Toon posts:

Seti met gemiddelde CPU tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij verschillende mensen van de topteams dat ze duizenden units klaar hebben met een gemiddelde tijd van tussen de 1 en 3 uur :? Dit is wel een beetje snel of hebben hun allemaal van die supercomputers? Weet iemand een reden? Ik doe er zoŽn 6 uur over tegenwoordig.

PS: Is er toevallig iemand overgestapt van ME naar XP en zoja, berekend die de units sneller?

ZyPhiX

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Ik draai zelf geen Seti, maar ik kan je zeggen dat upgraden van ME naar 2k al behoorlijk sneller gaat (en dan niet alleen qua grazen...)

D3 char(s)

Verwijderd

Seti is een echte geuheugen slurper, hij gebruikt +/- 16 MB totaal waarvan telkens zo'n 1 a 2MB continue in gebruik zijn.
Een CPU met 1-2MB l2 cache is hiervoor perfekt geschikt.
Meestal zitten deze beestjes in servers van sun/ hp dit zijn dan ook de topteams.
Geheugen bandbreedte is ook erg belangrijk en dit is uiteraard ook veel beter geregeld in echte servers.

Dan is er ook nog een historische reden:
sinds v3.0 wordt een nieuw efficienter algorithme gebruikt.
i.p.v. gewoon de wu's sneller te laten uitrekenen hebben ze bij seti besloten om veel meer berekeningen uit te voeren (vnl om de bandbreedte van berkeley te sparen; het downloaden van wu'tjes nam meer dan 50% van de 100mbit lijn in beslag)
ter vergelijking:
seti 2.4 PII 300 8 uur
seti 3.03 Pii 300 16 uur
seti 3.03 Athlon XP 1600+ DDR 4 uur.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 29 oktober 2001 17:22 schreef urkje het volgende:
Seti is een echte geuheugen slurper, hij gebruikt +/- 16 MB totaal waarvan telkens zo'n 1 a 2MB continue in gebruik zijn.
Een CPU met 1-2MB l2 cache is hiervoor perfekt geschikt.
Meestal zitten deze beestjes in servers van sun/ hp dit zijn dan ook de topteams.
Geheugen bandbreedte is ook erg belangrijk en dit is uiteraard ook veel beter geregeld in echte servers.

Dan is er ook nog een historische reden:
sinds v3.0 wordt een nieuw efficienter algorithme gebruikt.
i.p.v. gewoon de wu's sneller te laten uitrekenen hebben ze bij seti besloten om veel meer berekeningen uit te voeren (vnl om de bandbreedte van berkeley te sparen; het downloaden van wu'tjes nam meer dan 50% van de 100mbit lijn in beslag)
ter vergelijking:
seti 2.4 PII 300 8 uur
seti 3.03 Pii 300 16 uur
seti 3.03 Athlon XP 1600+ DDR 4 uur.
Inderdaad, die lage tijden komen nog van de oude clients. Met mega bakken (Alpha's, SUNbakken enz.) haalden die grote teams tijden van rond de 1 a 1 1/2 uur. Tegenwoordig doen ze er ong. 8 uur over en nu zijn het de Intel P4tjes en de Athlonnetjes die er het kortst over doen. Het record staat nu op 3 uur en 22 min. volgens mij.

http://www.teamlambchop.com/bench/303results.htm

:9~

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022

jesternl

MafiaScum

Meer gemiddelde CPU tijden.....
http://iron.mine.nu/cputijden/cputijden.cgi

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.