Hoe waterkoeling fitting vastmaken?

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
Ik ga een simpel waterblokje maken.
Nou vroeg ik me af hoe de meesten de fitting vast monterden op het blok zef.

dus waar de slang overheen komt?
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/test/images/water_blocks/Socket%20Version%20Large.gif

iemand iedeen? ervaringen?

Verwijderd

Gaatje boren schroefdraad tappen ???

Suc6 Henk:P

• HermeS
Op maandag 29 oktober 2001 14:16 schreef Interceptor II het volgende:
Gaatje boren schroefdraad tappen ???

Suc6 Henk:P
ik zat ernatuurlijk wel aan tedenken, als je die dingen erin schroeft dan zit het muur en muur vast. dat zou mooi zijn. maar wat bedoel je met tappen?

kun je zomaar het profiel van schroefdraad erin boren ofzo?

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Op maandag 29 oktober 2001 14:26 schreef HermeS het volgende:

[..]

kun je zomaar het profiel van schroefdraad erin boren ofzo?
Schroefdraad tappen doe je door eerst een gaatje te boren, om vervolgens met een tapsetje het draad erin te tappen.
Klaar :)

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Gebruik wel wat teflon tape om hem dicht te maken, en als je zeker wil weten dat ie dicht zit zou je hem er ook nog in kunnen solderen.

Ik heb bij mijn blok 2 12mm koperen pijpjes ingesoldeerd, zit muurvast en kan ook niet lekken. De deksel heb ik met een epoxy lijm op het blok vastgezet.

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

moved HA >> OCM

• HermeS
wat kost z'n tappen setje ongeveer?

wist niet dat dat namelijk kon, maar het lijkt met een betere oplossing dan solderen.

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Tabsetje kan nog tegen vallen kwa kosten.

Ik heb trouwens geen teflontape of gastape gebruikt maar een lijm (weet ff niet hoe ie heet een soort vloeibare pakking).

One of the animals has left its cage today.

• HermeS
Op maandag 29 oktober 2001 23:09 schreef mrknowitall het volgende:
Tabsetje kan nog tegen vallen kwa kosten.

Ik heb trouwens geen teflontape of gastape gebruikt maar een lijm (weet ff niet hoe ie heet een soort vloeibare pakking).
als ik gewoon een gat in boor. een hier dat ding indruk met die lijm, zal hij het dan houden? erkomt niet alteveel druk optestaan, maar lekkage heb ik liever niet

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 29 oktober 2001 16:09 schreef Sciatic het volgende:
Gebruik wel wat teflon tape om hem dicht te maken, en als je zeker wil weten dat ie dicht zit zou je hem er ook nog in kunnen solderen.

Ik heb bij mijn blok 2 12mm koperen pijpjes ingesoldeerd, zit muurvast en kan ook niet lekken. De deksel heb ik met een epoxy lijm op het blok vastgezet.
Hard- of zachtsolderen? Hardsolderen zou nog wel eens ff wennen zijn voor mensen die dat nog nooit hebben gedaan

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Reut

Reut

Op maandag 29 oktober 2001 23:02 schreef HermeS het volgende:
wat kost z'n tappen setje ongeveer?

wist niet dat dat namelijk kon, maar het lijkt met een betere oplossing dan solderen.
Ik heb ooit eens een tapsetje gekocht voor 30 piek bij de V&D.
Verwacht dan alleen niet dat je rvs kunt tappen. Koper en andere zachte metalen gaat prima.

• HermeS
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:47 schreef Reut het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een tapsetje gekocht voor 30 piek bij de V&D.
Verwacht dan alleen niet dat je rvs kunt tappen. Koper en andere zachte metalen gaat prima.
okay bedankt zal mijn ogen open houden, en nog ff aan een kennis met materiaal navragen of hij er nog eentje heeft liggen.

weet jij toevalig of je er zomaar een gat (doorsnee 10mm, en diepte 50mm) in koper kunt boren, of moet ik dat ook nog koelen omdat ik anders het boortje/blok sloop

• Reut

Reut

Je kunt volgens mij dan het best eerst een gaatje van 5mm boren en deze dan naar 10mm uitboren. Boor niet op vol vermogen maar laat het boortje op een laag tempo door het metaal gaan (niet duwen). Smeren/koelen lijkt me niet echt nodig.

suc6

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Rustig boren, liefst in een kolomboor, smeren kan met olie of met spiritus. (is meer een koelmiddel, maar werkt goed, vooral bij aluminium)

Tappen is het maken van een schroefdraad in een al aanwezig gat. Messing slangpilaren hebben geen metrische draad, maar gasdraad, waarvoor tappen veel moelijker te krijgen zijn. Ik heb zelf een paar setjes liggen, 1/8", 1/4", 1/2". 3/8" is ook een gangbare maat, maar moet ik nog even halen. (In Gouda zit een metaalwarengroothandel die die dingen heeft, Goudsche Ijzerwaren)

Mij heeft het ongeveer 200,- gekost, wat ik nu heb.

Als je naar Gouda of reeuwijk wilt komen, wil ik er best schroefdraad in maken, geef dan even een mailtje, wat ik zeer onregelmatig uitlees. (ben aan het verhuizen)

Maar je kan ook een te groot gat boren, en de boel vastsolderen.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

tapsetje: nu in de aanbieding bij gamma voor 25 piek! (zag ik net in de folder staan, die ik onder het eten las...)

ik weet alleen niet of het de juiste maat is...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• HermeS
okay bedankt iedereen voor de adviezen.
ik kom er nu wel uit.

heb me gister alleen nogal gesneden tijdens de repareaties van mijn fiets :( . dus ik zal het even moeten uitstellen.

Herman, Het is nogal verweg zeg maar, en een kennis van mij heeft nog een setje liggen zei hij. Maar harstike bedankt voor het aanbieden.
Pagina: 1