Ati Radeon 64 DDR ViVo + XP

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Na een weekendje getob met XP (wat nou stabieler dan de vorige OSen), heb ik het eindelijk draaien.

Mijn systeem bleef vaag crashen, soms bij installeren, dan installeerde het weer wel en crashte vervolgens weer. Niet echt logisch allemaal ik kon er niet achter komen welke PCI-kaart het eventueel was. Veilige modus werkte altijd wel.
Heel het systeem gestript naar 1 HD + 1 CD-rom + grafische kaart en muis/toestsenbord, maar nog steeds crashes, soms het balkje bij XP-opstartscherm, dan daarna een zwart scherm (met en zonder muiscursor) en ook een paar keer een blauw scherm.

Kortom erg fijn allemaal, nu net mijn Ati Radeon 64 DDR ViVo vervangen door een Asus V7700 GTS en het systeem ging werken. Alle PCI-sloten in 1 keer volgedouwd, en tada weer alles gaat gewoon werken.

Ik heb de ATI met de standaard XP-drivers en met de nieuwe "ATI" XP-drivers geinstalleerd. Beide weinig succes, wie heeft hem wel goed draaien ? En zo ja met welk mobo ? Ik heb een Abit KT7A.

* mrknowitall hoopt genoeg info te hebben verstrekt ;)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

[quote]Op maandag 29 oktober 2001 15:21 schreef mrknowitall het volgende:
Na een weekendje getob met XP (wat nou stabieler dan de vorige OSen), heb ik het eindelijk draaien.

Hoi mrknowitall.
Ik zelf draai WindowsXP prof. en heb nog geen problemen gehad met mijn Radeon (dezelfde als jij).
Ik heb zowel de XP drivers als de laatste Ati drivers gebruikt en heb geen verschil kunnen ontdekken, ook niet overgeklokt naar 198-198.
Moederbord MSI pro 2a en TB 1000 op 1150.
Vastlopers heb ik tot nu toe nog niet gehad.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39

MartNL

Nou ik heb ook wel wat vage problemen gehad met mijn winxp
Ik heb ook een radeon en elke keer als ik 3d wil doen dan crashte die. Of als ik inderdaad iets wou installeren. Het enige wat hielp is nieuwe streepjes zetten op je proc.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Vreemd allemaal, de enige problemen die ik heb kunnen vinden met de search zijn problemen dat de drivers nog niet perfect of niet met een bepaalde app werken. Niet dat heel Win XP zo onstabiel als de nete wordt.

Ik zal vanavond nog eens wisselen om te kijken of ie het weer doet, maar zoals gezegd ik ben al 3 avonden bezig :(.

Nu zit elk PCI-slot vol en heb voor zo ver ik het nu kan zien een stabiel werkend systeem.

BTW, mijn TB is standaard unlocked, niet OC draaien hielp ook al niet.

[update]
Leek te werken met een GF2, crashte bij opstarten weer, save-mode GF2 verwijderd, werkte weer, weer opstarten, niet meer aan de praat te krijgen.
Kan nu eigenlijk alleen nog maar aan het mobo of het geheugen liggen. Win2k werkt gewoon wel.

* mrknowitall is op zoek naar een XP-flame topic :P
[/update]

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Niemand :?

Het gaat nijn verstand te buiten dat win2k perfect draait en XP alleen maar kuren heeft :? :( :'(