Toon posts:

zelf resetknop maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compaq pc waar geen resetknop op zit en die zou ik er graag op willen hebben (de mogelijkheid zit niet op het mobo).
zou je dat ook in je kast kunnen maken door bijvoorbeeld een schakelaartje te maken tussen 1 van de voedingsdraden op het mobo op zo.
bvd

Verwijderd

Euh...een stroomonderbreken tussen je PC en de voeding (stopcontact) zetten ??? :P

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wildat het gewoon net is als bij een normale resetknop dat de coolers en de voeding gewoon blijven draaien

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

heb je het hier over een normale compaq of zo'n compaq presario geval

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Dan kun je net zogoed de stekker van je PC der ff in&uit trekken, net zo slecht... een resetknop is dus ook niet een simpele stroomonderbreker. Bepaalde circuits krijgen nog wel stroom en bepaalde circuits weer ff niet om ze te resetten. En ik denk ook niet dat je dat zelf ff kunt maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een ouwe compaq deskpro maar is er niet ergen een -draad van de voeding naar het mobo die je met een drukschakelaartje ff kan onderbreken

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:56 schreef PsyFlux het volgende:
de stekker van je PC der ff in&uit trekken
das een goed idee :P

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 29 oktober 2001 13:56 schreef PsyFlux het volgende:
Dan kun je net zogoed de stekker van je PC der ff in&uit trekken, net zo slecht... een resetknop is dus ook niet een simpele stroomonderbreker. Bepaalde circuits krijgen nog wel stroom en bepaalde circuits weer ff niet om ze te resetten. En ik denk ook niet dat je dat zelf ff kunt maken.
Hoe vaak zal je moeten resetten dan?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Simpelste oplossing is dus gewoon een aan/uit schakelaar in je power-cable in te bouwen. Ik neem aan dat ik verder niet hoef uit te leggen wat ik bedoel....

P.s. sommige zullen zeggen, daar heb je toch de aan/uit knop voor, en dan zeg ik, maar die moet je 8 sec. (ofzo) indrukken en af en toe werkt hij niet eens (als je PC echt zwaar in de war is).

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:21 schreef Righteye het volgende:

P.s. sommige zullen zeggen, daar heb je toch de aan/uit knop voor, en dan zeg ik, maar die moet je 8 sec. (ofzo) indrukken en af en toe werkt hij niet eens (als je PC echt zwaar in de war is).
da's alleen bij een ATX kast zo. En als hij een computer heeft waar niet eens een reset knop op zit, dan denk ik dat het een AT kast is waarbij de aan/uit schakelaar dus niet op het mobo zit maar rechtstreeks op de voeding.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
zelf resetknop maken gaat niet, als het niet in het mobo geïntegreerd is. Want zo'n reset knop zit in het hele circuit van het mobo, dus dat kan je niet zomaar ff zelf maken. Bij een reset wordt het geheugen leeggegooid dus dan moet de computer vanzelf resetten.
Ik denk dat het gewoon het handigst is om het zonder reset knop te doen als ik jouw was :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59
Op maandag 29 oktober 2001 17:21 schreef Righteye het volgende:
Simpelste oplossing is dus gewoon een aan/uit schakelaar in je power-cable in te bouwen. Ik neem aan dat ik verder niet hoef uit te leggen wat ik bedoel....

Bij mij kun je dat trouwens instellen in de BIOS.
4 sec. delay of instant off :+
Pagina: 1