Upgrade suggestie

Pagina: 1
Acties:

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Lo.

Ik heb op dit moment een P3 800 met een Geforce2 MX (32mb) en ik merk dat mijn systeempje wat moeite begint te krijgen met de games van tegenwoordig. Als ik bijvoorbeeld met Redfaction in een wat grotere level kom met meer dan 5 spelers, krijgt mijn pc het zwaar. (haperen, etc) Tijd om te upgraden dacht ik zo. Alleen nou heb ik geen geld om mijn hele systeem van top tot teen te verbouwen. Ik heb wat advies gevraagd, alleen die spreken elkaar nogal tegen. De 1 zegt dat een snellere VGA kaart (GF2 ultra of GF3) voldoende is, en de ander zegt dat ik beter een ander bord + proc (Athlon xp of P4 kan kopen. Ik heb helaas geen geld om het allebei te vervangen... :-/

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Wat kan ik het beste doen? Proc + bord, of VGA kaart? Ik speel het meeste games als Quake3, UT, Redfaction, etc. Even wat extra info over mijn huidige systeem:

P3-800mhz
512mb sdram
Asus 7100 (Gforce2 mx 32mb)
Win2k sp2
80gb HDD
etc.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:38

Zjemm

...

ik zou voor de video kaart gaan ....
een p3 800 kun je nog best een tijdje mee doen dacht ik zo.

en bovendien die mobo's en cpu's gaan zo snel in ontwikkeling dat als je iets nieuws koopt het na een aantal maand toch alweer oud is..... dr valt bijna niet tegenaan te kopen :)

suc6.
Zjemm

opensecure.nl

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik ga met Zjemm mee.
Koop een GF3 en je kunt weer een tijdje verder baggeren.
Als het na een jaartje weer traag begint te worden, dan gooi je er een andere proc in.
Sim-pel. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:38

Zjemm

...

psies sim-pel :P

opensecure.nl

Verwijderd

Voor games zeker de videokaart vervangen.

Als je nu een geforce of radeaon kaart koopt dan wordt je cpu ook minder belast, zodat die weer wat anders kan gaan berekenen. dus.......SIM-PEL :)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ok. lijkt me duidelijk.

ge-force
sim-pel :)

Thx voor de feedback
Pagina: 1