hallo allemaal
ik zit een vriend van me een beetje te helpen met wat java opdrachtjes maar we komen er even niet uit, kan iemand ons misschien wat tips geven om de volgende problemen op te lossen?
Waar we vast komen te zitten is bij dat stukje waar je checkt of m of n % gcd geen geheel getal is. Hoe doe je dat in java? Aangenomen dat onze denkwijze klopt
Maar hoe je hier een recursieve methode van maakt kunnen we al helemaal niet bedenken
Kan iemand ons hier een beetje mee helpen
thx
ik zit een vriend van me een beetje te helpen met wat java opdrachtjes maar we komen er even niet uit, kan iemand ons misschien wat tips geven om de volgende problemen op te lossen?
We hebben een aantal dingen geprobeerd, in principe hebben we hetvolgende geprobeerd (pseudocode)Write a recursive method and a non-recursive method for the greatest common divider (GCD). Given two positive integers, the GCD is the largest integer that devides them both. GCD (m, n) can be defined as follows:
* GCD(m, n) is n, if n is less than or equal to m and n divides m
* GCD(m, n) is GCD(n, m), if m is less than n
* GCD(m, n) is GCD(n, m%n), otherwise
code:
1
2
3
| gcd = 1
while (m % gcd IsGeenGeheelGetal || n % gcd IsOokGeenGeheelGetal)
gcd++; |
Waar we vast komen te zitten is bij dat stukje waar je checkt of m of n % gcd geen geheel getal is. Hoe doe je dat in java? Aangenomen dat onze denkwijze klopt
Maar hoe je hier een recursieve methode van maakt kunnen we al helemaal niet bedenken
Kan iemand ons hier een beetje mee helpen
thx