Toon posts:

Beste fankoeling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie:

Geld en stroom geen probleem.

Ik wil 1xfan voor in, 1xfan side in, 1xfan uit. Ik heb een Enermax 431W met ook een fan uit.

Ik heb op mijn processor een Swiftech MC462-A met Delta AFB-80HP fan en ik wil nog graag een koeler op mijn chipset, videokaart (creative gf3) en mijn nieuwe ddr stripje.

Ik wil:

- De best mogelijke koeling! Geluid mag aanwezig zijn, maar geen vliegtuigen aub.

Ik heb eigenlijk geen idee wat de juiste fans zijn die ik hierbij kan gebruiken, wat zouden jullie gebruiken en waarom?

Dit is trouwens voor mijn nieuwe HCC PC (XP1800+), ik hoop hierbij het nieuwe Abit bord aan te schaffen.

Verwijderd

Je wilt geen vliegtuigen, maar je hebt wel een Delta 80HP op je processor? Als je de herrie van deze fan kan verdragen, dan maakt jou niks meer uit ;)

Welke afmetingen moeten die fans hebben eigenlijk :?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
koop voor je Chipset en Vid kaart een Crystal Orb van Thermaltake

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 07:11
Ik zou gewoon 80x80mm fans pakken, 6800 rpm. Merk maakt opzich niet erg veel uit. Video kaart: Crystal Orb (http://www.tweakers.net/nieuws/19018), Geheugen koeling moet je nemen met veel oppervlak. En misschien is waterkoeling een idee? Als je toch zat geld hebt >:)

Verwijderd

Die Crystal Orb is idd een goed idee. Verder zou ik voor de fans een merk als Sunon, Panaflo of Papst kiezen. Die laatste is erug goed en stil, alleen moeilijk aan te komen.

Op je geheugen kan je wel een heatsink plakken. Moet je even in de conrad catalogus kijken, die hebben verschillende maten en soorten heatsinks.

• Memendo
  • Laatst online: 09:56

Memendo

V4-power/Team BSD

Als geld geen probleem is waarom dan geen extreme AseTek VapoChill :9~

Komt erg in de buurt van de best mogelijke koeling

Oh sorry je wilt perse fankoeling jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast kan aan de zijkant een 120x120 en aan de voor en achterkant een 80x80. Er past wel een 120x120 aan de voorkant maar aangezien de kast helemaal shielded is en het raster 80x80 is, heb je kans dat het niet echt veel nut heeft.

Zijn er trouwens nog andere locaties waar het verstandig is als ik daar een koeler hang?

PS Waterkoeling is toch alleen cpu (of vergis ik me hier) en ik wil alles omhoog hebben, verder vindt ik het idee van waterkoeling redelijk beanstigend (net wat teveel fysieke ingrepen).
Pagina: 1