Toon posts:

albert hein pc multimedia 2 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde ff weten of iemand ervaring heeft met AH pcees, aangezien ze nu een aanbieding hebben die mij wel heel intressant lijkt.
Het is bijna niet te vertrouwen voor die prijs

http://multimedia.ah.nl/multimedia/producten/multimediapc3

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
excl monitor.. vindt het wel redelijk nog aan de prijs, misschien is HD 5400rpm, en de moderbord bagger..

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Voor de rest leuke pc, alleen onboard flut sound, trage 5400rpm schijf en een veel te langzame videokaart voor dit systeem.

wel lekker ram(p)bus en een mucho snelle proc. maar die snelheid wordt weer teniet gedaan door bovenstaande.

en er zit nog geen monitor bij.

Verwijderd

Ze hebben er in elk geval weinig verstand van, er staan ook haast geen specificaties bij, en de specificaties die erbij staan zijn nog verkeerd geschreven ook.

Model: Fujitsu Siemens T-Bird
Processor: Pentium 4, 2,0 Ghz moet zijn GHz
Harde schijf: 40 Gb moet zijn GB
Intern geheugen: 256 Mb moet zijn MB
Met: 56k6 moet zijn 56K modem, DVD, videokaart, CD-ReWriter, speakers
Exclusief monitor

Ik vind deze eenheid-fouten voor een bedrijf echt niet kunnen.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je die advertentie goed leest dan staat er dat er geen monitor bij zit. Ook zie ik niets staan over een geluidskaart, toetsenbord of muis (hoewel ze wel op het plaatje staan).

[edit]

over de videokaart staat helemaal NIETS vermeld. Erg matig want daar kan wel heel erg veel verschil in zitten (GF3/TNT2 :) waarschijnlijk is het een MX-400)

Verwijderd

Beste Tweaker,

Is albert heijn vergeten dat er een Pentium 4!
Waarom adverteren ze dan met Fujitsu Siemens T-Bird |:(
Model: Fujitsu Siemens T-Bird :?

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Op maandag 29 oktober 2001 16:54 schreef Lord_Nygard het volgende:
Ze hebben er in elk geval weinig verstand van, er staan ook haast geen specificaties bij, en de specificaties die erbij staan zijn nog verkeerd geschreven ook.

Exclusief monitor

Ik vind dit eenheid-gezeik echte miereneukerij >:)

En die pc lijkt me ook niet echt wat .. voor dat geld bouw je zelf wat snellers in elkaar .

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:59 schreef se7enn het volgende:
Beste Tweaker,

Is albert heijn vergeten dat er een Pentium 4!
Waarom adverteren ze dan met Fujitsu Siemens T-Bird |:(
[..]
huh t was toch een pentium 4? ik ga iig daar me nieuwe pc niet halen :+

Verwijderd

Topicstarter
Je kan nog op specificaties klikken voor iets meer gegevens.
Op de fujitsu site staat dit model niet alleen de 1.7 GHz

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Exclusief monitor

En ik vind jouw username klote.

Komop man, omdit soort kleine details gaat niemand letten of zeuren.
Ma tis idd redelijke pc, ik zal van de week eens kijken wat voor mobo erin zit :)
* WarPuppy works @ AH :)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

ik heb het zowieso niet zo op de "a-merk" Albert Heijn PC's... Het lijkt me toch een fijner idee dat je als er wat mis is even naar de shop op de hoek belt om te vragen wat ze er aan kunnen doen.. Of je loopt er ff heen met je PC onder je arm :7 ...

Het zou me niet verbazen als Albert Heijn over een tijdje een Foetsjie AMD XP 1800 MHz gaat verkopen. (a 1,54 GHz)..

Dit zijn van die vuile verkooppraatjes die de gewone niet-tweaker ontzettend aanspreken maar eigenlijk niets voorsteld |:( :r |:(

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

T-bird is de "lijn", van FUJITSU SIEMENS, NIET van AH dus.... ze hette allemaal zo, ook de voorgaande p4's ed.

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Beste mensen,

Ik werk wel eens (zo af en toe dus)bij AH, zo ook afgelopen zaterdag en toen moest ik dus de poster ophangen met die computer erop. Maar ik dacht dat er een geforce 2-mx400 inzat helaas weet ik dit niet meer zeker

hondennamen.info Openscheermes.nl

• LeNNy

Exclusief monitor

dit is wel miereneuk mode trouwens....

• LeNNy
Op maandag 29 oktober 2001 16:54 schreef Morphs het volgende:
Als je die advertentie goed leest dan staat er dat er geen monitor bij zit. Ook zie ik niets staan over een geluidskaart, toetsenbord of muis (hoewel ze wel op het plaatje staan).

[edit]

over de videokaart staat helemaal NIETS vermeld. Erg matig want daar kan wel heel erg veel verschil in zitten (GF3/TNT2 :) waarschijnlijk is het een MX-400)
speakers: 80w pmpo(zeg nog geen ruk)
videokaart: gf2 mx (veel te traag voor een p4)
geen monitor, dat klopt
geluid is on-board: mooi klote dus
rest staat er niet bij zoals type mobe en welke fabrikant.
jamer hoor.

die bak is zeker te duur.

Verwijderd

Mijn ervaring met Fujitsu-Siemens T-Bird is dat het onstabiele systemen zijn en dat er zwaar bezuinigd is op met name het moederbord. Ik zou m'n geld er niet aan uitgeven. Zodra je een Fujitsu-Siemens stabiel krijgt draaien ben je al weer toe aan een nieuw systeem.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ben je een Tweaker, dan koop je dit sowieso niet (losse onderdelen uit Pricewatch = sneller qua systeem en goedkoper)

Ben je geen Tweaker, dan kun je beter naar een 'goede' PC-zaak gaan zoals Vobis, Dynabyte, Funprice (kan het nog net doormijn strot krijgen) die bij je in de stad zit. Is ivm. garantie wel handiger ! Zorg gelijk dan voor 3 jaar garantie (als er wat kapot is, is het toch gelijk merkbaar, of er gaat na 2 jaar wat stuk, met als gevolg dat ze je een beter onderdeel moeten teruggeven omdat jouw kapotte oude onderdeel niet meer leverbaar is :) )

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Zal vast ook wel weer een mobo met Socket 423 zijn... Et zijn die kleine dingen die zo'n computer gewoon bij elkaar klote maken terwijl je voor zo'n prijs ook best wel wat leuks in elkaar kunt knutselen.

Verwijderd

Exclusief monitor

zover ik weet is GB of Gb (gb?) beide goed (zelf zou ik altijd Gb gebruiken) aangezien dit gewoon staat voor gigabyte.
wat betreft GHz heb je wel gelijk omdat Herz een naam is... (precies ja van meneer Herz) maar om daar nu een probleem van te maken

overigens eenheid-fouten?

Verwijderd

Wel netjes dat ze er RDRAM in stoppen. Als ik AH was ging er mooi SDRAM in! >:).

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Misschien niet zo heel duur, maar voor dat geld bouw ik mijn pc liever zelf. Beleef je ook veel meer plezier aan dan zo'n kant en klare bak kopen "bij Appie Heijn". Tevens ben ik (imho) goedkoper uit door het zelf te doen en beleef ook nog eens zelf de lol van het bij elkaar "freubelen" van losse onderdelen naar mijn eigen zelf samengestelde droom PC... *D

:( Dit terwijl Macho twee linker handen heeft :( heeft ie het toch geflikt 8-)

Don't give up

• warp
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 17:16 schreef betweter het volgende:
zover ik weet is GB of Gb (gb?) beide goed (zelf zou ik altijd Gb gebruiken) aangezien dit gewoon staat voor gigabyte.
Nope...

GB = GigaByte
Gb = GigaBit
wat betreft GHz heb je wel gelijk omdat Herz een naam is... (precies ja van meneer Herz) maar om daar nu een probleem van te maken
Het is idd GHz (of MHz) ;)

Verwijderd

Met: 56k6 modem, DVD, videokaart, CD-ReWriter, speakers
Owh, die geluidskaart zit erin en die viedeokaart jaja, een hele snelle. Daar erger ik mij zo vreselijk aan hè! :(

Precies die compac dingen en Hp spul, staat niet eens bij welke videokaart... :( :( :(

• warp
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 17:18 schreef RedDot het volgende:
Wel netjes dat ze er RDRAM in stoppen. Als ik AH was ging er mooi SDRAM in! >:).
Klein detail: AH bouwt ze niet zelf :+

• macho
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Op maandag 29 oktober 2001 17:11 schreef Righteye het volgende:
Ben je een Tweaker, dan koop je dit sowieso niet (losse onderdelen uit Pricewatch = sneller qua systeem en goedkoper)

Ben je geen Tweaker, dan kun je beter naar een 'goede' PC-zaak gaan zoals Vobis, Dynabyte, Funprice (kan het nog net doormijn strot krijgen) die bij je in de stad zit. Is ivm. garantie wel handiger ! Zorg gelijk dan voor 3 jaar garantie (als er wat kapot is, is het toch gelijk merkbaar, of er gaat na 2 jaar wat stuk, met als gevolg dat ze je een beter onderdeel moeten teruggeven omdat jouw kapotte oude onderdeel niet meer leverbaar is :) )
Daar ben ik het dus 100% mee eens. Tevens is het zo dat als je een pc uit losse componenten in elkaar zet, niet je hele pc death is, maar vaak een stuk hardware waar je ook garantie op hebt, welliswaar niet altijd 3 jaar, maar toch...

Don't give up

Verwijderd

Duur.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:16 schreef betweter het volgende:

[..]

overigens eenheid-fouten?
Gb is Gigabit en GB is Gigabyte. Vooral in de datacommunicatie heeft deze fout zeer grote consequenties.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 29 oktober 2001 17:11 schreef some1else het volgende:
Mijn ervaring met Fujitsu-Siemens T-Bird is dat het onstabiele systemen zijn en dat er zwaar bezuinigd is op met name het moederbord. Ik zou m'n geld er niet aan uitgeven. Zodra je een Fujitsu-Siemens stabiel krijgt draaien ben je al weer toe aan een nieuw systeem.
Ik heb gelukkig niks te klagen over mijn FSC T-Bird P3-733MHz :)
Asus CUV4X bordje werkt prima, stabiel..en 1+ GHz hoeft toch niet, dan haal ik wel een AMD system.
Geheugen is ook goed (Infineon).

Ik weet wel dat er daarna AMD 1GHz modellen zijn verkocht via AH die nou niet echt best samengesteld waren >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Mx kaart is toereikend voor computers als deze, ze zijn geschikt voor de thuis gebruiker, deze hoeft geen FPS van 120 te halen in Unreal Tournament,(deze is sowieso al begrensd ivm met bandbreedte ;)). Ja voor tweakers is het niks, maar voor no-knows is het best een mooi systeempje.

Niet iedereen hoeft het beste spul, want ze gaan toch niet tweaken en overclocken :?
Meeste mensen zijn blij met patience en Internet Explorer, dat trek je zelfs nog met een Diamond Stealth kaartje ( heeeeeeeel oud ;)).

JayGTeam (213177)

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
De vorige keer stond er nog op :

Processor : P4 1200 MHz Thunderbird

|:( Who writes this stuff ?

Ach het kan vast niet zo erg zijn als die Packard Hell systeems.

Maar voor die prijs kan je een leuke Athlon XP systeempie in elkaar laten zetten. ;)

dikzak

Verwijderd

okee okee sorry maar dit is een inkoppertje

Wie wil er nou een XP als je voor dat geld een betere (dan in het voorbeeld) p4 kan kopen

Verwijderd

athlon XP is nog steeds goedkoper voor dezelfde snelheid als een P4... het verschil is kleiner, maar het is er nog wel. De doelstelling van AMD is immers om een athlon XP 1800+ 25% sneller te laten zijn dan een P4 1800Mhz voor een lagere prijs en dat lukt ze ook nog aardig. Niet dat ik een AMD fan ben ofzo hoor, ik bekijk het gewoon objectief.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Het Tbird verhaal als merknaam is al eens een topic over geweest bij de vorige PC stunt van de Appie Heyn. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een PC in de supermarkt koopt. Of je moet er toevallig werken en een fikse korting krijgen en het systeem boeit je niet veel. Maar anders kan ik het echt niet begrijpen. Beetje surreeel beeld van iemand die een PC in zijn winkelwagentje flikkert naast het pak koffie en de bananen krijg ik er bij.

Verder wil ik even mijn ongenoegen met Fujitsu Siemens systemen uiten. In mijn persoonlijke ervaring zijn het instabiele crappy systemen met slechte/niet elkaar tolererende componenten en is het kopen van zo'n systeem vragen om nachtmerries. Da's dus mijn persoonlijke ervaring er mee.

De PC zaak om de hoek is nog altijd de beste optie als je een kant en klaar systeem wilt hebben. Daar kan je langsgaan en zeuren als ie een week in reparatie is ipv een helpdeskservicelijn bellen met wachtmuziekjes a 1.50 per minuut. Krijg je meestal ook meer voor elkaar in mijn opinie.

Er zit een software pakket bij de PC. Da's ook een beetje jammer want daar betaal je natuurlijk voor en da's weggegooid geld (of je moet waarde hechten aan je licenties). En de onderdelen zijn zo vaag omschreven dat het net zo goed pure troep kan zijn. Als het gedegen merkspul was dat voor kwaliteit staat stonden de typenummers er wel bij zou je denken.

PC kopen bij een supermarkt vind ik een loos idee.

My 2 cents :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Ik schaam me als werknemer van meneer Appie (jaja :D )ook echt dood om die Pc's.
Ik zat de Deze Week (personeelsblad) te lezen... stond dat ze weer eens n pc gingen verkopen...
/me keek naar de prijs en..... :o !

Volgens mij hebben we er nog nooit eentje verkocht.
Ook nie zo gek... N ontiegelijk dure pc excl. monitor in 'n supermarkt.... |:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 29 oktober 2001 21:17 schreef VageGast het volgende:
Er zit een software pakket bij de PC. Da's ook een beetje jammer want daar betaal je natuurlijk voor en da's weggegooid geld (of je moet waarde hechten aan je licenties).
Ach, die pleur je toch op de comp van je huisgenoot die ook persee WinME wil draaien :)
Dat ding van mij was een pc-prive project incl. fikker. fik-s/w, scanner (en een redelijk goede) en dan de nodige Works/FS2000/routeplanner/Encarta2000 meuk.
Altijd leuk voor de rest van de familie op de 2e comp ;)
Ik ga toch geen Works draaien als ik win2k/Office2000 heb?
En de onderdelen zijn zo vaag omschreven dat het net zo goed pure troep kan zijn. Als het gedegen merkspul was dat voor kwaliteit staat stonden de typenummers er wel bij zou je denken.
Die onderdelen willen nog wel eens van merk wisselen, dus dan weer een GF2 van die, dan weer van een andere OEM.
Idem met brander, DVD enz. Die prop je na een jaar in een ander systeem (je backup server met brander >:) )
Geheugen is bijna altijd infineon trouwens.
PC kopen bij een supermarkt vind ik een loos idee.
My 2 cents :)
Klopt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op maandag 29 oktober 2001 22:23 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ach, die pleur je toch op de comp van je huisgenoot die ook persee WinME wil draaien :)
Dat ding van mij was een pc-prive project incl. fikker. fik-s/w, scanner (en een redelijk goede) en dan de nodige Works/FS2000/routeplanner/Encarta2000 meuk.
Altijd leuk voor de rest van de familie op de 2e comp ;)
Ik ga toch geen Works draaien als ik win2k/Office2000 heb?
[..]

Die onderdelen willen nog wel eens van merk wisselen, dus dan weer een GF2 van die, dan weer van een andere OEM.
Idem met brander, DVD enz. Die prop je na een jaar in een ander systeem (je backup server met brander >:) )
Geheugen is bijna altijd infineon trouwens.
[..]
Het is alleen wel zo zonde dat je betaald voor die meuk en het vervolgens maar weg moet geven. Mijn huisgenoten geef ik gewoon een kopietje van wat ik draai >:)
Hoe kunnen ze aan een leek nou support geven als ze niet in ieder systeem dezelfde spullen proppen? Of bedoel je dat het per typenummer verschilt.
Bij een PC privé project zou ik ook minder kritisch zijn wat de winkel er nu precies aan software bij gaat doen, je bent dan toch al supervoordelig uit dat die paar tientjes je niet raken (niettemin zou ik zodra je moet bijbetalen er wel voor gaan dat ze die encarta rommel er van af trekken)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Op maandag 29 oktober 2001 21:22 schreef Herr_Schnitzel het volgende:
Ik schaam me als werknemer van meneer Appie (jaja :D )ook echt dood om die Pc's.
Ik zat de Deze Week (personeelsblad) te lezen... stond dat ze weer eens n pc gingen verkopen...
/me keek naar de prijs en..... :o !

Volgens mij hebben we er nog nooit eentje verkocht.
Ook nie zo gek... N ontiegelijk dure pc excl. monitor in 'n supermarkt.... |:(
:)

Ik werk in het magazijn van Appie: We hebben 1 zo'n pc'tje binnen gekregen (demo-model) en ik durf te wedden dattie over een tijdje weer terug naar het dc gaat zonder dat we er eentje hebben verkocht :) (Dat was met die scaleo's ook zo, veels te duur voor zo'n zaad pc).

Best wel grappig dat een supermarkt pc's probeert te verkopen zonder dat ze er ook maar het geringste verstand van hebben. Dat vraagt natuurlijk om problemen |:(

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Pagina: 1