Gio:
En dat is dus ook precies wat ik niet wil doen. Als ik ga afkijken hoe de andere het doen kan ik die code net zo goed copieren.
en terecht. Daar leer je helemaal niets van.
En ja, wat wil ik erin, wat moet het voor me doen. Tot zo ver ben ik nog niet echt ver ermee.
Error reporting en handeling (alssie bv een template niet kan laden, checken met file_exists() bv?).
Ik denk dat je nu te gedetailleerd bezig bent. Dat is maar een heel klein onderdeel van het geheel.
Je moet iets meer in lagen denken: Je haalt data ergens uit, die moet naar de gebruiker, daarvoor gebruik je een template, hoe zit die template in elkaar,
blabla
blablabla
blabla
blabla...
Variable of je op win32 of een ander systeem draait (omdat je anders last krijgt met forward en backward slashes toch?).
Nee is niet nodig. Je kunt forward slashes ook gewoon op Win32 gebruiken.
Mijn idee zou zijn dat een template wordt ingeladen, en bepaalde stukken d.m.v reg exp's worden vervangen door data.
(b.v. in de template {data1} wordt dan vervangen door de data die je erin wilt hebben).
zo doe ik het ook (min of meer). Ik heb een object Template met een method "output". method geef je een associatieve array mee. Als die array bijv. de key "content" bevat, gaat de template parser {content} vervangen door de value op de "content" index.
oftewel:
PHP:
1
2
3
4
| <?
foreach ( $array as $key => $value )
str_replace ( '{'.$key.'}', $value, $output );
?> |
zoiets
dat is een manier.
Maakt dat het proces trouwens langzaam of niet (dat je dus een template in een variable of array opslaat, alles vervangt en dan output?)
Ik zie dat dusty er alles over gaat vertellen