Toon posts:

Waar koop je een 19" rack?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik die 19" racks, waar je 19" rackversies in kan hangen, dus effectprocessors enzo...

conrad??

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Je topictitel raakt kant noch wal :)

specs

Verwijderd

Topicstarter
oeps heb ik daar per ongeluk mijn naam ingevuld... sorry..

misschien dat een moderator dat ff kan veranderen

Verwijderd

Kijk effe hier in de pricewatch op T.net

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 17:56 schreef Cheatah het volgende:
Kijk effe hier in de pricewatch op T.net
Ook niet echt helemaal het juiste forum heh.

Maar goed.. in de pricewatch staan best een groot aantal 19" racks te koop, zijn wel prijzig btw. :(

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:59 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ook niet echt helemaal het juiste forum heh.

Maar goed.. in de pricewatch staan best een groot aantal 19" racks te koop, zijn wel prijzig btw. :(
Hij doelt denk ik op 19" audio componenten, maar die kan je volgens mij net zo goed in een server rack hangen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

19" racks zijn universeel. Je hebt van die profielen nodig met op de juiste afstanden gaten.
Ik heb gister mijn 19" racks afgemaakt, en ik heb ook lang gezocht naar 19" profielen maar heb ze niet kunnen vinden. Je zou digifiel kunnen proberen, en anders zijn er misschien wel computerzaken die ze verkopen.

Ik heb zelf twee 19" racks gemaakt van elk 21 rackspaces met gewone profielen die dus niet voorgeboord waren. Als je dit ook wilt doen kan ik je iig al het advies geven om niet geen verhard staal te nemen, ik heb drie ijzerboren versleten (ook echt versleten).
En weet waar je aan begint, want zo makkelijk is het niet. Je loopt tegen zoveel problemen aan, en het kost gewoon erg veel tijd.

• Hillie
  • Laatst online: 16:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op maandag 29 oktober 2001 18:21 schreef Jag het volgende:
En weet waar je aan begint, want zo makkelijk is het niet. Je loopt tegen zoveel problemen aan, en het kost gewoon erg veel tijd.
En dan nog: Quiklok en andere fabrikanten hebben voor weinig geld stevige metalen frames beschikbaar. Je kunt bij de ruimer gesorteerde muziekzaak misschien zelfs wel van die metalen strips kopen met de schroefgaten er al in. Als je dat in een stevig houten frame bouwt, dan zal dat allemaal wel lukken.

Maar om terug te komen op de originele vraag: volgens mij heeft Feedback wel van dat spul. Misschien een keer langsgaan? Anders even bij Quiklok (spelling?) kijken en zien wie dealers zijn in Nederland. Maar ruim gesorteerde muziekzaken hebben dat spul ook wel, zeker als ze ook een studio-afdeling hebben.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Zoals ik al zei heb ik uitgebreid gezocht naar die dingen. Ik heb uiteraard ook bij Feedback gekeken, en ook bij Staffhorst. En ook bij verschillende bouwmarkten. Maar iedereen verwees me door.
Ik weet wel dat je bij Flashlight (en Ampco waarschijnlijk ook wel) die dingen voor je kan laten maken, maar dat is superduur natuurlijk.

Verwijderd

bij Ep:Baas Assen of www. velleman.be importeur.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:47 schreef whotheman het volgende:
waar haal ik die 19" racks, waar je 19" rackversies in kan hangen, dus effectprocessors enzo...

conrad??
Minkels Products bijvoorbeeld.
Kijk anders eens in de BlackBox :)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Mijn 19" rack heb ik gekocht bij http://www.thomann.de.

• Hillie
  • Laatst online: 16:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op maandag 29 oktober 2001 18:59 schreef Jag het volgende:
Ik weet wel dat je bij Flashlight (en Ampco waarschijnlijk ook wel) die dingen voor je kan laten maken, maar dat is superduur natuurlijk.
Kun je bij die bedrijven dan niet losse strips/frames halen? Dan kun je zelf een bekisting er omheen maken, die bij je studio past.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 02-06 09:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[Jag mode]
Op maandag 29 oktober 2001 20:45 schreef Hillie het volgende:

[..]

Kun je bij die bedrijven dan niet losse strips/frames halen? Dan kun je zelf een bekisting er omheen maken, die bij je studio past.
Ik denk het niet, maar die kan je natuurlijk wel ergens krijgen, ook al heb ik ze niet gevonden.

[/Jag mode]

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 20:45 schreef Hillie het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem bij Audio Amsterdam.

Daar heb ik allemaal van die meuk vandaan gehaald om mijn flight-cases mee te bouwen.

Laguna in Tilburg heeft ze ook kant en klaar. (www.laguna.nl)

Sind kort heb ik er ook een zogenaamde "Rock Bag" bij van Warwick. Is een tas met een 19" houten binnewerk. Ook superstevig dus. Bovendien niet duur. Iets van 200 piek voor een 4he bag.

Zelfbouwen is overigens meestal niet veel goedkoper, maar wel mooier. (En het is goed voor je spieren om al die nagels te poppen! :) )

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
19" rails excl. kooimoeren enz...
is ongeveer 50,-

wil je meer weten moet je maar even meelen

wil je een compleet meubel hebben dan zit je al snel aan van die gekeurde industrie kasten en betaal je je scheel

je kan ook gewoon een tekening maken en met de maten naar een houthandel gaan het daar laten zagen en zelf inelkaar zetten, daarna die rails er tegen schroeven. en klaar
dan ben je voor een 350,- gulden wel klaar gok ik

heb toevallig net een 19" meubel gemaakt van 15 units hoog
moet m alleen nog even verven.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik die rails niet gewoon halen met de gaatjes er al in geboord.. dat ik het zelf nog even in een kistje timmer?

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 29 oktober 2001 21:53 schreef whotheman het volgende:
kan ik die rails niet gewoon halen met de gaatjes er al in geboord.. dat ik het zelf nog even in een kistje timmer?
Je hebt twee soorten, een met vierkante gaten erin waar de kooimoeren ingaan en een soort met verschuifbare zeskantsmoertjes.

Die moeten toch zo te koop zijn?

• kilgates
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06-2012
Ik heb zelf een 6u 19" doos gehaald bij een muziekzaak in Amsterdam, was iets van F 250,-. Is op zich best een aardige optie voor een goedkope 19" behuizing. Ik geloof dat 12u iets van F 350,- kostte, dus qua prijs vond ik het wel meevallen. Ik gebruik de mijne voor mijn synths enzo, maar als ik er echt mee zou moeten sjouwen zou ik denk ik eerder voor 2x4 units gaan. Te koop in ieder geval bij de meeste muziek (unstrumenten) winkels. Wel opletten, want bij sommige zaken (Feedback) zijn ze verschrikkelijk duur.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
de goedkoopste flightcases zijn nogsteeds die van dap daarnaa komen die plastice ems kasten.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik maak al jaren zelf flightcase's maar dan niet met geverfd hout maar met plaat materiaal met een gekleurde verharde buiten en binnenkant voornamelijk zwart dit materiaal is super sterk en 9mm dik daar worden de meeste fabrieks flightcase's ook van gemaakt,

Ja kan kiezen voor case-in-case constructies of voor een vaste constructie.

Case-in-case: is gemakkelijker maar veelal een stuk duurder.
Maar heeft wel veel voordelen bijvoorbeeld je draadloze microfoons stop je in een flightcase in koffermodel en daarin bevindt zich de tweede case deze zou in bijvoorbeeld je effecten rack style bekleed of bewerkt kunnen zijn en zo zou je een volledig modulair systeem kunnen opbouwen.

En al je apparatuur is mooi veilig opgeborgen.

(ik zal wat foto's proberen te nemen vandaag of morgen als voorbeeld)

Vaste constructie is simpel weg het goedkoopst en stukken eenvoudiger te bouwen echt voor of nadelen zijn er niet.

Al dit materiaal is voor een beetje leverancier zonder probleem te leveren.

Geverfde flightcase's zijn mischien leuk voor de niet actieve gebruiker maar als je het veel gebruikt en dan vooral op de weg dan is een goede flightcase ontbeerlijk.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:47 schreef whotheman het volgende:

conrad??
memo systems heeft ze

www.memo.nl

• Tomas Zwinkels
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

uuh.. waar woon je ergens?? ik ga binnekort toch een zooi 19 inch racken maken.. wil der ook tegen betaling best een voor jouw maken..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:09
Alternate Nederland heeft ze geloof ik ook :)

http://wwww.alternate.nl

In het Menu : hardware/behuizingen/pc/server/

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Wat doen jullie toch moeilijk :) Ik heb mijn schitterende 19" rack op wieltjes (één rack omhoogstaand en één kantelbaar voor m'n rackmixer) voor 80 piek gekocht bij www.thomann.de. Verzendskosten zijn iets van 25 piek met creditcard.

Verwijderd

een kast zelf maken kost net zoveel als er één kopen. Namelijk ja kan in die tijd ook werken (geld verdienen).

Bij elke redelijke handel die podia belichting en audio zooi verkoopt kan je dat spul halen en meestal tegen redelijke prijzen.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
http://www.tweakers.net/aanbod/27410/a

Hier bied iemand een fullsize 19" rek aan, met een glazendeur voor 1000 piek..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1