klein vraagje over luchtstroming in kast...

Pagina: 1
Acties:

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk makkelijk vraagje:
Ik heb al een tijdje in- outtake fans in m'n computer. Maar nou zaten er in de kast al wat "luchtgaatjes": aan de achterkant, als een lange dunne strook gaatjes vlak naast de pci+agp sloten.

Verpesten die gaatjes m'n hele airflow nu niet? Nu ontsnapt de lucht van de intake volgens mij meteen uit die gaatjes, voordat hij langs de CPU en daarna de outtake komt...

Het is hier een beetje veel gedoe om dat "ff" uit te testen, dus kan iemand die dit al weet vertellen of dit klopt? Dan weet ik of het een goed idee is die luchtgaatjes dicht te maken...

Dank voor alle hulp :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

en toch is het enige nuttige antwoord: probeer het en test het
plak er eens wat karton voor en meet wat het verschil is

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

keukenfolie ofzo er voor doen, dat heb ik hier ook gedaan en ja het maakt verschil. Bij mij daalt mijn CPU temp met 2 graden kast blijft het zelfde.

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Reken even uit of je wel genoeg CFM hebt. Als je nu even CFM in als uit hebt, halen die gaatjes niets uit. Als je wilt dat daar lucht naar buiten stroomt moet je voor overdruk in je kast zorgen.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 29 oktober 2001 18:35 schreef mhzeater2 het volgende:
Reken even uit of je wel genoeg CFM hebt. Als je nu even CFM in als uit hebt, halen die gaatjes niets uit. Als je wilt dat daar lucht naar buiten stroomt moet je voor overdruk in je kast zorgen.
Nog beter zou onderdruk zijn koelt hij gelijk zijn PCI en AGP nog een beetje meer. Ik kan jammer genoeg met de fans die ik hier heb geen onderdruk maken. Ik schakel hopelijk snel over op waterkoeling.

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmmmm, toch maar gewoon 's uitproberen dus :)
Pagina: 1