Toon posts:

[ASP] Dictionary keys als variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K'hep een Dictionary vol met waarden, en deze kan ik gewoon uitlezen enzo, tot zover werkt het, nu wil ik eigenlijk de keys in de dictionary gewoon als variabele namen hebben, en dan de items uit de dictionary dus als hun waarden.

in de dictionary zitten dus bijvoorbeeld

"waarde1", "40"
"waarde2", "Auto"
"waarde3", "32"
"waarde4", "fiets"

wat ik dus eigenlijk wil hebben is variabelen met de namen waarde1 t/m waarde4 met de inhoud 40, auto, 32, fiets

dus dat onderstaande werkt

if waarde2 <> "fiets" then blaat

In de (wrox) boeken hier, en op msdn kan ik bijster weinig vinden dat ik hiervoor kan gebruiken.

Kweetut, tis veel handiger die dingen gewoon in de dictionary te houden, maar dit is nu eenmaal nodig (omdat de rest van de code erop rekent, en daar kannik weinig aan veranderen).

(alles is trouwens variabel, die dingen heten niet echt waarde1 etc)

dus
waarde1 = objDictionary("waarde1")

gaat niet werken.

Heeft iemand enig id hoe ik dit kan doen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Maar hoe wil je dan ooit die naam te weten komen?

Verwijderd

Topicstarter
Die naam is voor mij niet belangrijk

er zitten namelijk een aantal functies in een DB die worden uitgelezen en DMV eval(condition) worden deze true of false, de waarden binnen die conditie zitten ook binnen de dictionary

conditions kunnen zijn

waarde1 = 40 AND waarde2 <> "trein"
waarde3 <> 0 OR waarde4 = "12"

in weze boeit het voor mij niet wat er staat, als ik maar zorg dat waarde1 en waarde2 gevuld zijn. Makkelijkst zou dus zijn om van al die dictionary waarden dus variabelen te maken zodat die condities in principe meteen worden ingevuld.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

kun je dan niet ff een filesystemobject maken en met je variabelen verder zoeken?

ik had vorige keer een handige functie hiervoor gemaakt :) :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Je kan iets doen als
code:
1
2
3
For Each itempje In oDic
    Response.Write itempje & " = " & oDic(itempje)
Next

Uhh toch :? Ik doe niet zo heel veel met het dictionary object, maar ik dacht dat je 'm wel gewoon zo kon doorloopen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja kweet wel hoe'k em doorlopen kan :)

ID is, dat de Keys echte variabelen worden.

Maar ik geloof hier het onmogelijke te willen, dus ik schijf de waarden wel naar een file toe die'k dan gewoon als ASP kan uitvoeren.

Kweetut tis allemaal beetje wazig gedoe dit, maar dat krijg je als je moet werken met zooi die al door andere mensen gemaakt is, en die willen de source nie geven :(

mijn dank voor de input :)

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
grappig ik ben nu precies met het zelfde bezig maar kom er ook niet echt uit.

Hoe dus ook Dit toppic in de gaten want ik wil dus ook het dictionary objct gebruiken aangezien ASP geen assosiatieve array's heeft.

Ik weet alleen niet hoe ik mijn loop moet doorlopen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1