Toon posts:

Dell XPS D300 pakt geheugen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de specs kan deze dell 384 mb sdram aan, alleen in werkelijkheid niet dus! daar baal ik wel van. Het is een PII-300...

Ik heb al gekeken of er een bios flash was, maar de laatste had ik al. Iemand tips?

op de site staat verder dit:

NOTES: The Dell Dimension XPS Dxxx requires memory manufactured to Intel's PC-66 SDRAM specification 1.0.
The system must consist of either all ECC or all non-ECC memory.

Purchasing memory upgrades from Dell Spare Parts ensures system compatibility; these upgrades are also covered under your system warranty.

Verwijderd

wat heb je er in gedaan dan?? als je een 256MB in hebt gedaan doet ie het idd niet... je moet dus 3x 128MB hebben...

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
Ja, en de modules moeten waarschijnlijk ook nog allemaal Double Sided zijn!

Verwijderd

Ik heb PC133 64 Mb in die pc geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Ik denk dat je idd PC66/100 (SPD) van 128Mb moet gebruiken.

Let me know :)

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:25 schreef Rogge het volgende:
Ik heb PC133 64 Mb in die pc geprobeerd, maar dat werkt ook niet.

Ik denk dat je idd PC66/100 (SPD) van 128Mb moet gebruiken.

Let me know :)
ik heb dus in m'n ex dell :) 128Mb kromprak geheugen ingestauwd 100mhz en dat deed ie perfect, het was wel een dimension xps d333 niet dat dat wat uitmaakt... heb je em trouwens gekocht van de aacc???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 15:12 schreef pjot het volgende:
wat heb je er in gedaan dan?? als je een 256MB in hebt gedaan doet ie het idd niet... je moet dus 3x 128MB hebben...
Klopt, dat weet ik, ik heb er dus 1 maal Dane Elec 128 mb van Informatique bijgeprikt (er zat 2X32 in). Ook de 128 alleen deed het niet..

Verwijderd

Ik heb de zelfde probleem gehad met de zelfde computer. Ik had geheugen gekocht werkte niet. Naar norrod mtec shit gekocht wat KAN lopen op 166mhz 2 keer 128 er in en whopa het doet het
gewoon de goeie geheugen kopen.
:)

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 16:28 schreef pjot het volgende:

[..]

ik heb dus in m'n ex dell :) 128Mb kromprak geheugen ingestauwd 100mhz en dat deed ie perfect, het was wel een dimension xps d333 niet dat dat wat uitmaakt... heb je em trouwens gekocht van de aacc???
Ja was idd een XPS d333, maar ik heb nu een Kingston (Infineon) PC100 CL2 geprobeerd en dat werkt ook niet.

IDD van de AACC, maar IK heb hem niet gekocht ;)

Hebbie wat spoecs van dat compaq geheugen want een 64Mb Compraq PC133 doet het ook niet. Op de site staat dat er PC66 Intel spec. blaaaat erin moet. Maar waar kan ik dat goedkoop vinden (ohja HCC |:( )

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je moet gewoon ff uitzoeken welk moederbord erin zit, en dan dus welke chipset. Ik gok een Intel 440LX ...

Dat betekend dat je SIMMs een bepaalde specificatie moeten hebben, check http://developer.intel.com en dan platforms, IA32, chipsets, 440LX ...

Ze moeten geloof ik in ieder geval doublesided zijn, en een bepaalde configuratie hebben kwa aantal chips en aantal MBit per chip ... staat ook aldaar :-)

edit:

waar? hier!
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/al440lx/al_mem.htm

dus *als* je de LX chipset hebt, geldt: max. 384MB in drie DIMMs van 128MB, specificatie PC66, 16Mx64 of 16Mx72 (ECC) ... En ik zeg je, PC100 RAM zou ook wel moeten werken *als* je je maar aan die MBit specs houdt!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Die Norrod Mtech "shit" zoals hier gezegd wordt is doublesided geheugen, dus zou moeten werken.

Verwijderd

Ahha bedankt,

Ik denk dat dat het probleem was.
Nu zitten er ook allemaal doublesided in. Helaas ben ik nu op m'n werk en kan ik niet kijken welke chipset het is.

OK, ik kan zeker niet zien in de pricewatch wat doublesided geheugen is.....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Doublesided is niet het enige wat telt, ook de configuratie (aantal chips, aantal datalijnen, capaciteit v/chips) is van belang ... Dat die MTec's dubbelzijdig zijn weet ik, maar dat zegt nog niets over de specs (moet 16Mx64 zijn bij Intel LX/BX geloof ik) ...

In de pricewatch kun je dat inderdaad niet zien maar er zijn een heleboel vriendelijke mensen bij online shops (ik noem een informatique, eynstein, ...) die dat graag ff voor je nazoeken in hun magazijn, als het al niet bij de uitgebreide onderdelen-info op hun site staat...

Op modules in winkels staat het niet altijd, maar vaak wel... (DaneElec en andere iets duurdere merken in ieder geval wel) search for een stickertje ...

Daar staat dan vaak iets op als:
128MB - 16Mx64 - PC66 - CL 2/2/2 ofzo

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1