Sinds versie 4.5 van MSN MEssenger is er ook informatie over de MSN Messenger API. Hiermee wordt het mogelijk om instant messages te sturen naar anderen (ook als deze niet in je lijst staan).
Nu heb ik alleen de doc's van die API doorgelezen, maar het lukt mij niet om deze in ASP goed te gebruiken.
Als ik in VB doe:
Dim msg As New MessengerAPI.Messenger
msg.InstantMessage ("blabla@hotmail.com")
dan werkt het goed, maar als ik het op de volgende manier wil doen:
Dim msg as Object
Set msg = CreateObject("Messenger.Messenger")
Msg.InstantMessage ("blabla@hotmail.com")
dan krijg ik ieder keer de melding dat dat ActiveX object niet gecreerd kan worden.
Nu moet het in het laatste voorbeeld volgens mij ook MessengerAPI.Messenger zijn, maar goed, volgens Microsoft is de eerste versie goed.
Ook als ik het ClassID gebruik i.p.v. de naam, dan wil het niet lukken. Heeft iemand het Messengerobject al werkend?
Nu heb ik alleen de doc's van die API doorgelezen, maar het lukt mij niet om deze in ASP goed te gebruiken.
Als ik in VB doe:
Dim msg As New MessengerAPI.Messenger
msg.InstantMessage ("blabla@hotmail.com")
dan werkt het goed, maar als ik het op de volgende manier wil doen:
Dim msg as Object
Set msg = CreateObject("Messenger.Messenger")
Msg.InstantMessage ("blabla@hotmail.com")
dan krijg ik ieder keer de melding dat dat ActiveX object niet gecreerd kan worden.
Nu moet het in het laatste voorbeeld volgens mij ook MessengerAPI.Messenger zijn, maar goed, volgens Microsoft is de eerste versie goed.
Ook als ik het ClassID gebruik i.p.v. de naam, dan wil het niet lukken. Heeft iemand het Messengerobject al werkend?