Waar kabel modem plaatsen, bij TV of PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47
hallo,

ja ik krijg eindelijk kabel *D ....ik moest lang wachten want in onze plaats was het nog niet mogelijk. Nu heb ik alvast 15 meter COAX kabel gekregen welke ik zelf aan moet leggen, geen probleem. Maar nu hoorde ik dat je het kabel modem het beste zo dicht mogelijk bij je kabel aansluiting kunt zetten, met andere woorden COAX kabel zo kort mogelijk houden en de rest met UTP doen naar je PC, die boven staat.

iemand ervaring mee?

Gaat trouwens op een 3com kabel modem

PS. ik heb ik de search gezocht maar niet echt een antwoord gevonden

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Het lijkt mij idd ook dat COAX langzamer is, maar UTP is nogal duur, en als je die COAX toch al hebt.

En als veel mensen in de omgeving ook Kabelinternet hebben is het toch al reuzelangzaam, dus... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

sinds wanneer bestaan er 3com kabelmodems :?
je bedoelt zeker nic.. maar lekker dichtbij de kabelingang plaatsen en de rest met utp doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Jup, de coax-kabel moet je zo kort mogelijk houden, daarin treedt namelijk het eerst/meest signaalverlies op. UTP kan wel tot een metertje of 100 voordat de kwaliteit van het signaal achteruitgaat..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22098

Op maandag 29 oktober 2001 15:53 schreef Zap het volgende:
Jup, de coax-kabel moet je zo kort mogelijk houden, daarin treedt namelijk het eerst/meest signaalverlies op. UTP kan wel tot een metertje of 100 voordat de kwaliteit van het signaal achteruitgaat..
jep ik had het eerst ook anders om heb de kabel ingekort gaat nu allemaal stukje sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07

Fuelke

Forza Ferrari

De enige kabelprovider in België, Telenet wil enkel maar de modem dicht bij daar waar de kabel het huis binnenkomt plaatsen en de rest met UTP overbruggen (die kabel wordt gratis gelevert, met een maximum van 25 meter), dus ik denk dat je hem het best zo dicht mogelijk bij de kabeltoevoer zet, maar anderzijds zit je nu toch al met een lange coax-kabel dus ...

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31119

Je kabelmodem idd zo ongeveer in de kabelaansluiting zetten en dan lekker met UTP naar je pc. Heb ik ook, scheelt echt met signaal.
En zo duur is UTP nie vinnik...
15 meter coax raak je ook heus wel kwijt aan iemand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En ik ben lekker eigenwijs geweest en heb gewoon 12,5 meter COAX en dan pas UTP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

Op maandag 29 oktober 2001 17:24 schreef IceStorm het volgende:
En ik ben lekker eigenwijs geweest en heb gewoon 12,5 meter COAX en dan pas UTP :P
maar wel een goede verbinding of issie brak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38241

Bij Telenet (Belgie) weigeren ze gewoon een coax van langer dan 12 meter te leggen! Ook mag de splitter niet in de kruipkelder geinstalleerd worden!

Bij mijn vriendin staat dus de modem op de videospeler, en vertrekt van daaruit de utp kabel van een meter of 15!

Boven de 12 meter coax zou het signaal te zwak worden, lulde die telenet gast :p

greetzzz
killer1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
Nee ik bedoel ook een 3Com kabel modem, een beetje net een haaie vin
Op maandag 29 oktober 2001 14:45 schreef mafiasven het volgende:
je bedoelt zeker nic.. maar lekker dichtbij de kabelingang plaatsen en de rest met utp doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op maandag 29 oktober 2001 21:07 schreef GeBas het volgende:
Nee ik bedoel ook een 3Com kabel modem, een beetje net een haaie vin
[..]
Bedoel je niet Com21? Die hebben ook zo'n soort haaievin-model..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In bijna alle regio's gaat het er anders aan toe... (zijn ook al diverse topics over geloof ik)
In regio rotterdam is het in ieder geval zo dat de monteurs het kabelmodem zo dicht mogelijk bij het 1ste binnenkomende punt van de kabel neerzetten. Omdat je nl. op dat punt geen/weinig signaalverlies heb (als je hem daarna met een splitter laat lopen naar je tv aansluiting naarboven heb je zowiezo al 2x demping op je kabelsignaal ... je splitter EN je wcd'tje wat boven zit voor je tv/radio aansluiting).
En de monteurs sluiten nooit het kabelmodem aan op een zelf doorgeluste coax kabel (omdat de meeste mensen 'gamma' coax kabeltjes kopen van 1piek per meter en deze teveel signaalverlies heeft op je kabelsignaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Hier hangt het modem iig bij het punt waar de kabel binnenkomt, de coaxkabel is zo'n 30cm schat ik.. De draad die hier het huis binnenkomt via de leiding is trouwens erg gaar, heel de buitenlaag (isolatie) is eraf en er zitten een hoop knikken in..maar toch is m'n verbinding heel lekker, valt me 100% mee :)
De UTP-draad gaat het halve huis door.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:45

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

@home gooit hier het modem direct naast de kabelingang en trekt dan verder met zo'n UTP kabel en dat zat allemaal bij de installatiekosten (Maar dat maakt mij nix uit, ik hoef(de) het niet te betalen)

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 20:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 29 oktober 2001 17:26 schreef mafiasven het volgende:
maar wel een goede verbinding of issie brak :?
Hij is hartstikke perfect. Ik schijn de laagste ruislevels te hebben in heel Rosmalen ongeveer (uhm geen idee hoe ze dat meten maar dat zeggen ze :P). Werkt hartstikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op maandag 29 oktober 2001 15:53 schreef Zap het volgende:
Na een metertje of 35 heb je toch echt een versterker nodig (een hub of een router).
En inderdaad de coax moet zo kort mogelijk. Het ligt eraan hoever je van de versterker in de wijk af zit of het uit maakt of niet. maar als je net aan het einde zit heb je kans op veel storing op je lijn.
Op maandag 29 oktober 2001 23:23 schreef IceStorm het volgende:
Hij is hartstikke perfect. Ik schijn de laagste ruislevels te hebben in heel Rosmalen ongeveer (uhm geen idee hoe ze dat meten maar dat zeggen ze :P). Werkt hartstikke prima.
Dan heb je veel geluk toevallig. Maar ik heb af en toe mtoch het idee dat rosmalen een beetje voorgetrokken word bij @home. Alle nieuwe producten worden daar getest. nu @home Business??? en die garanderen 10 mbit met een vast IP.
Wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14589

bij ons (QuickNet) mag de coax tussen aansluiting en modem maar 1 meter zijn voor de beste performance >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 23:23 schreef IceStorm het volgende:

[..]

25 meter Coax zal ook wel werken maar omdat er nu eenmaal vaker een probleem met ruis is met een lange coax kable worden ze tegenwoordig gewoon naast de "groene" kable gehangen.
Op maandag 29 oktober 2001 13:48 schreef GeBas het volgende:
Nu heb ik alvast 15 meter COAX kabel gekregen welke ik zelf aan moet leggen, geen probleem.
Ik hoop voor je dat het kwalitatief goed coax is dan..
Op maandag 29 oktober 2001 14:45 schreef mafiasven het volgende:
http://www.3com.co.uk/products/cablemodem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
De UTP kabel, heb ik ook in huis, moet ik deze als "cross" of als "straight" afknijpen?

en moet ik 4 of alle 8 de adertjes gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
  • Laatst online: 04-04-2024
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:31 schreef GeBas het volgende:
De UTP kabel, heb ik ook in huis, moet ik deze als "cross" of als "straight" afknijpen?

Je moet geen cross hebben cross is om een verbinding te maken tussen 2 pc's en verder niet.

Ik zou alle 8 doen, mochten ze dadelijk een hogere snelheid ondersteunen hoef je alleen je nic om te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
de monteur bij ons heeft ook de modem DIRECT naast de tv-kabel ingang in ons huis geplaatst en de rest "gewone" kabel (ik ken de termen niet, maar volgens mij is het idd sneller ja.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
heb m'n kabelmodem aan 13 meter coax liggen, vandaaruit 20 meter utp naar de zolder :)

absoluut geen brakke verbinding..chello op snelle server constand met 170/180kb/s

ps. tussen de modem en mijn pc zit maar 1 meter utp ofzow.. zelfde snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 17:16

Bergen

Spellingscontroleur

Op dinsdag 30 oktober 2001 15:33 schreef G-PHREAK het volgende:
heb m'n kabelmodem aan 13 meter coax liggen, vandaaruit 20 meter utp naar de zolder :)

absoluut geen brakke verbinding..chello op snelle server constand met 170/180kb/s

ps. tussen de modem en mijn pc zit maar 1 meter utp ofzow.. zelfde snelheid..
Euhh ok dat er vanaf je WCD naar je modem 13 meter coax ligt is duidelijk, maar tussen je modem en je pc, zit daar nou 1 meter of 20 meter tussen? 1 meter lijkt me als ik naar je laatste zinnetjes kijk maar waar is die 20 meter dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
Oke thanks. Ik heb nu zowel een coax kabel als een UTP kabel naar boven gelegd. Ik ga gewoon beide opties proberen en kijken welke er sneller is. Alleen nog ff de RJ45 stekkertjes er op knijpen en de kabel boer mag komen:)

Oh ja ik wil ook nog ff kwijt dat XP een geweldig systeem is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:00 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Na een metertje of 35 heb je toch echt een versterker nodig (een hub of een router).
Ehm theoretische 104 meter
en in de praktijk dan wordt het wel 10 mbit kan je de 250 nog wel eens halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Ik heb hier 80 cm COAX en 40 meter UTP. Werkt als een trein!

Ik heb gisteren een linux-iso'tje gedl't tegen een gemiddelde dl-snelheid van 485 KB/s (met DAP 5.0 en XP).

Met XP gaat het allemaal net wat vlotter dan met 98, is mijn bevinding.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:31 schreef GeBas het volgende:

Er zijn maar 4 adertjes gebruikt in standaard UTP-ethernet. Om het kabelmodem aan je PC aan te sluiten moet je een 'straight'-kabel maken, maarbij de adertjes 1,2,3 en 6 aan elkaar verbonden moeten worden.

Gebruikt:
1: Wit-Oranje
2: Oranje
3: Wit-Groen
6: Groen

Ongebruikt:
4: Blauw
5: Wit-Blauw
7: Wit-Bruin
8: Bruin

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:02 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Euhh ok dat er vanaf je WCD naar je modem 13 meter coax ligt is duidelijk, maar tussen je modem en je pc, zit daar nou 1 meter of 20 meter tussen? 1 meter lijkt me als ik naar je laatste zinnetjes kijk maar waar is die 20 meter dan voor?
meterkast-->13meterCOAX-->modem-->1meterUTP-->mijn pc-->20meterUTP-->andere pc

snappie :)
Pagina: 1