Bootprobleempje AMD-K6 200mhz......

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben hier een systeempje van een goede kennis aan het nakijken. Het is dus een K6-200Mhz op een no-name moederbord. Er zitten 2 harde schijven van het type Western Digital Caviar 2850 in (853Mb per stuk) Van een schijf heb ik al geconstateerd dat ie overleden is en heb ik nu dus ook uit het systeem verwijderd. De andere schijf wordt prima herkent, maar tijdens het booten van de pc blijft het hele systeem hangen bij de melding Verifying DMI Pool Data. Ik heb alle Bios settings al nagekeken, en ook de Jumper instellingen staan goed ingesteld (Jumper van HD staat nu dus op Single Drive positie). De HD zit uiteraard op de 1e IDE poort. Het systeem loopt muurvast, en de enigste remedie om weer opnieuw te booten is een harde reset...

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is, en wat ik er eventueel aan kan doen om het euvel te verhelpen?
Alvast bedankt! :)

p.s. ja, ik heb de search gebruikt, maar ik kon niks bruikbaars vinden :)

[edit]
typo

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27
Maar het systeem loopt wel :). Lijkt wel een beetje brakke bios of zo :?/. Kijk is wat voor bios dat is.

Verwijderd

:?

• Thefirstikke
  • Niet online
Het is een Award Modular BIOS v4.51PG ....
Misschien dat je nog iets aan dat regeltje onderaan het scherm hebt? :)
12/09/97-580VPX-VIA83669-2A5LDV3DC-00

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij staat er in het bios ergens een optie 'reset dpmi table' oid.. probeer dat es.

• Thefirstikke
  • Niet online
nope, geen DMI table reset optie :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb ff in het boekje van mijn mobo gekeken en daar heet het 'Reset Configuration Data' (onder PnP/PCIConfiguration setup)

staat dat er ook nie bij?

• Thefirstikke
  • Niet online
Bij het minuutje PNP/PCI configuration:
code:
1
2
3
4
PNP OS Installed       : Yes
Resources Controlled By  : Auto
Reset Configuration Data : Disabled
ACPI I/O Device Node     : Enabled

Zou dit het misschien kunnen zijn? Ik vraag het eerst ff voordat ik iets sloop :)

• Thefirstikke
  • Niet online
Je was me voor :)

• Thefirstikke
  • Niet online
ff getest, maar hij loopt nogsteeds muurvast...
Het vreemde is dat ik wel win98 voor een groot gedeelte heb kunnen installeren DMV de bootflop. dan is de HD gewoon te benaderen....

[ps]
3 posts achter elkaar! schande! :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 29 oktober 2001 15:33 schreef thefirstikke het volgende:
Bij het minuutje PNP/PCI configuration:
code:
1
2
3
4
PNP OS Installed       : Yes
Resources Controlled By  : Auto
Reset Configuration Data : Disabled
ACPI I/O Device Node     : Enabled

Zou dit het misschien kunnen zijn? Ik vraag het eerst ff voordat ik iets sloop :)
Ehm, doe je zelf een héél groot plezier, en zet "PNP OS Installed" op No. Anders gaat Windows soms in je BIOS liggen klooien.

En ff idd Reset Configuration Data op Enabled zetten, dat moet de oplossing zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 29 oktober 2001 15:36 schreef thefirstikke het volgende:
ff getest, maar hij loopt nogsteeds muurvast...
Het vreemde is dat ik wel win98 voor een groot gedeelte heb kunnen installeren DMV de bootflop. dan is de HD gewoon te benaderen....

[ps]
3 posts achter elkaar! schande! :P
Wat je ook nog zou kunnen proberen is om ff BIOS Defaults te laden, en alle settings opnieuw in te stellen. Misschien dat het dan wel goed gaat.

Virussen? Scan ze hier!

• Thefirstikke
  • Niet online
Hmmm... dat zou ik ook nog kunnen proberen ja... Het vreemde is wel dat als ik nu weer in m'n bios ga kijken de 'Reset Configuration Data' nu automatisch weer op Disabled staat? :? vaag dit :)

Als ik nu boot, en ik krijg de melding: 'Verifying DMI Pool Data' te zien hoor ik wel een keer de HD ratelen, en vervolgens gaat het lampje van de floppydrive gaat een keer branden...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 29 oktober 2001 15:41 schreef thefirstikke het volgende:
Hmmm... dat zou ik ook nog kunnen proberen ja... Het vreemde is wel dat als ik nu weer in m'n bios ga kijken de 'Reset Configuration Data' nu automatisch weer op Disabled staat? :? vaag dit :)
Da's normaal, ff logisch nadenken :P

Jij zet hem aan. Ok. Jij reboot, hij reset de data. Tot zover OK. Maar als je dan weer zou rebooten zou hij dat wéér doen. Niet helemaal de bedoeling hé :)

Virussen? Scan ze hier!

• Thefirstikke
  • Niet online
True, True :P ;)

• Thefirstikke
  • Niet online
Update:

Na het laden van de Bios defaults is een zachte reboot opeens wel mogelijk....

• Thefirstikke
  • Niet online
Iemand nog id-en? Hij werkt nog steeds niet :'(

• Thefirstikke
  • Niet online
Ik durf het bijna niet te vragen maar ehh... de tijd begint een beetje er te dringen nu.. :)
Pagina: 1