Monitor kapot na schoonmaken....???

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28741

Topicstarter
Ik vond me monitor net een beetje vies dus ik denk laat ik hem eens schoonmaken. Zette me monitor uit spoot er glassex op en wreef hem schoon en droog met een stukje keukenrol. Vervolgens zette ik hem weer aan, en na een paar tellen vloog mijn beeld op hol en bleef daarna zwart.
Ik zette me pc uit wachtte een minuutje en zette hem weer aan. Alles leek weer goed tot ik een halve minuut in windows zat. Sloeg weer op hol en daarna weer zwart beeld.

Issie nu helemaal naar de klote, en zo ja hoe is dat dan precies gebeurd? Ik maak altijd monitoren schoon met glassex en nog nooit zoiets als dit gehad. Ik heb het alleen op het glas van de monitor gespoten, het is haast toch niet mogelijk dat het ergens doorgelekt is?

Heb nu een reserve monitor van me ouwe P I naar beneden gehaald, met een prachtig onscherp beeld :'(.
Als ik me eigen monitor ff met rust laat en hem over 2 of 3 dagen weer probeer zal hij het dan misschien weer doen? of kannik m wegsmijten en meteen maar ff een betere/grotere halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
^^^kick^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

gerwoon glassex op een normale crt moet gewoon kunnen. Als er niets in in gekomen, zou ik eventjes je kabels controleren.

Als je een lcd/triniton hebt, kan je die wel verneuken met veel te veel glassez en een te ruwe poetslap, maar zo extreem lijkt me toch sterk.

Gewoon garantieverhaaltje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet nooit schoonmaakmiddel direct op je buis spuiten, maar op een droge pluisvrije doek en daarmee voorzichtig je buis schoonmaken.
Waarschijnlijk is er Glassex via de beeldbuis de monitor behuizing ingelopen en wellicht heb je de boel al gesloopt.

Voordeel : goede reden om een andere te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Gewoon ff een dag niet aan doen die monitor.
En hopen natuurlijk .

Verder NOOIT glasSex gebruiken.
Dit is best een aggresief spul, en is wellicht dodelijk
voor je coating op je monitor !

En recht spuiten op de kijkpijp is ook onverstandig, dan
druppeld het er langs naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm volgens mijn aankoopsbewijs had ik er een jaar garantie op. En ik had hem op 11/05/99 gekocht :'(. Maar ik had ook nog ff op de site gekeken van de winkel waar ik hem gekocht had. En als de garantie via 3en loopt dan gelden de garantie regels van hen. Dus heb ik een nieuwe vraag: hoe lang geldt de garantie van een 15" CTX VL510 Monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38433

Geen glassex gebruiken, wel glassex gebruiken :?

Wat is het nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Nee als je coating op je Monitor hebt, liever geen
glassex gebruiken.

Of je wel of geen coating hebt is vrij moeilijk te zien.
Dus niet doen eigenlijk.

Liever met wat warm water op een demakeup doekje.

Lieftst met gedestilleerd water eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
YES YES YES. Kheb m ff een paar uurtjes met rust gelaten, zet m net aan en hij deed het weer perfect! ! ! Scheelt weer een paar honderd piekies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 14:27
ik maak hem altijd met glassex schoon. werkt perfect. heb het wel eens teveel gedaan toe droop het helemaal over de rand heen maar hij deed het nog gewoon.

ik zou echt niet weten waar ik m anders mee moet schoonmaken. ik heb wel eens van die speciale doekjes gehad maar dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Als je een wat oudere monitor hebt (dus niet zoeentje met zo'n mooie vlakke voorkant bijvoorbeeld) kan je je monitor heel veilig met glassex schoonmaken. Die beeldbuis is dan immers van ... glas! Hoe bestaat het! Mike, het is geweldig! :+

Maar liever de glassex op het doekje spuiten dan op de monitor, om lekken te voorkomen. En geen glassex gebruiken als je een kunststof coating erop hebt zitten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 01:00

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een rasterbeeldbuis heeft geen coating, en glassex kan geen kwaad.

Een diamondtron/trinitron heeft wel een coating, dus beter geen glassex.

Kans is groot dat je een normale rasterbeeldbuis hebt, dus geen probleem.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Samsung SyncMaster 700IFT? Heeft deze een coating, is een vlak scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een tweede (Samsung SyncMaster 700IFT) staan, op de computer van me ouders.

Deze heeft bovenin soort vlekken op de beeldbuis. Zou dit betekenen dat de coating eraf is? Mijn moeder kennende wil ze weleens voorbij komen met een doekje en glassex...

Als het zo is, valt dat te repareren / herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:12 schreef HetHok het volgende:
Heb een tweede (Samsung SyncMaster 700IFT) staan, op de computer van me ouders.

Deze heeft bovenin soort vlekken op de beeldbuis. Zou dit betekenen dat de coating eraf is? Mijn moeder kennende wil ze weleens voorbij komen met een doekje en glassex...
Waarschijnlijk.
Als het zo is, valt dat te repareren / herstellen?
Nee.

Handleidingen lezen is ook een kunst hè? :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 08:04
Op maandag 29 oktober 2001 17:58 schreef weareborg het volgende:
ik maak hem altijd met glassex schoon. werkt perfect. heb het wel eens teveel gedaan toe droop het helemaal over de rand heen maar hij deed het nog gewoon.

ik zou echt niet weten waar ik m anders mee moet schoonmaken. ik heb wel eens van die speciale doekjes gehad maar dat werkt voor geen meter.
Wat doe je allemaal met die monitor van je ? die van mij veeg ik eens in de 2 maanden af met een doekje, of me trui :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach... moeders komt weleens langs met een doekje en glassex... gaat via me aquarium, naar me monitor en dan via de kast weer me kamer uit... :)

Maar begrijp dus dat er nix meer aan te doen is? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38455

Ach... moeders komt weleens langs met een doekje en glassex... gaat via me aquarium, naar me monitor en dan via de kast weer me kamer uit...
Maar begrijp dus dat er nix meer aan te doen is?
Heb je het zelf al geprobeerd schoon te maken?
Misschien had je moeder een stofpluim aan haar doek hangen ;)

Verder maakt het geen zak uit of je glassex gebruikt!
Tast de coating niet aan. Ik kan het weten, maak per dag zo'n 10 monitoren schoon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-04 13:44
ik gebruik altijd glassex voor mijn monitoren... eentje shadowmask en ander diamondtron. heb er nooit problemen mee gehad.... heb niet gemerkt dat coating is aangetast ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het nu :?

En het lijkt nog steeds of er een stukje coating vanaf is bij de monitor beneden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38455

Wat is het nu
En het lijkt nog steeds of er een stukje coating vanaf is bij de monitor beneden...
Heb je hem nou al geprobeerd schoon te maken?
Beetje water op een zakdoekje, (of gewoon glassex) en kijken of je het wegkrijgt?

Hoe hinderlijk is het eigenlijk als de monitor aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat niet weg met een doekje en / of water.

Je ziet een ander lichtval erdoor, het valt ook best wel op als je erachter zit. Het zit aan de bovenkant, +/- 4 cm naar beneden... zo'n strook waar hier en daar die plekjes zitten...
Pagina: 1