[VB] specefieke files copieeren

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:36
hoi,

ik heb een faxserver met natuurlijk een queue :)

maar deze faxserver doet zo'n kleine 300 faxen per dag !
Facsys (het faxprogramma) gooit dit allemaal in 1 directory!
met als uitkomst na 1 maand is de queue directory 65000 files groot en is niet meer in te lezen (nah, moeilijk dan).
nu wil ik in VB een script schrijven die elke file bekijkt wanneer hij gemaakt is en dan een directory maken op een andere server dan de files die op die datum gemaakt zijn die dan in die directory moven.

weet iemand een site die hiervan een sample heeft ?
mijn VB informatie is nog niet uitgebreid :)
misschien is er al een programmatje die dit doet, dit is natuurlijk ook welkom !!

Verwijderd

300x31=9300

• ArjanC
okee,,

2097 faxen per dag,

sorry, 300 was alleen het inkomende verkeer,, de rest van de 1797 faxen is uitgaand,

verschild trouwenss per maand, maar normaal gesproken doet hij er tussen de 50000 en 70000 per maand..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:53
VBA bedoel je, of VBScript?

Verwijderd

Lees jij die allemaal?

• ArjanC
ehh, visual basic 6 :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Exterazzo

Qeasy

Op maandag 29 oktober 2001 16:25 schreef Pc123 het volgende:
VBA bedoel je, of VBScript?
gewoon visual basic bedoeltie, hij wil een programma schrijven met visual basic om dit te doen. nix vba of vbscript

Audentia

• ArjanC
nee ik lees ze niet allemaal,
maar stel na 20 dagen belt een klant op van IK HEB DIE FAX NIET GEHAD, dan moeten zij die fax kunnen vinden,
en je wilt niet door 60000 files gaan zitten scrollen, dan word je niet blij.

Verwijderd

Werk je dan bij Chello? >:)

• ArjanC
nee :)

heb wel een account bij chello.

maar als je het wilt weten vervoersbedrijf (APL)

• Pc123
Maar je hebt dus helemaal nul ervaring met VB?

Zo moeilijk is t niet. Ik kan wel het hele programma voor je gaan schrijven, maar t is niet te bedoeling dat iedereen hier komt vragen voor complete programma's :)

• ArjanC
ik heb m nu zover dat ik alle files in die directory kan zien en in een apart tekst vlak de datum (nog van een file) kan zien,

het is niet veel ik weet het,

maar tot zo ver kan ik het uit m'n boekie halen, veder gaan ze er niet op in :( maar ik hoef ook geen heel script te hebben (ik weet dat het niet mag) maar een link naar een faq ofzo is ook mooi megenomen.

• Pc123
Op maandag 29 oktober 2001 17:10 schreef burp2001 het volgende:
ik heb m nu zover dat ik alle files in die directory kan zien en in een apart tekst vlak de datum (nog van een file) kan zien,

het is niet veel ik weet het,

maar tot zo ver kan ik het uit m'n boekie halen, veder gaan ze er niet op in :( maar ik hoef ook geen heel script te hebben (ik weet dat het niet mag) maar een link naar een faq ofzo is ook mooi megenomen.
Je hebt dus alle bestanden en alle data in variablen staan? Wat is het probleem dan verder? Even alles langslopen en in de goeie folder zetten is dan alles.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46
Referentie naar het Microsoft Scripting object.

Bovenaan in form (of module ofzo):
code:
1
2
Dim fso As Scripting.FileSystemObject
Dim fs As Scripting.File

Functie om datum op te halen:
code:
1
2
3
4
5
Private Function GetTimeCreated(FileName As String) As String
    Set fso = New Scripting.FileSystemObject
    Set fs = fso.GetFile(FileName)
    GetTimeCreated = fs.DateCreated
End Function

Verder kun je alle files (met bepaalde extensie) in een directory ophalen via het DIR-commando, zie ook MSDN voor uitleg en example.

Succes

• Pc123
Op maandag 29 oktober 2001 17:19 schreef sewer het volgende:
Referentie naar het Microsoft Scripting object.

Bovenaan in form (of module ofzo):
code:
1
2
Dim fso As Scripting.FileSystemObject
Dim fs As Scripting.File

Functie om datum op te halen:
code:
1
2
3
4
5
Private Function GetTimeCreated(FileName As String) As String
    Set fso = New Scripting.FileSystemObject
    Set fs = fso.GetFile(FileName)
    GetTimeCreated = fs.DateCreated
End Function

Verder kun je alle files (met bepaalde extensie) in een directory ophalen via het DIR-commando, zie ook MSDN voor uitleg en example.

Succes
Dat heeft ie al. Overigs is dit dus via de Script Host, moet je weer een extra DLL mee leveren, eenvoudig is t wel.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46
Op maandag 29 oktober 2001 17:22 schreef Pc123 het volgende:

Dat heeft ie al. Overigs is dit dus via de Script Host, moet je weer een extra DLL mee leveren, eenvoudig is t wel.
Toen ik aan het typen was stond zijn reply er nog niet :) Maar er wordt geen script host gebruikt hoor (script host gebruik je toch om dingen in registry te schrijven en lezen). Zelf vermijd ik ook altijd script host en het scripting object, maar als de topicstarter aangeeft dat ie weinig VB kennis heeft, is het toch wel de meest vriendelijke oplossing lijkt me.

• Pc123
Op maandag 29 oktober 2001 17:27 schreef sewer het volgende:

[..]

Toen ik aan het typen was stond zijn reply er nog niet :) Maar er wordt geen script host gebruikt hoor (script host gebruik je toch om dingen in registry te schrijven en lezen). Zelf vermijd ik ook altijd script host en het scripting object, maar als de topicstarter aangeeft dat ie weinig VB kennis heeft, is het toch wel de meest vriendelijke oplossing lijkt me.
Scripting.FileSystemObject

Dit gaat via de scripthost dll.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 29 oktober 2001 16:28 schreef burp2001 het volgende:
nee ik lees ze niet allemaal,
maar stel na 20 dagen belt een klant op van IK HEB DIE FAX NIET GEHAD, dan moeten zij die fax kunnen vinden,
en je wilt niet door 60000 files gaan zitten scrollen, dan word je niet blij.
Klinkt trouwens een beetje alsof jullie iets meer oplossing nodig hebben dan een progje die bestandjes in directories uitsplitst, maar goed ;)

Maar het filesystemobject is op zich wel handig hiervoor, en ach extra dll'tje maakt ook niet zoveel uit, de VB runtime dll's moet je toch ook mee gaan leveren...

Exact expert nodig?

Pagina: 1