Toon posts:

GeForce 3 ti200 effectief in Athlon 700?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een athlon 700 (256MB ram, Geforce 2 GTS)
is een GeForce 3 ti200 erg effectief of is een nieuwe proc dan een must?

Verwijderd

lijkt me zowiezo al een beetje onzin tov een G2GTS, mar goed...

Ik zou het niet doen, te vrij weinig snelheidswinst, en die 700 houd toch op bij een G3.

Van de andere kant: als je binnenkort een nieuwe cpu gaat kopen, kan het geen kwaad, maar mijn keus zou het niet zijn.

Verwijderd

Ik zou het niet doen

Een Athlon 700 met GF2 GTS kan nog prima mee. Met een Ti200 heb je nauwelijks snelheidswinst, maar wel DX8 ondersteuning.

Gewoon ff w88 en dan later in 1x nieuwe mobo+cpu+videokaart kopen

Verwijderd

Je zou eens in de database van madonion kunnen kijken hoeveel baat je hebt bij een geforce 3 ti200 met jouw processor. Maar ik zou het niet doen, een athlon 700 en een geforce2 GTS zijn juist mooi op elkaar afgestemd en het is imho zonde om nu zo'n dure geforce3 te kopen en dan over een half jaartje bijvoorbeeld pas een snellere processor.

Dan koop je nu voor veel geld een videokaart die niet eens z'n ware kracht zal laten zien terwijl je 'm ook later voor veel minder geld kunt kopen als je ook gelijk een snellere processor neemt zodat hij gelijk alles laat zien wattie kan. Bovendien lijkt het me dat de huidige spellen op jouw combo nog wel lekker draaien, dus waarom nu al upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
jullie gooien het allemaal op waarom nu al upgraden, maar red faction in 640x480 op medium detail vind ik een goede reden...

Verwijderd

loopt dat zo slecht?
Mwah, ik zou dan eerder de CPU upgraden eigenlijk...

Ik heb hier zelf een athlon 1Ghz en een geforce2 GTS pro.
Es kijken hoe de demo van red faction daar op draait :)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Op maandag 29 oktober 2001 17:51 schreef DKtje het volgende:
jullie gooien het allemaal op waarom nu al upgraden, maar red faction in 640x480 op medium detail vind ik een goede reden...
Dan is er iets goed mis. Draait bij mij 1024@32bit op m'n GF2mxje. Zoals zo'n beetje elk spel wat ik tegenkom. De enige redenen om te upgraden naar een GF3 zijn:

- HRAA (1280x1024+FSAA = best leuk)
- dx8 ondersteuning (toekomstbestendig)
- lekker hoge 3dmark score (*joy*)

Ik zou zowieso nog ff wachten, kijken hoe die nieuwe radeon drivers worden, en hoever de ti200 daalt. Als ze allebei zo'n 400-500,- zijn op de HCC, dan ga ik er nog eens over denken(dual display is ook wel leuk).

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 18:00 schreef Milo het volgende:

[..]

Dan is er iets goed mis. Draait bij mij 1024@32bit op m'n GF2mxje. Zoals zo'n beetje elk spel wat ik tegenkom. De enige redenen om te upgraden naar een GF3 zijn:

- HRAA (1280x1024+FSAA = best leuk)
- dx8 ondersteuning (toekomstbestendig)
- lekker hoge 3dmark score (*joy*)

Ik zou zowieso nog ff wachten, kijken hoe die nieuwe radeon drivers worden, en hoever de ti200 daalt. Als ze allebei zo'n 400-500,- zijn op de HCC, dan ga ik er nog eens over denken(dual display is ook wel leuk).
draait dat ook zo lekker in multiplayer? In single player heb ik geen probleem
en me 3D mark 2001 score is iets van 3300 is bijna de hoogste van mad onion voor zo een systeem. Ik zie net dat het ongeveer 4500 zou worden met GF3ti200 en ongeveer 6500 als ik daar ook nog een XP bij doe.. nou ik weet het wel.. ti200 zeg maar dag met je handje :P

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb ik ook last van, Single player is er netjes op 800*600 @ 16 bits kleur (I love anti-isotropic filtering) en de rest max. Maar multi player is onspeelbaar.... Ik denk eigenlijk niet dat dit aan de video kaart ligt, maar eerder aan de CPU of zo (Duron 700, GF 2 MX van Creative). Ik kan alles op laag zetten namelijk en het blijft bijna net zo onspeelbaar. En een GF 2 GTS is wel effe wat sneller dan een GF 2 MX van Creative.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 21:54 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Heb ik ook last van, Single player is er netjes op 800*600 @ 16 bits kleur (I love anti-isotropic filtering) en de rest max. Maar multi player is onspeelbaar.... Ik denk eigenlijk niet dat dit aan de video kaart ligt, maar eerder aan de CPU of zo (Duron 700, GF 2 MX van Creative). Ik kan alles op laag zetten namelijk en het blijft bijna net zo onspeelbaar. En een GF 2 GTS is wel effe wat sneller dan een GF 2 MX van Creative.
idd. ik denk dat het de CPU is ik las er net wat artikelen over het probleem en het heeft NIKS met graphics renderen te maken, het heeft te maken met doorgeven van data over locaties geomods

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1