A7V266-E CPUThermal diode ondersteuning?!

Pagina: 1
Acties:

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
op mijn mobo zit een jumper die schijnbaar de readout van XP's warmte-diode ondersteund(keuze Athlon/Duron of reserved (voor Palomino?!).
Heeft iemand enig idee of het werkt en zo ja hoe check je dat tov. Asus zijn eigen onboard diode readout?
Cpu temp. op reserved setting nu 49oC fullload(std geclocked:10,5x133FSB)...

Is die C-Media CMI8738 Audio chip tov. een SBLive! any good voor gaming, DVD playback via een SB-FPS1000?

Dit MoBo is overigens r*te snel een echte aanrader: mijn vorige A7V133 was met dezelfde proc zeker zeker 20% langzamer op geheugen intensieve taken ;-)!

Sysje

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar waar heb je dit mainboard vandaan?? Ik zit er namelijk zelf met smart op te wachten!!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb idd ergens gelezen dat dit mobo de diode van de athlon XP gebruikt om de temperatuur te meten.. ik weet alleen niet meer waar, als ik het terugvind dan post ik het wel ff..
Maar ik wel ook graag weten waar je dit mobo vandaan hebt, ik dacht dat deze nog niet te krijgen was in Nederland :?

Verwijderd

ik heb het ook gelezen, bij planet3dhardware ofzo(een of andere duitse site in ieder geval) maar tis inderdaad zo dat je met die jumper de interne diode kan aanzetten

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 29 oktober 2001 18:03 schreef AsBest het volgende:
Ik heb idd ergens gelezen dat dit mobo de diode van de athlon XP gebruikt om de temperatuur te meten.. ik weet alleen niet meer waar, als ik het terugvind dan post ik het wel ff..
Maar ik wel ook graag weten waar je dit mobo vandaan hebt, ik dacht dat deze nog niet te krijgen was in Nederland :?
lees deze maar eens helemaal door, dan weet je het *D
http://www.tweakers.net/nieuws/19017

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• bluf98
Op maandag 29 oktober 2001 18:03 schreef AsBest het volgende:
Wordt ik niet veel wijzer van vwb. de THEMCPU werking, maar ik denk dat Asus met de Reserved setting de Palomino setting bedoeld (net als bij ID-voltage jumper).
Grappig is dat een vorig sys met 500Mhz Coppermine erg volatiel was bij de temperatuur weergave: je zag duidelijk verband tussen de system load en de temperatuur. Terwijl de XP op reserved setting 'star' op 48/49oC bijft staan?! Je zou hierdoor bijna denken dat de meting toch van onder de CPU opt mobo afkomstig is...

Ik kon mijn nwe mobo'tje afgelopen zaterdag al bij Mycom ophalen:-)...top winkel en pers. bij Mycom!

Sysje

• bluf98
Mijn mobo versie is overigens wel revisie 1.07 (zoals in de testen.de !), maar hij heeft GEEN RAID-controller(wel audio!)?! :-(
Maar als ik heel eerlijk ben zou het meer een gadget voor mij zijn geweest(zoals bij mijn vorige A7V133, dan dat ik de 0/1 setting zou gebruiken...hooguit handig als je HD's 'over' hebt!

Sysje

Pagina: 1