Toon posts:

Binnenkomende fax detecteren.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een programma/apparaatje bestaat dat automatisch binnenkomende faxen kan doorsluizen naar mijn computer?

Ik maak namelijk gebruik van een analoge lijn waar hoofdzakelijk over getelefoneerd wordt. Maar ik maar wil hier ook faxen op kunnen ontvangen zonder dat er mensen van te voren moeten bellen om te waarschuwen dat ze een fax gaan sturen.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 22:19
Ik denk niet dat daar een programma voor is. Daar moet je echt een zgn. faxselect-schakelaar voor hebben.

Deze bekijkt of het inkomende gesprek een fax of een telefoongesprek is.

Aangezien zo'n apparaat alleen maar kan detecteren of het inkomende gesprek een fax of telefoongesprek is, betekent dit dat wanneer je gebeld wordt (of het nou een fax of een telefoongesprek is), de faxselect schakelaar direct het gesprek aanneemt. De bellende persoon hoort dan een piepje, als daarop gereageerd wordt (door een fax bv), besluit de faxselector dat het een fax is en schakelt het gesprek door naar je fax. Als er geen antwoord komt, duurt het een paar seconden voordat het gesprek geïndentificeerd wordt als zijnde een telefoongesprek en je telefoons gaan rinkelen.

Wij hebben hier thuis een aantal jaar gebruik gemaakt van zo'n oplossing en dat werkte perfect i.c.m. een KPN HomeVox.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

[quote]Op maandag 29 oktober 2001 16:16 schreef skill het volgende:
Weet iemand of er een programma/apparaatje bestaat dat automatisch binnenkomende faxen kan doorsluizen naar mijn computer?
quote]

http://www.rvscom.nl/rvs-nl/ondcommcenter.htm

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt je lijn ook laten doorverbinden naar een Message4u-nummer. Dan krijg je de fax binnen in je e-mail. Je kunt telefonisch het bestandsformaat kiezen e.d. http://www.message4u.nl

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komt mijn vraag niet bij iedereen duidelijk over. Het gaat er namelijk om dat ik mijn analoge huistelefoonlijn zowel voor fax als telefoongesprekken wil gebruiken. En dat faxoproepen op de één of andere manier ergens door herkend worden (hetzij hardwarematig, hetzij softwarematig) en automatisch doorgestuurd worden naar mijn modem, waar dus alleen faxoproepen binnen mogen komen.

Dus een oplossing als doorverbinden heb ik (helaas) niks aan, omdat dan ook het spraakverkeer wordt doorverbonden. En ik krijg op die manier ook geen fax binnen via m'n modem (wat toch wel mijn doel is). Daarnaast ben ik niet de enige die gebruik maakt van deze telefoonlijn, mijn vader moet hier bijvoorbeeld bereikbaar op zijn voor z'n werk.

Ik was er al achter dat een faxprogramma automatisch een oproep kan opnemen, maar met die instellingen neemt het ook oproepen op die bedoeld zijn voor gesprekken. Dit is dus ook geen oplossing. Dan denk je misschien dat het handig is om het programma zo in te stellen dat hij alleen automatisch opneemt als de telefoon bijvoorbeeld al 10 keer over is gegaan, maar dat kan niet omdat er al een telefoon met antwoordapparaat is aangesloten die zo staat ingesteld.

Evengoed allen bedankt tot zover voor de hulpvaardigheid bij het zoeken naar een oplossing voor mijn situatie. Met name ArthurS bedankt, ik ben inmiddels een stuk verder (door de tip over faxselect), maar het is moeilijk om zo'n fax selector te vinden. Dus misschien is er iemand die wel weet waar deze apparaatjes verkrijgbaar zijn??....

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 22:19
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:52 schreef skill het volgende:
Dus misschien is er iemand die wel weet waar deze apparaatjes verkrijgbaar zijn??....
Ik gebruik de onze niet meer omdat dat niet meer nodig is sinds wij een nieuwe Homevox hebben. Als het goed is heb ik onze oude hier nog wel ergens liggen. Kan wel even kijken voor je, mocht je geïnteresseerd zijn kun je hem wel voor een paar tientjes overnemen.

Anders lijkt de Primafoon winkel me een prima plaats om te slagen (hoewel die tegenwoordig bij het minste of geringste je ISDN proberen aan te smeren). Of bijvoorbeeld de Kijkshop, of een andere telefoon-gerelateerde winkel.

(Overigens had ik met mijn eerste post geen commerciële bedoelingen. Het was gewoon de enige mij bekende optie. Mijn vader heeft hem destijds gekocht en ik weet verder niets over de huidige beschikbaarheid en prijzen van fax-select schakelaars)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Met een modemkaart met een line in en line out dit samen met het softwarepakket van BITFAX kom je al een heel eind, BITFAX neemt de binnen komende lijn op als het een fax is dan dan werkt het als een fax maar is het geen fax dan geeft hij het gesprek weer door aan de line out. *D

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
goed, oud topic, maar eenzelfde vraag.

ook hier:
1 analoge lijn, 1 pc met faxmodem, en een telefoon.

het zit nu zo:
kpn net -> pc met modem/fax -> telefoon.

(dus de kpn in 'line' en de telefoon in 'phone' van het modem)

ik gebruik cheyenne bitware (oud) want dit schijnt als fax selector te kunnen fungeren. mijn modem is een ambient/intel software pci modem.

als ik bitware instel op fax opnemen, dan neemt hij gewoon alles op. dit klopt in principe, maar als het geen fax is zou hij natuurlijk mijn telefoon moeten gaan laten doorrinkelen. als ik hem instel op fax/data/voice opnemen dan gaat hij in geval van geen fax over op voicemail. (als ik dus met mijn gsm bel naar mijn vaste lijn en mijn pc merkt dat het geen fax is dan kan ik een voicemail bericht inspreken)

goed, maar ik wil dus dat als mijn pc merkt dat het geen fax is dat hij mijn telefoon gewoon verder laat overgaan. hoe fix ik dat?

Verwijderd

ik ben ook op zoek naar zo'n fax select schakelaar om op 1 analoge lijn fax en telefoon te ontvangen.

kan iemand eens een merk en model noemen?

ik zoek me te pletter naar zo'n ding

sry dat ik een oude topic open, maar beter dit dan een nieuwe topic openen, niet?
Pagina: 1