Toon posts:

athlonxp...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers,

Ik heb nu een amd 1100 op een luckystar K7VAT moederbord... Nu wil ik misschien een amd athonxp kopen, zou die hierop kunnen??? of heb ik dan een nieuw mobo nodig???

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Vertel eens wat meer. Wat voor een chipset zit erop en degene die je het zeker kan vertellen zijn de makers van het moederbord. Kijk dus ook eens op de website. Suc6.

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
D'r zit een VIA KT133 chipset op
VIA VT 8363
VIA VT 82C686A

staat in m'n boekje...

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Ziet ernaar uit dat dat dus niet zal gaan. De xp verlangt een 133 MHz FSB en dat kan de KT133 niet (niet zonder overclocken dan). Dus zul je echt een bordje moeten aanschaffen dat minimaal 133 MHz kan leveren. Zie anders nog even hiero

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 14:41 schreef Ricochet het volgende:
Ziet ernaar uit dat dat dus niet zal gaan. De xp verlangt een 133 MHz FSB en dat kan de KT133 niet (niet zonder overclocken dan). Dus zul je echt een bordje moeten aanschaffen dat minimaal 133 MHz kan leveren. Zie anders nog even hiero
er zit een switch dinges :? op m'n mobo zodat ik m'n fsb op 133Mhz kan laten lopen... Alleen heeft m'n huidige 1100 geen ondersteuning voor... duzzzz

Verwijderd

dan heb je eigenlijk een KT133A

en dat moet wel werken.. als je mobo ook XP ondersteunt... ik vraag me af of dat wel; gaat zonder bios update

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 15:07 schreef Robszombie het volgende:
dan heb je eigenlijk een KT133A

en dat moet wel werken.. als je mobo ook XP ondersteunt... ik vraag me af of dat wel; gaat zonder bios update
Ik heb dus net vanmiddag gekeken voor een bios update, en ik kon nix vinden, ook op de site niet... krijg ik eerst zo'n stom pdf bestandje, wat dus ook al in m'n handleiding zit. |:( en daarna krijg ik zo'n bin bestandje... En die update is van augustus 2000 dus dat lijkt me ook niet echt recent... Het is een redelijk 'oud' mobo... In het boekie staat dus dat het alleen durons en thunderbirds ondersteund... want die athlon xp waren toen natuurlijk nog niet uit...

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Mail de fabrikant ffkes...
Weet je het meteen zeker...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1