[linux] printen naar niet-pcl printer

Pagina: 1
Acties:

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
Ik heb een HP LaserJet 5N in het netwerk hangen via een JetDirect interface kaart.

Op de console iets naar de printer sturen met lp=lpr -P lp <bestandsnaam> gaat prima en dat rolt er ook gewoon normaal uit.

Het probleem begint als ik onder StarOffice iets wil afdrukken. Als ik iets print, zie je alleen de PostScript header gevolgd door een paar lege pagina's, maar niet de tekst die ik afgedrukt wil hebben.
Output op pagina:
%!PS-Adobe-3.0
%XpPrinter-Model: Generic Printer
etc

Ik heb nu sterk het vermoeden dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de printer geen Postscript ondersteunt. Er stond eerst een andere, nieuwere, printer op dezelfde plek en die deed het prima met dezelfde setup (ik ben op mijn werk).Ik heb wat geprobeerd met magic filter, misschien dat dat helpt. Er staat bijvoorbeeld een algemene ps of psonly filter, maar die lijken ook niet te helpen.

inhoud van mijn printcap file:
code:
1
2
3
4
5
lp|hplj5n|HP Laserjet 5N:\
    :lp=:sd=/var/spool/lpd/hplj5n:rm=192.168.0.59:rp=hplj5n:lpr_bounce:\
    :sh:pw#80:pl#72:px#1440:mx#0:\
    :if=/etc/magicfilter/ps600-filter:\
    :af=/var/log/lp-acct:lf=/var/log/lp-errs:

Wie kan me helpen, het liefst zou ik het eerst zonder printtool willen proberen (ik vraag me ook af of dat zou helpen, de verbinding is er immers).
Ik draai Debian 2.2.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7