K'hep een Dictionary vol met waarden, en deze kan ik gewoon uitlezen enzo, tot zover werkt het, nu wil ik eigenlijk de keys in de dictionary gewoon als variabele namen hebben, en dan de items uit de dictionary dus als hun waarden.
in de dictionary zitten dus bijvoorbeeld
"waarde1", "40"
"waarde2", "Auto"
"waarde3", "32"
"waarde4", "fiets"
wat ik dus eigenlijk wil hebben is variabelen met de namen waarde1 t/m waarde4 met de inhoud 40, auto, 32, fiets
dus dat onderstaande werkt
if waarde2 <> "fiets" then blaat
In de (wrox) boeken hier, en op msdn kan ik bijster weinig vinden dat ik hiervoor kan gebruiken.
Kweetut, tis veel handiger die dingen gewoon in de dictionary te houden, maar dit is nu eenmaal nodig (omdat de rest van de code erop rekent, en daar kannik weinig aan veranderen).
(alles is trouwens variabel, die dingen heten niet echt waarde1 etc)
dus
waarde1 = objDictionary("waarde1")
gaat niet werken.
Heeft iemand enig id hoe ik dit kan doen?
in de dictionary zitten dus bijvoorbeeld
"waarde1", "40"
"waarde2", "Auto"
"waarde3", "32"
"waarde4", "fiets"
wat ik dus eigenlijk wil hebben is variabelen met de namen waarde1 t/m waarde4 met de inhoud 40, auto, 32, fiets
dus dat onderstaande werkt
if waarde2 <> "fiets" then blaat
In de (wrox) boeken hier, en op msdn kan ik bijster weinig vinden dat ik hiervoor kan gebruiken.
Kweetut, tis veel handiger die dingen gewoon in de dictionary te houden, maar dit is nu eenmaal nodig (omdat de rest van de code erop rekent, en daar kannik weinig aan veranderen).
(alles is trouwens variabel, die dingen heten niet echt waarde1 etc)
dus
waarde1 = objDictionary("waarde1")
gaat niet werken.
Heeft iemand enig id hoe ik dit kan doen?