Toon posts:

welke boxenset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel erg sterk aan het denken om deze set te kopen:
JBL SCS 85. Heeft iemand die en wat zijn de ervaringen van deze set?
Ik ben van plan om hem aan een seismic edge te hangen maar ik heb geen versterker/receiver? heb je dat wel nodig bij gewone stand alone boxen? Mijn budget haalt het namelijk niet en DTS receiver en gewone boxen. Als ik deze boxen namelijk niet aan die geluidskaart krijg verbonden denk ik dat ik toch genoodzaakt ben om de Midiland S4 7100 te kopen?

Dus samenvattend:

Ik wil JBL SCS 85 kopen heb ik hier voor een externe receiver voor nodig of moet ik maar gewoon "computerboxjes" nemen?

Verwijderd

Als je gewone (zware) hifi-speakers aan je geluidskaart hangt, gaat die zwaar klippen omdat zo'n pci-slotje nooit genoeg stroom kan leveren om die speakers aan te sturen.

Goedkope versterkers kun je er compleet mee vernaggelen, zal voor je geluidskaart/pci-slot of zelfs mobo niet veel anders zijn denk ik.

Verwijderd

O jawel hoor die geluidskaart produceert genoeg energie dat je nog wat hoort.
Alleen tja kans is groot dat je pc meer geluid maakt dan je speakers :+

Je kan beter wat goedkopere speakers nemen met een simpele versterker erbij dus.
Speakers rechtstreeks aan je geluidskaart is slecht idee. Immer dat doe je met je cd-speler ook niet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

De tijd dat er versterkers in geluidskaarten zaten is wel voorbij. Je hebt dus gewoon een losse versterker of receiver nodig.
Maar als je nou slim bent, koop je geen Midiland S4-7100 setje, maar een mooi setje stereo speakers en regel je ergens een oude versterker.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 17:01 schreef MREn het volgende:
Als je gewone (zware) hifi-speakers aan je geluidskaart hangt, gaat die zwaar klippen omdat zo'n pci-slotje nooit genoeg stroom kan leveren om die speakers aan te sturen.

Goedkope versterkers kun je er compleet mee vernaggelen, zal voor je geluidskaart/pci-slot of zelfs mobo niet veel anders zijn denk ik.
:? sorry maar heb je gedronken ? :P

Als je gewone Hifiluidsprekers op je geluidskaart aansluit, hoor je gewoon niets ! Ik weet niet wat MREn voor vesterker op zijn geluidskaart heeft zitten die gaat clippen :P

Bovendien sloop je er helemaal niets mee, maar het werkt gewoon niet :) En goedkopen versterkers kan je er mee slopen ? Waarmee ? met 2 JBL luidsprekers ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 17:12 schreef Jag het volgende:
De tijd dat er versterkers in geluidskaarten zaten is wel voorbij. Je hebt dus gewoon een losse versterker of receiver nodig.
Maar als je nou slim bent, koop je geen Midiland S4-7100 setje, maar een mooi setje stereo speakers en regel je ergens een oude versterker.
Mee eens ! En ik zou zelf niet voor de JBL's gaan.. maar dat moet je natuurlijk zelf weten :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

die scs85 is echt vet gaar neem dan de scs 175 die zijn veel malen beter
Pagina: 1