Toon posts:

Wat eerst (Epox 8k7a+)? Drivers of Bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste volgorde van het installeren?

Eerst een bios upgrade doen naar de laatste versie en dan de nieuwe highpoint windows drivers, of eerst windows drivers en dan bios?

Of maakt het niet uit?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Wat ik in het verleden met mijn bp6 deed was de nieuwe drivers installeren, opnieuw opstarten en bios updaten. Een bp6 beschikt over een Highpoint IDE controller en de biosversie van deze controller moest overeenkomen met de driverversie (W2K).

Suc6

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
wat zit er dan in dat nieuwe bios dat je zo nodig hebt? If it aint broke, don't try to fix it...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om een fix voor het gekraak van m'n live! 5.1, ik heb enkel de nieuwste (gelekte) highpoint drivers geinstalled en m'n bios geflashed naar de nieuwste (officiele) versie.

Het werkt allemaal prima! Ik moet er alleen wel bij zeggen dat mijn highpoint xp driver en highpoint bios versie dus niet overeen komen, het werkt...dus is het goed. Of maakt dit wel uit?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:10 schreef funkaholic het volgende:
Ik moet er alleen wel bij zeggen dat mijn highpoint xp driver en highpoint bios versie dus niet overeen komen, het werkt...dus is het goed. Of maakt dit wel uit?
Nee, dat maakt niet zo heel veel uit. Mooi dat het opgelost is!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Altijd eerst de windrivers updaten, die worden namelijk pas actief na een reboot. Wanneer je systeem vraagt om de reboot zeg jij nee en je schakelt het systeem netjes uit. Boot dan in een echte dos-omgeving (bv. win98 bootflop en dan shift-F5) en flash je BIOS. Daarna weer braaf uitschakelen en booten zonder floppie. Windows activeert nu de nieuwe drivers en die kloppen dan met de BIOS versie.
Pagina: 1