2 hd probleem :(

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 20:27
ik was gister druk bezig een hd van 1gb er nog ff bij te zetten zodat ik alle bestanden die ik nodig had kon kopieren en ff windows opnieuw installen, dit wilde alleen niet werken me gewone hd van 13gb (quantium firebal) die kan de bios niet meer vinden nadaat ik die ene van 1gb(seagate) er in heb gezet.
die van 1gb neemt gewoon de leiding zeg maar over.
die van 13gb zit op de master en die van 1 op de slave.
na gister op gegeven te hebben en die hd er weer uit gehaald te hebben werkte alles weer normaal maar nu starte ik hem net op en nu is de resolutie 640x480 en ik kan hem niet verandere, heb 3d kaart al opnieuw geinstaleert.
dus nu moet ik win98se wel opnieuw installen maar dan ben ik alles kwijt en me brander is ook dood :(
wie kan me helpen?

Verwijderd

Heb je het master/slave gebeuren op je hd's wel goed ingesteld? Of stond 1 van beide hd's nog op cable select ofzo? Zou namelijk in de eerste plaats al geen problemen moeten geven.

Verder kun je win98se gewoon over je bestaande installatie heengooien. Op die manier word alles wel weer ff keurig opnieuw gedetecteerd en de systeembestanden hersteld maar blijven je bestanden, programma's en instellingen wel intact.

• kRyPtO
heb alles op auto staan, maar toen deden ze het niet dus deed ik het zelf toen koos ik user, en toen stonden er allemaal getalletjes in die tabel ik overgepent en toen bios gereset en die getalletjes weer ingevuld, had dus ook geen nut.

Verwijderd

De autodetectie in de bios kun je gewoon wel op auto laten staan. Misschien dat je de gegevens van die 1GB schijf handmatig in moet voeren onder 'user' omdat het al een wat ouder schijfje is. Daarbij is het de bedoeling dat je de getallen die op je hd staan invoert ;)

Verder ging het me er meer om of je de jumpers op de hd's wel goed in hebt gesteld. Dit lijkt me toch namelijk typisch een gevalletje van twee masters op 1 IDE kabeltje...

• kRyPtO
het was dus inderdaad die jumpers me bios herkent ze nu allebei :) maar die van 1gb doet het nu nie hij zegt:
station D gebruikt DOS-compatibiliteitsmodus.
wat moet ik hier aan doen heb al met fdisk opnieuw partitie ingesteld maar dat helpt niet