Ok ik moet voor een site (niet voor die van mijzelf heb een hekel aan achtergrondmuziek
) een intro maken maar daar moet een achtergrond muziekje bij nu wilde ik een stukje 20 sec of zo van barthezz nemen, maar is er een optie/programma om dit stukje zeg maar uit de mp3 te knippen en misschien de kwaliteit te veranderen want nu laad hij de hele mp3 mee
Verwijderd
Ik heb een tijdje terug cooledit2000 gebruikt [jaartje geleden alweer denk ik :)]... Ik zou hier eens tussen kijken, misschien kan flash zelf ook iets met mp3tjes aanpassen, maar ik ben niet zo'n flashfan, dus dat weet ik niet....
http://tucows.zeelandnet.nl/mmedia/audioedit95.html
succes, misschien wordt je wel een superDJ
http://tucows.zeelandnet.nl/mmedia/audioedit95.html
succes, misschien wordt je wel een superDJ
thx ben nu ezmp3edit aan het downen zal wel lukken als de naam op de inhoud slaat
Het is trouwens wel netjes om even toestemming te vragen voor het gebruik van een stukje Barthezz.
info@purple-eye.com <-- Platenmaatschappij, klant van bedrijf waar ik werk......ze staan wel open voor dat soort dingen volgens mij
.
info@purple-eye.com <-- Platenmaatschappij, klant van bedrijf waar ik werk......ze staan wel open voor dat soort dingen volgens mij
Maar ik neem maar 15/20 sec van het lied en het is voor een onproffesionele site (elftal van een amateurvoetbalclub
)
Moet ik dan nog steeds toestemming vragen?
Verwijderd
Jah, je publiceert iets, en het is openbaar. Maakt niet uit hoe klein of groot het stukje is. Toestemming is officieel nodig.Op maandag 29 oktober 2001 15:47 schreef StephaN het volgende:
Maar ik neem maar 15/20 sec van het lied en het is voor een onproffesionele site (elftal van een amateurvoetbalclub)
(of ze er moeilijk over doen, is iets anders,maar toch)
Ah ok zal wel even een mailtje sturen dan, maar eh hoe zit het dan bij veel cd sites kan je altijd 30 sec luisteren is dat dan wel aangevraagd?
Verwijderd
Ok, ik zal niet op de copyright onzin in gaan maar hiers de oplossing zoals ik het zou doen:
- Zet de mp3 file om naar wav met Winamp (ik neem aan dat je weet hoe dat moet)
- Edit je wav file met Sound Forge of een ander programma (cooledit werd genoemd). Als je het haastig wilt doen gebruik je gewoon de geluidsrecorder van windows, zet 't balkje op de goede plek en doe je 'Na huidige positie verwijderen' etc. etc. bla bla
- Je zet het wavje weer om naar een mp3'tje. Dat kan met winamp (is een plugin voor te downloaden) maar ook met de officiele FhG MPEG Layer-3 producer (wat een naam). Ik heb daar nog de versie van in de tijd dat ie gratis was. Kan ik wel opsturen (mail ff een mailtje naar ament@xs4all.nl)
- Zet de mp3 file om naar wav met Winamp (ik neem aan dat je weet hoe dat moet)
- Edit je wav file met Sound Forge of een ander programma (cooledit werd genoemd). Als je het haastig wilt doen gebruik je gewoon de geluidsrecorder van windows, zet 't balkje op de goede plek en doe je 'Na huidige positie verwijderen' etc. etc. bla bla
- Je zet het wavje weer om naar een mp3'tje. Dat kan met winamp (is een plugin voor te downloaden) maar ook met de officiele FhG MPEG Layer-3 producer (wat een naam). Ik heb daar nog de versie van in de tijd dat ie gratis was. Kan ik wel opsturen (mail ff een mailtje naar ament@xs4all.nl)
Hehe het is al gelukt met het geluidje hoor de intro is nu 130kb groot dat vind ik wel klein genoeg
, ik heb trouwens al een mailtje gestuurd naar dat platenlabel voor toestemming
Pagina: 1