Vaag probleem met vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vaag probleem met me pc. Ik heb het vermoeden dat mijn processor aan het overlijden is.

Ik heb een abit BH6 (Celeron2 566). Heb de processor een poos op 850 laten draaien.

Echter sinds maand of 2 weer terug op 566 omdat ik vermoedde dat pc instabiel werd.

Ik heb laatst win98 opnieuw geinstalleerd en sinds die tijd heb ik vage problemen, soms ineens slaat hele pc vast. dit doet hij zowel in Win98 als mijn net geinstalleerde Win2K.

Enige wat veranderd is in mijn machine is een andere vgakaart (een TNT2 ULTRA ipv een RIVA TNT kaart).

en nog gekker,, in me bios! (1x). Soms loopt me bak dus 4x per dag op deze manier vast, en soms loopt hij 2 dagen weer als een zonnetje.

Heb nog nooit op deze manier het overlijden van een processor meegemaakt Zijn dit inderdaad simpelweg symptomen dat mijn processor de boosdoener is?

Thanx

Brain

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

het kan ook aan je voeding of mobo liggen... Dus probeer ff een andere voeding of mobo...

Verwijderd

hhmmm of je proc aan het dood gaan is, je ne sais pas, ik zelf denk van niet, mja dat laat ik liever aan anderen ter beoordeling :)

Maar goed heb je je BIOS al eens gereset, of je harde schijf gefdiskt, of je BIOS geflasht :? maw. wat heb je allemaal al ondernomen ?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
@Oracle :

Ik dacht eerst dat het kwam door een dom Irq conflict. heb dus mijn bios eens helemaal doorgeploegd. ik kon niks geks vinden.

heb voor zekerheid load bios-defaults gedaan en alleen paar settings veranderd. (zit nu op m'n werk, dus kan zo niet ff zien wat ik precies heb veranderd).

Het is in elk geval allernieuwste bios (die had ik destijds nodig voor m'n 566@850 project :)

De volgende onderdelen zijn vervangen/veranderd sinds laatste keer :

- 4.0 gig hdd eruit 13gig hdd erin (Quantum
- Philips 3610 eruit een Liteon 16/10/40 er weer in
- Hercules Dynamite TNT eruit Diamond Viper TNT2 ULTRA erin (vriend van me kocht een nieuwe kaart en deze was over).

Eerste paar dagen heeft pc het prima gedaan na deze upgrade, en ineens begon hij dus met die lockups :( .

Heb brander en 2e hdd afgekoppeld en gecontroleerd of dat oplossing was. leek me uitermate stug en dit lostte het probleem dus niet op ;)

Heb vgakaart vervangen door oude, dit lostte het probleem ook niet op.

blijven alleen processor en moederboard over die het probleem kunnen geven.

Met beetje geluk heb ik binnenkort een processor (Celeron2 800MHz 8x100) te leen waarmee ik kan testen of processor of mobo het probleem is.

mijn volledige systeem

ABIT BH6 rev 1.02
Inwin Bigtower systeemkast met 300W voeding
Celeron2 566 op een ABIT slotket3 (voltage moet op minimaal 1.65 staan, bij 1.5 is hij behoorlijk instabiel) *
640MB RAM
8.4gig WD schijf
48speed aopen cdrom
13 gig Quantum schijf
16speed liteon brander

Verder

SB LIVE
2x 3com netwerkkaart
56K modem
Diamond Viper TNT2 ULTRA 32MB
el cheapo muis
Microsoft Natural toetsenbord.

* mijn beste vermoeden is processor die aan overlijden is :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:11 schreef mkleinman64 het volgende:
Celeron2 566 op een ABIT slotket3 (voltage moet op minimaal 1.65 staan, bij 1.5 is hij behoorlijk instabiel) *

* mijn beste vermoeden is processor die aan overlijden is :)
tsja eigenlijk heb ik hier niet zo heel veel verstand van :o ,maar het begint er iig wel op te lijken, ja..

Maar, zoals pjot al zei, het kan ook nog aan je voeding liggen, want een kapotte voeding zorgt ook nogal eens voor de problemen die je beschrijft.

Dus uiteindelijk zijn er drie mogelijkheden, kapotte proc., kapotte voeding of een kapot mobo. Dat wordt testen ;(