Toon posts:

brand brand!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu kwam ik wat tegen zeg...

'k wou een nieuw pc'tje...

Athlon 1400
HD 40/7200
nieuw moederbord (K7S5A)

de rest nam ik over uit de oude pc (zo ook diskettestation)
ik begin dus te monteren...

eerst moederbord , proc, memory...
Dan even testen, en ok, 't werkt! (start op)

dus nu sluit ik hd, fdd & cdrom aan...
ik start op...
niks...

tot...

wowoooowww!! rook!!!
den stroomdraad tussen de voeding & de floppy begint daar te branden!! miljaar!!!
rap afgezet...

Nu heb ik er dus een nieuwe voeding ingestoken, en een andere FDD! En alles werkt!

Mijn vraag is dus => hoe kan dit?
Je ziet duidelijk dat de doorbranding begonnen is aan één van de pinnekes van de floppy disk! zo is dus die isolatie beginnen branden (alle smelten)!

Gert

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dit fenomeen heet korstsluiting ;)

(edit- ik was lekker eerder :P -edit)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kortsluiting

MechWarrior || Monsters Game

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Misschien slecht contact tussen de draad en het pinneke. Dan gaat dat vonken en dan kan de temperatuur flink oplopen :Y) !

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

KAn eerder denk ik zijn, dat door je nieuwe PROC. er teveel AMPS getrokken werd van je voeding, die dit niet aankon en maybe ook niet hier tegen beveiligd was

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op maandag 29 oktober 2001 16:41 schreef -KOD- het volgende:
KAn eerder denk ik zijn, dat door je nieuwe PROC. er teveel AMPS getrokken werd van je voeding, die dit niet aankon en maybe ook niet hier tegen beveiligd was
En hoe wil jij dan verklaren dat de isolatie van de voedingsdraadjes gaan smelten bij zijn floppy drive ?
no offence ment maar als je er geen verstand van hebt moet je je niet in deze discussie mengen.

Ok .. like te people al zeiden hier .. vast en zeker kortsluiting in je Floppy Drive en een voeding die niet kortsluit beveiligd was ( of de beveiliging functioneerde niet :) )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Als je met een half oog de voedings plug in de floppy hebt gestoken, kan hij 1 gaatje naar links of rechts hebben gezeten. Aangezien de middelste 2 massa (0 volt) zijn, heb je dus altijd kortsluiting op die manier, de +5 of de +12 volt is dan met massa (0 volt) verbonden -> kortsluiting.....

;(

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:43 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

En hoe wil jij dan verklaren dat de isolatie van de voedingsdraadjes gaan smelten bij zijn floppy drive ?
no offence ment maar als je er geen verstand van hebt moet je je niet in deze discussie mengen.

Ok .. like te people al zeiden hier .. vast en zeker kortsluiting in je Floppy Drive en een voeding die niet kortsluit beveiligd was ( of de beveiliging functioneerde niet :) )
Jaja i know... zat nog ff te denken maar d8 hey zal wel niet kloppen maar had al gepost en ff geen zin om te editten...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:05

LopeZ

Too much is never enough

Op maandag 29 oktober 2001 16:49 schreef Hooi het volgende:
Als je met een half oog de voedings plug in de floppy hebt gestoken, kan hij 1 gaatje naar links of rechts hebben gezeten. Aangezien de middelste 2 massa (0 volt) zijn, heb je dus altijd kortsluiting op die manier, de +5 of de +12 volt is dan met massa (0 volt) verbonden -> kortsluiting.....

;(
Ik heb dit ook wel eens gehad maar dan starte mijn systeem niet eens :? Hoe kan dat dan :?

Verwijderd

ik had laatst bij het inelkaarzetten van een computer dat ik brandlucht rook.
wat bleek, het geheugen was kaduuk (tenmisnte 1 strip)
zat een stickertje op en die was in het midden helemaal gesmolten.

Verwijderd

Vriend van me had dit met een floppy kabel... Kwam zwarte rook af :o Verder moet ik denken aan een leuk filmpje van THG die Athlons laat doorfikken...

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 18:04 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Ik heb dit ook wel eens gehad maar dan starte mijn systeem niet eens :? Hoe kan dat dan :?
Dan is jouw voeding wel tegen kortsluiting beveiligd.

Ik heb het wel eens meegemaakt met de extra usb aansluiting op het moederbord, ik denk, steek dat extra usb ding hem erin, kan op één manier, de aansluiting zit op een plek waar normaal die extra usb aansluiting zit.
Niet dus, dat was namelijk de smb... Nog nooit zoveel rooksignalen uit een pc zien komen.

Verwijderd

ik heb ook precies hetzelfde gehad alles begon te roken en uiteraard ook floppy driver kappot maar mijn Hd was ook doorgebrand ;(

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Die stekkertjes van die floppy-drives zijn ook zo klote! Ik heb er altijd ruzie mee!! |:( Ze schuiven er ook zo rottig op!

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 19:41 schreef I_Stealth_I het volgende:
Die stekkertjes van die floppy-drives zijn ook zo klote! Ik heb er altijd ruzie mee!! |:( Ze schuiven er ook zo rottig op!
Dat was het dus he...
'k Had een beetje opgeschoven!!

op letten dus volgende keer!

bedankt altegader!

Gert

Verwijderd

Abacus
Sterkte in de toekomst ;)
Zie het van de positieve zijde, nu kun je een betere voeding kopen...
Op maandag 29 oktober 2001 18:04 schreef LopeZ het volgende:

[..]

Dat komt een beetje door die dunne draadjes aan sommige floppy aansluitingen. Als het de +5 Volt is, en de voeding kan 40 Ampere leveren, is dat soms net genoeg om de draad te laten smelten bij zeg 39 Ampere. Net geen volle kortsluiting, maar wel fik in de bak.. :'(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb ook wel eens een mitsumi fdd opgefikt, ding had geen ompolingsbeveiliging (meer :? ). Compleet doorgefikt omdat ie geen 12V op de 5V leiding kon hebben.
Pagina: 1