Configuratiesoftware voor HP Jetdirect 300x

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01
Ik heb hier een HP Jetdirect 300x printservertje liggen. Dit ding is alleen altijd gebruikt in een Novell omgeving. Nou wil ik dit apparaat gaan gebruiken voor een Win2k netwerk omgeving alleen kan ik de configuratiesoftware nergens meer vinden. Ik heb ook al op de site van HP zelf gekeken maar daar kan ik alleen nieuwe firmware downloaden.

Iemand misschien die weet waar ik die software/drivers vanadaan kan halen?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
jetadmin kun je niet meer downloaden, maar die configsoftware wel hoor.

dat is niet de meest comfortabele maar ja, trouwens ondersteund dat ding van jou geen web configuratie.

als je er een printer aan hangt en een configpagina afdrukt, heeft het ding dat geen ip adres? aan kun je em daarmee misschien wel configgen.

• MadMax
Ik zal het eens proberen om zo'n pagina af te drukken. Weet je misschien waar ik die configsoftware kan downloaden?

Verwijderd

Misschien nog onorthodoxer maar probeer eens met Telnet.
Uiteraard eerst een "ARP -s <ip-adres> <netwerk-adres>" om aan het netwerkadres een ip-adres te koppelen voor dat werkstation. Daarna zou je moeten kunnen telnetten naar dat IP-adres en (eventueel) wijzigingen kunnen doorvoeren...denk ik ;)

• MadMax
Hmm, tsja, dat zou ook een oplossing kunnen zijn maar is op dit moment voor mij toch iets te ingewikkeld :?

Verwijderd

Hallo MadMax, hier http://www.utcc.ac.th/download/driver.asp kun je hp jet admin downloaden jij hebt hpjanten nodig.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
JetDirect kastje resetten!!

Zet er spanning op, hou connectknopje (zo heet ie volgens mij) paar seconden vast, totdat de lampjes een paar keer geknippert hebben, opnieuw in netwerk plaatsen en je kunt weer verder met instellen.

Verwijderd

ik heb ook een hp jetdirect 300x
nu ook aan een windows pc hangen
maar als ik test pagina (config page) print
heeft dat ding geen ip adres (0.0.0.0)
en geeft aan not configured
nu heb ik jetadmin voor windows nt of 2000
en die kan hem ook niet configgen of vinden ook niet via zijn hardware nummer.
Pagina: 1