IMP Webmail probleem

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb IMP geinstalleerd op een debian server (http://www.horde.org/imp). Werkt op zich prima alleen bij het versturen van een email wordt het return-path verkeerd ingevuld. Als mailserver gebruik ik postfix.

In defaults.php3 kun je het path_to_sendmail aangeven. Dit heb ik uiteraard gedaan.

Het probleem is dat apache de mail wil versturen als 'www-data' user. Het return-path wordt dan automatisch www-data@domein.nl.

Nu kan ik met de parameter -f de 'envelope sender address' aanpassen maar als ik deze aan pas in defaults.php3:

$default->path_to_sendmail = '/usr/sbin/sendmail -ftest@domein.nl';

dan werkt dit niet. Blijkbaar ziet ie de -f optie niet. Zoals ik al op internet heb gevonden kan ik dit commando wil in een script zetten en vervolgens dit script aanroepen:

$default->path_to_sendmail = '/etc/scripts/test';

Alleen... hoe zorg ik er nu voor dat test@domein.nl een variable wordt? dus sendmail -f$variable..

• xantos
  • Niet online
niemand die IMP in combinatie met postfix gebruikt?

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik heb IMP ook een tijdje gebruikt, maar dan in combinatie met QMail. Ik kan je dus niet helpen met dit probleem. Iets anders is dat ik sinds kort ben overgestapt op Squirrelmail als webmailapplicatie. Is makkelijker te configureren, heeft meer opties dan IMP (onder andere plug-ins) en ziet er naar mijn mening veel beter uit. Minder rommelige interface. Je kunt hem hier neerhalen: www.squirrelmail.org

• xantos
  • Niet online
mmm ik zal Squirrelmail eens bekijken. Eigenlijk wil ik gewoon IMP aan het werken krijgen. Die bevalt me eigenlijk best wel goed.