probleem compilen evolution mail (gal versie)

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus de source van evolution gedownload, en wilde het compilen, dus eerst ./configure gedaan, toen gaf ie aan dat ik versie 0.8 van gal (GNOME Application layer) had, en ik 0.13 nodig had, dus ik die gedownload en zonder problemen gecompiled en geinstalleerd, dus ik opnieuw ./configure bij evolution, maar dan geeft ie weer aan dat ie gal niet kan vinden, en er staat bij dat als ik het wel geinstalleerd heb, en die melding komt, ik de readme moet raadplegen.
Maar ik kan dus niks vinden in de readme aangaande gal.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
tnkx.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je hebt het waarschijnlijk gecompileerd in /usr/local/? en evolution zoekt het in /opt/gnome/? denk ik. Dus je moet ff met ./configure gal ergens anders naar toe sturen of proberen een extra dir op te geven bij evolution!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Heb het probleem gevonden, in de het conf bestandje van gal in de dir /opt/gnome/lib, stond een verwijzing naar de oude 0.8 versie..
nu werkt het ..

tnkx

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Hmm ik heb eenzelfde probleem, alleen heb ik geen /opt/gnome directory, laat staan /opt/gnome/lib
Waar kan ie em dan hebben neergezet?

XBO: Michaël#3318

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Heb em trouwens als rpm geinstalleerd..
De vorige versies (4 en 7) heb ik weggehaald.

XBO: Michaël#3318