de anti-matter kunnen vinden.
* De meeste andere technologien zijn veel vreemder, en kunnen voorlopig de kast in. Dus geen Inertia-Dampener, geen Transporters (we hebben nog geen Heisenberg compensators) geen Warp-Drive (de positieve kromming die hiervoor vereist is, is nog niet gecreeert.) geen Food-replicators etc.
Marcel
* De palmtop begint erg te lijken op de "pad" die de crew gebruikt als notebook. Zeker als we een "pad" ontwikkelen die, net als in ST, een touch-screen interface heeft die verandert met het menu waarin je je bevind. Dit is denk ik de meest herkenbare ontwikkeling, alhoewel sommigen dat niet vinden. Zeker als de "pad" een wireless WWW link krijgt ingebouwt.
* De mobieltjes lijken veel op de communicators in ST. Helaas niet helemaal, want de onze werkt niet als er binnen een paar honderd meter geen ontvanger staat. Gelukkig is de voice interaction (Picard to Bridge) al wel goed ingevoert.
* In de serie "Enterprise" is het design al erg goed ontwikkelt, maar nog niet onherkenbaar. Veel van de technologie die ze later hebben (zoals transporters, food replicators, shields, deflector dish, tractor beam etc.) zijn nog niet beschikbaar. De enige technologie die wij nog niet hebben kunnen ontwikkelen (en waar we nog niet aan begonnnen zijn) is de Warp-Drive. De matter-antimatter reactor die de energie levert, kunnen we al bouwen als we weten waar we de anti-matter kunnen vinden.
* De meeste andere technologien zijn veel vreemder, en kunnen voorlopig de kast in. Dus geen Inertia-Dampener, geen Transporters (we hebben nog geen Heisenberg compensators) geen Warp-Drive (de positieve kromming die hiervoor vereist is, is nog niet gecreeert.) geen Food-replicators etc.
Marcel
Het Heisenberg-principe is iets heel anders, het is een onzekerheids-principe:Op woensdag 31 oktober 2001 09:15 schreef Freggel_United het volgende:
[..]
2. Heisenberg compensators zijn alleen maar om de theorie van Heisenberg tegen te gaan (Heisenberg zei ooit dat het onmogelijk was om materie om te zetten naar energie, en die energie dan weer naar de oorspronkelijke materie, omdat...). Het is dus gewoon een Star Trek Gizmo
[..]
Het is onmogelijk van een deeltje exact de plaats èn de impuls te meten, hoe nauwkeuriger we de ene grootheid bepalen, des te minder weten we over de andere.
Aangezien je voor transporers toch echt de plaats èn impuls zeer nauwkeurig moet weten, zijn transporters niet mogelijk. Tenzij je dus een Heisenberg-compensator hebt...
Sortemet van ja.
dP * dS = h/4pi. Oftewel: de onzekerheid in plaats en in impuls (massa maal snelheid) heeft een MINIMALE grootte. Hoe nauwkeuriger we de plaats meten, hoe ONNAUWKEURIG we de impuls KUNNEN meten.
Het heeft he-le-maal niets te maken met de methode waarmee we meten. De onzekerheid is ingebakken in het universum, en manifesteerd zich als fluctuaties in de hoeveelheid energie.
Voor zover we weten is hier NIETS aan te doen, het is een onderdeel van het Universum, net zoals bv pi. Dit zegt NIET dat het NOOIT mogelijk zou kunnen zijn, maar wel dat het erg onwaarschijnlijk is.
Marcel
dP * dS = h/4pi. Oftewel: de onzekerheid in plaats en in impuls (massa maal snelheid) heeft een MINIMALE grootte. Hoe nauwkeuriger we de plaats meten, hoe ONNAUWKEURIG we de impuls KUNNEN meten.
Het heeft he-le-maal niets te maken met de methode waarmee we meten. De onzekerheid is ingebakken in het universum, en manifesteerd zich als fluctuaties in de hoeveelheid energie.
Voor zover we weten is hier NIETS aan te doen, het is een onderdeel van het Universum, net zoals bv pi. Dit zegt NIET dat het NOOIT mogelijk zou kunnen zijn, maar wel dat het erg onwaarschijnlijk is.
Marcel
Anoniem: 4275
Is het jullie het al opgevallen dat de communicator beschikt over voorwetenschap. Al voordat er iets gezegd is, ligt de verbinding er al met de goede persoon...
Als kapitein Jonathan Archer (jawel ik heb de mpgjes
) zegt "Archer to Enterprise" klinkt die zin al door in de Enterprise, terwijl die communicator pas na het zeggen van die zin kan weten naar wie het gesprek moet.
Alsof je je mobieltje pakt en zonder te draaien zegt "He baas, ik ben wat later ik sta in de file".
Als kapitein Jonathan Archer (jawel ik heb de mpgjes
Alsof je je mobieltje pakt en zonder te draaien zegt "He baas, ik ben wat later ik sta in de file".
Ik denk dat het wel langer dan 400 jaar duurt voor wij zulke technologie bezitten...Op maandag 29 oktober 2001 19:21 schreef fdork het volgende:
Yo mede tweakers, ik als Star Trek fan ben er van overtuigt dat de 24e eeuw uit Star Trek allemaal echt is, in hoeverre geloven jullie Star Trek? En kom, geef toe: wie van jullie wil heen Holodeck thuis?
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Anoniem: 26987
hoe klinkt 'Inertial' dempers.Op maandag 29 oktober 2001 22:37 schreef Species_8472 het volgende:
[..]
Antwoord is Enertial dempers( of zoiets
)
Inertia is engelse woord voor traagheidsmoment.
ennuh.. bij eens schok.. vergelijk met:
als je op de aarde staat, en de aarde wordt door een gigantische komeet geraakt. dan voel je dat zeker wel. en aangezien een schip veel minder massa heeft, is die schok dus beter voelbaar.
1. Een inertial dampener heeft als doel de schok bij het plosteling acceleren, omdat de inzittenden stilstaan terwijl het schip al op lichtsenlheid is. Deze inertie kan worden geneutraliseerd door de gravitatie kracht van richting te veranderen. Zls er een gravitatie kracht in te richting van de beweging word uitgeoefend worde de inertie opgeheven, indien deze kracht groot genoeg is. Dit moet niet aleen gelden voor de inzittenden maar voor elk molecuul van het schip.Op woensdag 31 oktober 2001 09:15 schreef Freggel_United het volgende:
[..]
Waarom zijn er toch zoveel films dis zich afspelen in een post-apocalyptisch (leuk scrabblewoord) tijdperk. Heeft iedereen dan zo'n negatief beeld over onze toekomst ??? Ik geef toe... Alien overlords de kont trappen is koel, maar wie weet zijn we zelf over een paar honderd jaar wel de alien overlords.
Om even terug te komen op de fictie van Star Trek:
1. De Inertial Dampners zijn niet in staat plotselinge bewegingen te corrigeren. Dus het kan wel degelijk dat bemaningsleden over de grond rollen. Wat zeg ik: die rotdingen bestaan helemaal niet, maar mochten ze bestaan, dan zou dit dus het geval zijn
3. Warpfactors: In Star Trek TNG tellen ze tot warp 10 als de onhaalbare factor (Oneindige snelheid (overal tegelijk), maar ook oneindige energie nodig). In bepaalde TNG afleveringen (All Good Things I & II) wordt echter gesproken over Warp 13. Dit komt omdat de schaal opnieuw ingedeeld is. Warp factors werken ongeveer exponentieel. Warp 9.9 is dus misschien (fictief gesproken nogsteeds) wel 400 keer zo snel als warp 9. Voyagers snelheid (Emergency Engine Burnout, Maximaal haalbare snelheid, autoshutdown na 10 minuten) is maximaal Warp 9,975. Nu zijn er in de toekomst scenario's van All Good Things natuurlijk alweer een hoop verbeteringen in warptechnologie doorgevoerd. Hierdoor ontstonden snelheden als Warp 9,999999999 enzovoorts. Daarom hebben ze de schaal opnieuw ingedeelt, gewoon omdat het handiger was (en meer catchy voor de captain: "Helm, Warp 13... Engage !" is natuurlijk een stuk koeler als "Helm, Warp 9,9999945238... erm, Right... Engage !")
Dit is geloof ik de 20e keer dat ik dit tik op GoT ofzo... Maarjah, je moet wat als je nix te doen hebt heh
Het is echter nog niet duidelijk hoe we zo'n grote(of eigenlijk:hoe we uberhaupt een)gravitatie kracht op moeten wekken.
2. Heisenberg compensators zijn alleen maar om de theorie van Heisenberg tegen te gaan. volgens einstein E=mc² theorie is het mogelijk massa omtezetten in energie.(vier waterstof kernen vormen 1 helium kern die 70% lichter weegt dan de 4 oorspronkelijke waterstof keren, het verschil in massa wordt omgezet in energie) Energie zou dus ook omzetbaar moeten zijn in massa.
Hoe we echter zwaardere moleculen in een bepaalde volgorde terug te plaatsten, is niet duidelijk en kan nog eeuwen duren
3. De warp factoren zijn idd exponentieel. Dit is de formule:
V = 6 * { e^W - [ (W^2)/2 + W + 1] }
V = snelheid(velocity), W = Warp factor, and e = basis voor de natuurlijk logaritmen(2.71828..)
Hieruit volgt:
gegenereerd Uitvoer
vermogen Warp Snelheid x C
1----------------------1.31
2---------------------14.33
3---------------------69.51
4--------------------249.59
5--------------------779.48
6-------------------2270.57
7-------------------6384.80
8------------------17639.75
9------------------48315.50
10----------------131792.79
11----------------358809.85
12----------------976018.75
13---------------2653889.35
14---------------7214947.68
15--------------19613332.78
(Tabel is niet helemaal recht)
dit zou betekenen dat je op warp 15 1 lichtjaar aflegt in nog geen 2 seconden. Daarom brachten ze een soort "luchtweerstand" in de serie, door een verlies van motorvermogen op hogere snelheden.(Continuum drag factor)
tan(A)
CDF = G - ------------------------------------ + 10
(G-S) + (tan^2(A)+((G-S)^2)-1)^(1/2)
D = geleverd vermogen G = gegenereerd vermogen; CDF = Continuum Drag Factor; A = 5.1050881 radialen; and S = 9.8658770244 (Scott's constante). Daaruit volgt een gecorrigeerde tabel voor de warp snelheden:
Gegenereed Geleverd Warp x C
vermogen vermogen
1--------------1.00000---------------1.31
2--------------1.98354--------------13.91
3--------------2.96260-------------65.98
4--------------3.93509------------230.94
5--------------4.89755-----------696.42
6--------------5.84370----------1926.80
7--------------6.76140----------4999.38
8--------------7.62571--------12075.26
9--------------8.38615--------26048.20
10-------------8.96633--------46707.91
11-------------9.33067--------67348.90
12-------------9.53548--------82717.85
13-------------9.65322--------93087.64
14-------------9.72615-------100151.85
15-------------9.77477-------105155.01
(Tabel is niet helemaal recht)
Toch, 100000 keer sneller dan het licht blijf snel
bijt daar je tande maar op stuk
GeweldigOp maandag 03 december 2001 22:53 schreef Rey_Nema het volgende:
Nee, de inertial dampener is voornamelijk bedoeld om verwachte acceleraties tegen te gaan. Als Picard zegt 'Warp 7... engage' dan is het al bekend dat er een acceleratie naar warp 7 zal optreden en dus kan de dampener daar rekening mee houden.Op maandag 03 december 2001 22:53 schreef Rey_Nema het volgende:
[..]
1. Een inertial dampener heeft als doel de schok bij het plosteling acceleren,
[..]
In beperktere mate kan de dampener nog altijd inspringen op onverwachte acceleraties/deceleraties.
Hmmm... ik denk dat veel van de dingen die je in startrek ziet best wel gerealiseerd kunnen zijn over een bepaalde tijd... Vergelijk TOS maar met het heden, ze gebruikten een communicatie middel dat groter is dan de gemiddelde telefoon van nu!!
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ja, maar vergeet niet dat Kirk een veel groter bereik had dan die flutdingen van nu. Als je niet binnen een paar km een ontvanger hebt staan, dan werkt ie niet. In TOS was dat wel effe anders: frequentie instellen en klaar, praten maar. Ongeacht of de Enterprise nu dichtbij of verweg was. In ieder geval haalde dat ding wel een signaal naar de ruimte. Dat hoef je met de onze niet te proberen.Op dinsdag 04 december 2001 11:23 schreef spok9 het volgende:
Hmmm... ik denk dat veel van de dingen die je in startrek ziet best wel gerealiseerd kunnen zijn over een bepaalde tijd... Vergelijk TOS maar met het heden, ze gebruikten een communicatie middel dat groter is dan de gemiddelde telefoon van nu!!
Die techniek zal er al wel zijn, maar gewoon nog niet voor de consument.
En jij hebt geen enkele reactie gelezen of wel? Als dat wel zo is dan nomineer ik dit voor de domste reactie ooit op tweakers.net!Op dinsdag 04 december 2001 22:05 schreef Brian Dickens het volgende:
Die techniek zal er al wel zijn, maar gewoon nog niet voor de consument.
Anoniem: 34906
Nou ik wil ook even mijn ei leggen hier :
1. Startrek Deep Space Nine
Deze serie heeft het gewoon allemaal, een station met een aparte warship ( Defiant ), een wormhole met een andere kwadrant (Gamma Kwadrant), een gedurfde tegenstander die het de Federatie bijzonder moeilijk heeft gemaakt (Dominion), het verschijnen van de bekende tegenstanders ( Romulanen, Cardassianen, Klingons, Ferengi en de Breen)
Dit gewoon in combinatie met fantastische acteurs, en daarbij niet vergeten de lol die ik altijd heb tussen de ODO en QUARK confrontaties of KIRA vs DUKAT.
2. Startek Voyager
Op de één of andere manier schijnt men zat Photontorpedo's te hebben terwijl ik me wel degelijk kan herinneren uit één van de eerste afleveringen dat Janeway zei "No way to replace them when their gone" en "They have enough torpedo's to waste, we don't".
Ik vindt dit dus een zwakke schakel in deze serie en ook de finale vondt ik zeer tegenvallen. Geen reünie met de familieleden die we te zien krijgen. Helemaal nop.
Verder is de serie natuurlijk prima, met heerlijke confrontaties, vooral die tussen Tom Paris en Tuvok.
In voyager is Q ook een paar keer geweest en hij is wat soft geworden, wel leuk maar ook wel weer jammer.
3. Startrek The Next Generation
Prima serie, alleen ik vindt sommige dingen niet kloppen.
Zo wordt de Enterprise aangevallen door 2 bird of preys en wordt de crew gegijzeld door Ferengi. Capt. Picard is op dat moment door een ongelukje verjongt naar een jaar of 16.
Wat ik dus niet snap is waarom de Enterprise 2 birds of prey niet aankan. Ik zag in de aflevering "Best of both worlds" dat ze meervoudig torpedo's en phasers afschoten op de borgcube, waarom niet op die twee klingonschepen.
4. Startrek The Original Serie.
Dit is de grootste crapzooi die er is, heb er nooit
naar gekeken zal het ook nooit doen.
5. Startrek Enterprise
Leuke confrontaties tussen Trip en de Vulcaanse dame ( bent ff haar naam kwijt ), jammer alleen dat we weer helemaal opnieuw beginnen. Deze serie verzamel ik dus wel, net als alle andere Startrek (op TOS na) in divx vorm.
1. Startrek Deep Space Nine
Deze serie heeft het gewoon allemaal, een station met een aparte warship ( Defiant ), een wormhole met een andere kwadrant (Gamma Kwadrant), een gedurfde tegenstander die het de Federatie bijzonder moeilijk heeft gemaakt (Dominion), het verschijnen van de bekende tegenstanders ( Romulanen, Cardassianen, Klingons, Ferengi en de Breen)
Dit gewoon in combinatie met fantastische acteurs, en daarbij niet vergeten de lol die ik altijd heb tussen de ODO en QUARK confrontaties of KIRA vs DUKAT.
2. Startek Voyager
Op de één of andere manier schijnt men zat Photontorpedo's te hebben terwijl ik me wel degelijk kan herinneren uit één van de eerste afleveringen dat Janeway zei "No way to replace them when their gone" en "They have enough torpedo's to waste, we don't".
Ik vindt dit dus een zwakke schakel in deze serie en ook de finale vondt ik zeer tegenvallen. Geen reünie met de familieleden die we te zien krijgen. Helemaal nop.
Verder is de serie natuurlijk prima, met heerlijke confrontaties, vooral die tussen Tom Paris en Tuvok.
In voyager is Q ook een paar keer geweest en hij is wat soft geworden, wel leuk maar ook wel weer jammer.
3. Startrek The Next Generation
Prima serie, alleen ik vindt sommige dingen niet kloppen.
Zo wordt de Enterprise aangevallen door 2 bird of preys en wordt de crew gegijzeld door Ferengi. Capt. Picard is op dat moment door een ongelukje verjongt naar een jaar of 16.
Wat ik dus niet snap is waarom de Enterprise 2 birds of prey niet aankan. Ik zag in de aflevering "Best of both worlds" dat ze meervoudig torpedo's en phasers afschoten op de borgcube, waarom niet op die twee klingonschepen.
4. Startrek The Original Serie.
Dit is de grootste crapzooi die er is, heb er nooit
naar gekeken zal het ook nooit doen.
5. Startrek Enterprise
Leuke confrontaties tussen Trip en de Vulcaanse dame ( bent ff haar naam kwijt ), jammer alleen dat we weer helemaal opnieuw beginnen. Deze serie verzamel ik dus wel, net als alle andere Startrek (op TOS na) in divx vorm.
ff over die transport post.....
in werkelijkheid zijn wij allemaal energie. energie is alleen maar moleculen die tegen elkaar opbotsen en wij schijnen ook uit moleculen te bestaan.
dus als wij t zelfde zijn als energie kun je ons zo overal heen verplaatsen. het is alleen dat we zo uit elkaar getrokken moeten worden zodat we langs de moleculen van de wand kunnen verplaatsen. als dat kan kan alles.
ze doen alleen maar laten zien dat je zowaar op de plaats van bestemming gezet gaat worden.
het laatste kan verder ook. als je bedenkt dat t spacetimecontinum gevouwen kan worden kan het ook zo zijn dat je gewoon de materie tussen de plek waar je bent en de plek waar je naartoe moet gevouwen wordt en jij daarop gezet wordt. waardoor je zelfs zonder moleculen of energie werkt, dus nog handiger is. maar dit gebruiken ze verder niet in star trek.
in werkelijkheid zijn wij allemaal energie. energie is alleen maar moleculen die tegen elkaar opbotsen en wij schijnen ook uit moleculen te bestaan.
dus als wij t zelfde zijn als energie kun je ons zo overal heen verplaatsen. het is alleen dat we zo uit elkaar getrokken moeten worden zodat we langs de moleculen van de wand kunnen verplaatsen. als dat kan kan alles.
ze doen alleen maar laten zien dat je zowaar op de plaats van bestemming gezet gaat worden.
het laatste kan verder ook. als je bedenkt dat t spacetimecontinum gevouwen kan worden kan het ook zo zijn dat je gewoon de materie tussen de plek waar je bent en de plek waar je naartoe moet gevouwen wordt en jij daarop gezet wordt. waardoor je zelfs zonder moleculen of energie werkt, dus nog handiger is. maar dit gebruiken ze verder niet in star trek.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Sorry waar haal je deze flauwekul vandaan?energie is alleen maar moleculen die tegen elkaar opbotsen
Hij bedoelt dat moleculen die op elkaar botsen een vorm van energie is. Waar hij gelijk in heeft, natuurlijk.
Helaas maakt dit de Heisenberg compensators niet overbodig, doordat het Heisenberg Uncertainty principle ervoor zorgt dat de energie die die persoon vertegenwoordigt niet oneindig nauwkeurig te definieren is.
Helaas maakt dit de Heisenberg compensators niet overbodig, doordat het Heisenberg Uncertainty principle ervoor zorgt dat de energie die die persoon vertegenwoordigt niet oneindig nauwkeurig te definieren is.
Anoniem: 37392
Kom kom, de mens moordt elkaar momenteel een stuk minder uit dan eeuwen geleden hoor. Toen moorde iedereen elkaar uit voor een bloemkoolakker of omdat je z'n god/koning/piemel beledigd zou hebben etc.Op dinsdag 30 oktober 2001 21:13 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, als je ziet wat de mens de laatste eeuw heeft bereikt, dan zijn de grootste uitvindingen iets vernietigends als bijvoorbeeld een A-bom...
Nu gebeurt dat ook nog wel, maar in veeeeeel mindere mate.
En de grootste uitvindingen de A-bom?
I beg to differ:
Zat meer te denken aan zaken als het vliegtuig, computers, communicatietechnologie, enorme medische ontwikkelingen etc
Ook de A-bom hoeft niet negatief te zijn: atoom/fusie technologie kan bv gebruikt worden voor ruimtereizen etc.
Pagina: 1