Welke geluidskaart icm Dolby surround receiver?

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik ben van plan mn oude AWE32 (heb dr de laatste tijd een vaag probleem mee) te upgraden naar een nieuwe pci geluidskaart.

Ik ben in t bezit van een dolby surround receiver en daar hangt mn pc dus ook aan. Ben niet van plan een 5.1 speakersetje oid te kopen. Dus aan de 5.1 ondersteuning die de meeste geluidskaarten tegenwoordig bieden heb ik (denk ik) net nix :(

Welke geluidskaart is icm met deze receiver een goede keuze?

(zou ook leuk zijn als ie beschikt over een coaxiaal digitale output)

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 12:57 schreef Sappie het volgende:
(zou ook leuk zijn als ie beschikt over een coaxiaal digitale output)
heeft je versterker dan een coaxiale ingang en het is niet een dolby digital versteker ?

sorry, is geen antwoord op je vraag, maar ik ben gewoon benieuwd ;)

Verwijderd

ik heb een Hoontech Iphone XG met bracked.
Een zeer goede kaart.
Optische uit/in en digitale coax uit/in
Een probleem.,. ik krijg de a3d en eax in win2k niet aan de praat.
Dus dat werkt in win2k niet.. wel in 98.

Maar voor de rest is het een perfecte kaart.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Op maandag 29 oktober 2001 13:06 schreef Zotty het volgende:

[..]

heeft je versterker dan een coaxiale ingang en het is niet een dolby digital versteker ?

sorry, is geen antwoord op je vraag, maar ik ben gewoon benieuwd ;)
Nee tis een al redelijk oud receivertje van sony (str d565). Mijn eveneens 'oude' DCC speler heeft wel een coaxiale ingang, die ik wel es een keer wil benutten. :)

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Aaaaaaaah, op die manier ! Ik dacht ook al :+

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Elke geluidskaart die stereo heeft pompt op zich dolby surround naar buiten, maar veel 'software' geluidskaarten laten stereo-processing door de CPU van de pc doen en zo verlies je soms het surround signaal. Neem een kaart met hardware stereo accelleration. Ik raadt aan Terratec DMX Xfire 1024. Betaalbaar en echt het beste geluid (heb er zelf ook een kenwood surround receiver aanhangen)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 16:41 schreef violator_ het volgende:
maar veel 'software' geluidskaarten laten stereo-processing door de CPU van de pc doen en zo verlies je soms het surround signaal.
Heb ik nog nooit van gehoord, en ook nog nooit meegemaakt.. en ik heb toch echt onboard sound.. en een DD versterker.. met divx komt het er gewoon stereo uit, en dan gaat het de DPL DSP van mijn versterker in. Klinkt prima.

DPL bereik je nl. door een stereo signaal naar de DPL DSP van je versterker te versturen. En alles wat mono is gaat naar je center, alles wat rechts is naar het rechterkanaal. links etc. En alles wat een delay oid heeft gaat naar de surrounds.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 16:41 schreef violator_ het volgende:
maar veel 'software' geluidskaarten laten stereo-processing door de CPU van de pc doen en zo verlies je soms het surround signaal.
Heb ik nog nooit van gehoord, en ook nog nooit meegemaakt.. en ik heb toch echt onboard sound.. en een DD versterker.. met divx komt het er gewoon stereo uit, en dan gaat het de DPL DSP van mijn versterker in. Klinkt prima.

DPL bereik je nl. door een stereo signaal naar de DPL DSP van je versterker te versturen. En alles wat mono is gaat naar je center, alles wat rechts is naar het rechterkanaal. links etc. En alles wat een delay oid heeft gaat naar de surrounds.

In mijn andere machine heb ik een SB Live 1024 player.. deze heeft een coax dig. out, maar verder vind ik het een rot kaart, veel conflicten en begint vaak spontaan te kraken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1