256 mb maar ziet minder

Pagina: 1
Acties:

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Mijn oom heeft laatst 256 mb gekocht voor zijn pc. mobo onbekent maar met een lx chipset. hij gaf maar 128 mb aan. Logisch er wijs heb ik de geheugen omgeruild voor 2x 128 mb ik doe die er in maar hij ziet maar 192 mb terwijl de geheugen goed is (zaten namelijk in mij andere pc) mijn vraag is wat kan er mis zijn. Moet alleen nog testen als de geheugen in een andere slot wel werken maar om dat te kunnen doen moet ik eerst een tijd rijden voordat ik bij hem ben. Heeft iemand anders nog een andere oplossing??

Mijn speelgoed

Verwijderd

Even zodat iedereen het snapt:

Je heb geheugen met aan 1 kant blokjes (SIMM (S van Single)) en met aan beide kanten blokjes (DIMM (D van Double)).

Jouw systeem wil alleen die met aan 1 kant blokjes.
De 256 wordt dus gezien als 128.

Je heb nu 1 goede 128 en 1 verkeerde 128 welke door je systeem dus als 64 wordt gezien: 128+64 is...juist 192.

Met andere woorden: vind de verkeerde Dimm en vervang hem door een Simm.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 19:21 schreef ItSnows het volgende:
Even zodat iedereen het snapt:

Je heb geheugen met aan 1 kant blokjes (SIMM (S van Single)) en met aan beide kanten blokjes (DIMM (D van Double)).

Jouw systeem wil alleen die met aan 1 kant blokjes.
De 256 wordt dus gezien als 128.

Je heb nu 1 goede 128 en 1 verkeerde 128 welke door je systeem dus als 64 wordt gezien: 128+64 is...juist 192.

Met andere woorden: vind de verkeerde Dimm en vervang hem door een Simm.
}:O
Ook vette kwats, ik heb 64 MB Dimm, en is Single sided...

wat wel was is dat ik 512 had en gaf maar 256 aan die was wel doublesided

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58

magneet

Magnetic enhanced

inder daad }:0geloei want simm = 72 pins geheugen wat vind in p1's en dimm's vind je op d latere p1 borden en p2-p3 e.d., waarschijnlijk heeft het wel met single & dubbel sided memory te maken.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law