Toon posts:

AMD TB 1500 of een AMD XP tot 1800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe computer kopen mijn keuze is uitgegaan na een AMD. Nu zijn er pas geleden nieuwe processoren bijgekomen van AMD de XP serie van 1600 t/m 1800 Mhz. Het probleem is dat een XP 1800 maar op 1.53 Ghz draait. Mijn vraag is dus wat kan ik beter nemen of wat is merkbaar sneller een AMD TB 1500 Mhz of een AMD XP 1800 Mhz?

Ik hoop dat er snel een reactie komt op deze post dan kan ik snel een nieuwe pc gaan halen en bouwen.

Grz. Stepzand B-)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:18
Ga eerst eens wat reviews lezen, dan kun je het verschil in snelheid met eigen ogen zien...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
de xp is sneller
maar de prijs is hoger

daarbij komt nog dat jij beide processors wel tot 1.8ghz kan overclocken

wat rest is de prijs maar dat mag je zelf uitmaken.
Als student zou ik de tb nemen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Om te beginnen: Een TB 1500 bestaat niet.

Waarom koop je een XP ipv een TB:
- sneller op dezelfde kloksnelheid
- hogere kloksnelheid
- minder warmteproductie, dus beter overklokbaar

Waarom koop je geen XP ipv een TB:
- de XP is ietsiepietsie duurder

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welkom bij tweakers! Voor je fanatiek begint te posten, zou ik je aanraden om de faq's even te lezen, zodat je weet wat de etiquette hier is.

Verder is tweakers.net een geschikte startplek om meer info te zoeken over de Athlon XP, kijk ook eens op tomshardware.com dan kun je je eigen conclusie trekken en hoeven de mensen hier niet 1000 keer hetzelfde antwoorde te geven.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Athlon XP 1600+ = 1.3Ghz!!!!
Athlon XP 1800+ = 1.5Ghz..... dat je m ff weet.. das dus de hele kloe ( ;) ) in dit zootje!! :P

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 22-08 20:41
Die Athlon Xp 1800+ die inderdaad op 1,533GHz loopt is wel razendsnel. Windows XP start op in zo'n 6 sec. Dus vanaf aanzetten tot en met desktop met icoontjes. Wel op een vers geinstalleerd systeem natuurlijk. Mijn broer heeft nu zo'n ding met 756mb DDR RAM en een 40 gig IBM hd op 7200 toeren en dat ding loopt supersnel. Als je de tests ziet dan is ie vergelijkbaar met een P4 op 1,8GHz. Een thunderbird zou ik zeker niet meer kopen.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 29 oktober 2001 13:41 schreef jeroen__online het volgende:
Athlon XP 1600+ = 1.3Ghz!!!! FOUT 1.4 GHZ :P
Athlon XP 1800+ = 1.5Ghz..... dat je m ff weet.. das dus de hele kloe ( ;) ) in dit zootje!! :P

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 13:41 schreef jeroen__online het volgende:
Athlon XP 1600+ = 1.3Ghz!!!!
AMD XP 1600+ = 1,4GHz

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Op maandag 29 oktober 2001 14:27 schreef Frijns.Net het volgende:
Die Athlon Xp 1800+ die inderdaad op 1,533GHz loopt is wel razendsnel. Windows XP start op in zo'n 6 sec. Dus vanaf aanzetten tot en met desktop met icoontjes. Wel op een vers geinstalleerd systeem natuurlijk. Mijn broer heeft nu zo'n ding met 756mb DDR RAM en een 40 gig IBM hd op 7200 toeren en dat ding loopt supersnel. Als je de tests ziet dan is ie vergelijkbaar met een P4 op 1,8GHz. Een thunderbird zou ik zeker niet meer kopen.
Hmm laat ik nou net over uiterlijk 2 maanden een AthlonXP met KT266 mobo & veel DDR Ram en 7200RPM ATA100 schijfje gaan kopen :) Dat wordt smullen.... (zelfs met m'n GF2pro :) )

• I_stealth_I
  • Laatst online: 24-08 12:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[roep mode]

Deze vraag is al een aantal malen gesteld! En kijk nou eens op www.hardwareinfo.nl daar staat een actuele en zeer uitgebreide review tussen deze AMD's en de INTEL P4!

Sorry! :)

[roep mode]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt alvast voor de reacties
maar ik weet zoals een stel schreven dat de XP versie niet op het zelfde aantal Mhz draait als er staat dat de 1800 XP niet 1800 Mhz snel is maar 1.53 Ghz dus julie zeggen neem gewoon een thunderbird....
Welk moederbord kan ik daar dan het beste bij nemen?
Wel snel maar hij hoeft niet voor extreem overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ff terug komen op men vorige post...
Ik heb op de homepage die I_Stealth_I had gegeven veel informatie gevonden, dus bedankt voor de homepage.
Het beste kan ik nu dus een AMD 1800 XP kopen!!!
Maar wel moederbord kan ik daar het beste bij doen?
alvast bedankt

Stepzand *D

• Surcouf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Neem in ieder geval een mobo met de Via kt266a chipset. Deze chipset is op dit moment de snelste die te krijgen is voor een AMD processor. Bijvoorbeeld de MSI K7T266pro2
Ze zijn alleen nog niet echt goed verkrijgbaar. Wat dat betreft kun je het beste eens bij de pricewatch van tweakers.net kijken.

Yo people, take my advice. Take of your pants and slide on the ice!

Verwijderd

Wel duurder dan de ECS K7S5A SIS 735 chipset dus. Maar goed. Wel weer A-merk natuurlijk MSI.
Rond 329 ex btw heb je al een KT266a boordje inderdaad. Maar de ECS is 189 ex btw :D Leuke prijs voor een bijna A-merk boordje. Mensen schrikken meestal van prijs. Zo goedkoop dus is bagger! Das dus niet waar. Mensen die problemen hebben met dit boord kunnen geen pc in elkar zetten is mijn mening... *D

Verwijderd

En ja! Neem de ATHLON XP! :9~

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jep ik ga binnen kort ook zo'n xp1800+ halen en dan lekker over clocken (ze zeggen dat ie makkelijk 1800mhz kan trekken)

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 08:42 schreef _subzero_ het volgende:
Jep ik ga binnen kort ook zo'n xp1800+ halen en dan lekker over clocken (ze zeggen dat ie makkelijk 1800mhz kan trekken)
"ze", wie is ze dan? wil ik nog wel eens zien, met gewone luchtkoeling van 1,5 Ghz naar 1,8 Ghz
Pagina: 1