Toon posts:

Internet werkt niet meer op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een net werkje met
1e computer win98 met adsl en isdn met 2 netwerkkaartjes 1 voor adsl en 1 voor het netwerk
2e computer met win98 se netwerkkaartje

ik heb dus een (anologx) proxy server om internet te delen
Hij deed het eerst wel maar nu niet meer, maar ik kan wel nog steeds bestanden open in de andere computer en printen
dus wat moet ik doen en ik ben een beetje een newbie dus ik weet nog niet alles
en trouwens alle netwerkkaartjes zijn van het zelfde merk en type

alvast tnx

<font size="1">
Op maandag 29 oktober 2001 15:32 schreef Stylefish het volgende:
iemand
</font>

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:27

Theuno

Da Devil Crew

Okee, bestanden oversturen gaat..
maar kan je ook PINGEN ?
En evt. al een trace naar een extern ip ?
en naar een externe naam ?

Mocht het 1ste niet zijn, dan ligt het of aan een firewall oid. of aan tcp/ip (instellingen).

Kijk daar eens naar !

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan pingen naar alle netwerk kaarten maar wat betekend dat andere wat je typte

Verwijderd

Hij bedoelt of je vanaf de pc die niet direct aan internet vastzit een externe ip ( bijv. website) kan zien/vinden/zoeken (=tracen)
Of je die dus kan pingen, of dat je een Time Out krijgt...

En dat andere:
Heb je een firewall? Zet die dan ff uit.. Kan schelen :7
En of je je tcp/ip instellingen nog even na wil kijken
Maar dat begrijp je hopelijk wel >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan pingen met beiden computers maar als ik op de andere computer op internet wil (heb ik al bij comp 1 verbinding gemaakt en proxy opgestart) dan krijg ik dit boven in de titelbalk res://c:\windows\system\SHDOCLC.DLL\dnserror.html

en hij zegt kan pagina niet weergeven

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Je mag dan wel ongeduldig zijn, maar omhoogschoppen is bijzonder irritant en levert alleen maar irritatie op in plaats van antwoorden. Bovendien wordt het hier op het forum gewoon niet gewaardeerd, dus niet meer doen svp. Ook je topictitel is even gefatsoeneerd.

Met dergelijk ongeduldig gedrag kan je in de toekomst een waarschuwing tegemoetzien.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

<font size="1">
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:34 schreef Stylefish het volgende:
ja ik weet het ik ben ongeduldig maar kan iemand mij nou helpen please ;(
</font>

Verwijderd

Topicstarter
sorry
Pagina: 1