Tbird 1.4Ghz welk mobo?

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
Ik ben vanplan een Tbird 1.4Ghz te kopen, ik had gedacht aan een Abit kt7e maar toen ik bij hardwareinfo de test gelezen heb ben ik een beetje geschrokken en wil liever een ander mobo.

ik wil op het mobo:
Tbird 1.4Ghz (266)
ata-100
en zo min mogelijk extra zooi. en het liefst wel een beetje stabiel maarja dat wil iedereen =) :+

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gebruik eerst eens de SEARCH functie.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

MSI K7T266 Pro2 ( nieuwe KT266a chipset van VIA )
Asus A7V266-E ( zelfde chipset )

heb je iig een 'nieuw' mobo ...

Ad Astra Per Aspera

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Asus A7V133 FL 329,- (in de pricewatch)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gewoon 1 met een socket A, dan zit je sowieso goed :+

offtopic:
Rick2001, ik heb het 80-aderige kabel probleem opgelost hoor

20*350ZO45°

Verwijderd

Waarom koop je geen Athlon XP proc. die zijn bijna
evenduur. En die draait ook op een Asus A7V 133.

Verwijderd

Of je wacht gewoon nog even op de Nvidia 420... heb je meteen lekker geluid... netwerkkaart erin... hij speculeert alvasst voor je processor enzo ofzo...
en nvidia las ik gisteren dat ze de moederborden voor rond de 350 gulden in de winkel willen.. ik kies altijd voor msi door de live update en de stabiliteit EN snelheid...

[Admin break]
Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verder is dat plaatje helemaal ontoepasselijk. Je kan een OW in je mailkist verwachten.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 29 oktober 2001 14:18 schreef Robszombie het volgende:
[url="http://Plaatje_dat_verschrikkelijk_goor_is.jpg"][afbeelding][/url]
Idioot :( :r

20*350ZO45°

• Roughy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 20:24
Waarom niet een ECS K7S5a??
Heb ik ook en bevalt uitstekend, enig "nadeel" is dat overclocken niet kan. Kostte me fl. 189,-. Bij Gistron.

Wat mij betreft een aanrader!

Verwijderd

Dat ligt er aan hoeveel geld hij aan een moedervbord wil uitgeven he? en ik ken dat ECS bord waar je het over hebt. Ik bwen niet zo heel blij over de bios. en je kunt niet eens 4 usb apparaten gebruiken omdat hij dan gaat flippen. Die Nvidia chipset gaat sowieso een stuk sneller zijn en er zitten al een hoop goede dingen ingebouwd zoals die netwerkkaart,videokaart en geluidskaart.

nog een zombie out :)

• PreDaTorY
tnx voor de reacties, ik wil mijn pc ff goedkoop upgraden, een vriend van me wil me duron kopen en veel meer als 650 piek kan ik niet uitgeven.. :((( ik ga ff kijken naar het msi bordje. en daarna heel stiekem naar een athlon xp kijken als ze niet te duur is...

• Roughy
Ik word wel blij van de bios van mijn mobo. Meer dan vier USB apparaten??? Ik heb er aan een voor mijn toetsenbord en mijn muis genoeg. En er zitten voor die prijs een netwerkkaart en een geluidskaart ingebouwd. En we hebben het natuurlijk wel over DDR geheugen. Verder is dit moederbord zeer stabiel en het kost relatief erg weinig.

Ik blijf erbij dat het een aanrader is!

• PreDaTorY
Op maandag 29 oktober 2001 14:44 schreef Roughy het volgende:
Ik word wel blij van de bios van mijn mobo. Meer dan vier USB apparaten??? Ik heb er aan een voor mijn toetsenbord en mijn muis genoeg. En er zitten voor die prijs een netwerkkaart en een geluidskaart ingebouwd. En we hebben het natuurlijk wel over DDR geheugen. Verder is dit moederbord zeer stabiel en het kost relatief erg weinig.

Ik blijf erbij dat het een aanrader is!
is het ook een beetje stabiel bordje dan? ik heb opzich niet echt veel functies nodig en overclocken tja... hijs snel zat dan =) kan dr trouwens ook een athlon xp op?

edit:
ik vind het mobo alleen wel heel erug goedkoop.. met lan kaart erbij! 190 piek... dr moet toch ergens een nadeel zijn ofzow :?

• Roughy
Het is uit verschillende tests naar voren gekomen dat het een zeer stabiel moederbord is. Ik heb dat twee weken geleden(toe ik mijn compu aan het uitzoeken was) tijdens mijn speurtocht over internet uitgevonden. Een Athlon XP lijkt me ook geen probleem. Gewoon een goed moederbord voor een normale prijs.

Verwijderd

tja ECS is goedkoop en SIS is goedkoop... op zich is hij wel stabiel ja... dat wel;... maar voor 350 gulden heb je dan
Nvidia Geforce 2
5.1 digital geluidskaart. met veel dingen die de audigy niet heeft
netwerkkaart die veel minder processor vermogen slurpt... heb ik gisteren nog een test van gelezen.. een 3com slurpt 15% van je processor en die lan kaart van nvidia minder dan 5%
maar ja het is jouw geld..

en anton die icon sturen lukt me niet :(
verder zie ik hier neiemand anders met icon.... en sorry van de oveerlast kzal het niemeer doen... ik weet niet wat die wo inhoud maar zal ik vanavond wel lezen in me mail

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Zie onderstaande configuratie, werkt perfect. ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• PreDaTorY
Op maandag 29 oktober 2001 14:18 schreef Robszombie het volgende:
Of je wacht gewoon nog even op de Nvidia 420... heb je meteen lekker geluid... netwerkkaart erin... hij speculeert alvasst voor je processor enzo ofzo...
en nvidia las ik gisteren dat ze de moederborden voor rond de 350 gulden in de winkel willen.. ik kies altijd voor msi door de live update en de stabiliteit EN snelheid...

...
heeft het zoveel voordeel om dan een Nvidea 420 mobo te nemen als ik al een netwerkkaart heb en een 5.1 geluidskaart? kijk al ie veel sneller is is het een erug leuke optie :) moet ik ff een koper voor me geluidskaart vinden en dan heb ik die 50 piek extra uitgave er ook wel weer uit... B-)

Verwijderd

(8>

Voor weinig geld , maar lopen als een gek een Eagletec moederboard.

Zit een SIS chip setje op die vooral gemaakt is voor AMD proc's.

Site van die board makers is simpel maar duidelijk.

www.eagletec.nl

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 14:10 schreef PreDaTorY het volgende:
Ik ben vanplan een Tbird 1.4Ghz te kopen, ik had gedacht aan een Abit kt7e maar toen ik bij hardwareinfo de test gelezen heb ben ik een beetje geschrokken en wil liever een ander mobo.

ik wil op het mobo:
Tbird 1.4Ghz (266)
ata-100
en zo min mogelijk extra zooi. en het liefst wel een beetje stabiel maarja dat wil iedereen =) :+
wat dacht je van een shuttle mobo AK31 v3.1 met via KT266A chipset en 4 DDR-ram slots tot 3GB geheugen!!!!!! kijk eens op www.shuttleonline.com voor zeer goede revieuws van dit bord. Ik ga er in ieder geval eentje kopen op de hcc-dagen samen met een Tbird 1400+ en een hecrules prohet 4500 KYRO_II

ik heb nu een abit BE6-II met celeron733@825 (256mb)met viper v770 draait redelijk maar ook niet meer dan dat
Pagina: 1