Toon posts:

Geforce 2mx400 nuttige upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een oude pc staan, die best veel gebruikt wordt voor netwerkspellen. Probleem is uiteraard dat er niet bijster veel meer gedraaid kan worden :P.

Mijn vraag is dan ook is het nuttig om een geforce2mx 400 te halen (+/- 200,-!!) + evt. 256 RAM, of heeft dat geen zin door slooooome processor? Wat zeggen jullie?

configuratie:

PII 350
Noname BX 440 mobo
Noname 128 RAM
Fireball 8,4 GB
Intel i740 8mb + Voodoo II 12mb
(CTX 17")

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kijk naar mijn config, scheelt niet heel veel. Ik zou het doen. Ben van Ati Rage Pro LT 8 MB naar een geforce 2 gegaan en alles draait nu perfect. Mijn mening; Doen *D

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Btw, topic is brak :(

Verwijderd

Een Intel I740 EN een voodoo 2???? Zijn allebij AGP kaarten hoor :? :? :?
En tuurlijk moet je dit doen, als je graag 3d games op het netwerk doet dan is dit zeker handig!!! Moet je wel ff overclocken anders kan zo'n GeForce 2 niet al te lang meer bijbenen >:)

Verwijderd

ja tuurlijk!! een voodoo2 agp :)
het zal een grote performance boost geven, die kaart en ram, maar ga ook eens kijken naar een cpu upgrade..

Verwijderd

Topicstarter
Niet helemaal waar, Intel kaart is AGP, Voodoo II is PCI

Anywayz thnx for replies ga die kaart maar s in huis halen

edit:

Iemand haalde een processor updrade aan, maar dat wordt volgens mij wat lastig aangezien de snelste PII naar mijn weten op 450 loopt, dus weinig prestatiewinst. Sneller betekent ook nieuw mobo d8 ik zo, of zie ik dat verkeerd??

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

verwacht niet teveel, je processor is veels te sloom. Misschien dat ie net op de helft van zijn normale prestatie zal lopen, daar is al eerder een topic over geweesd (iemand met een 333 mhz processor die maar 2700 3dmarks haalde in 3dmark 2k met die video kaart)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Zoals eerder vermeld zou ik het idd ook doen, heb ook een p2 350MHz van een oude Diamond Viper v550 naar een Mx-400 gegaan en dat was een hele verbetering.

;DOEN!!!;

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Het is een relatief dure upgrade die eengroot deel onbenut blijft door je langzame CPU.

* Ronald stemt wachten tot je echt je systeem kan omzetten naar iets raps

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Gewoon doen!, ik had een Riva128 (=net zo snel als i740)kaartje in mijn bak vervangen door een mx200 (ja ik weet het mx200=traag), maar toch leverde dit een aanzienlijke prestatiewinst op. :)
Spellen als quake3, Return to castle wolfenstein werken uitstekend (gemiddeld met alles high op 1024x768x16bit 35 fps)en dat is nog maar een mx200!. 8-)
Mijn advies is gewoon kopen, want voor relatief weinig geld kan je bak weeer even mee (misschien kun je je processor nog wel wat overclocken :) ).
Greetz

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:39
Misschien kan je via een BIOS-upgrade ook een PIII-Slot1 gebruiken in jouw mobo? Een tweedehands PIII'tje (slot 1) kost niet zoveel en in combinatie met die MX400 moet jouw pc toch weer een eindje mee kunnen.
Maar zelfs al overweeg je een CPU-upgrade niet, dan zou ik in jouw plaats toch die MX400 in mijn PC "rammen". Misschien ook nog 128Mb(of 256) RAM erbij...

Verwijderd

ik zou eerst die GForce er in drukken
en later eens kunnen overwegen om een Celeron 1200 er in te zetten.

dan heb je een leuk systeems voor straks..

groetjes.

Verwijderd

Zeker doen.

Ik heb een tijd terug mijn voodoo2 vervangen voor een "normale" geforce 2 MX van hercules, en ik ging van (schrik niet) 1300 (op 640x480 benchmark) naar 3500 (1024x768 benchmark) in 3dmark2000... Dus het verschil is aanzienlijk, toen had ik een Pentium-2 400 mhz.. Dus, Doen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Pagina: 1